Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jente_81
Skrevet

Nå som jeg har fått meg jobb og greier tenkte jeg å gi meg selv en godbit.

Fant en mc jeg har lyst på, og kan få god pris for den. Har ikke tid å vente på å selge den jeg har (som er verd 15.000- 18.000)

Men har prøvd ge-moneybank osv men jeg får ikke lån?

Hvorfor dette?

Ville gjerne ha lånet på 4 år.....

Fikk lån i min bank men de ville jeg skulle ta det på 3 år og da til 1500 kr i mnd. (hadde sett for meg 1000 på 4 år) vet jo lengre tid man har lån jo dyrere er det.

Kan jeg sette min gamle i pant? eller noe sånt for å få bedre betingelser?

Ser ut til at hvis jeg skal slå til må jeg ta fra banken min,,,,,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke sette motorkjøretøy du allerede eier i pant.

Skrevet

Det er lite gunstig å finansiere eget luksusforbruk med lånte penger. Selg den du allerede har og spar opp penger. Hold deg unna rådyre forbrukslån, det er noe man bare bør bruke i spesielle situasjoner der man har dårlig likviditet (pga kjøleskap har gått fyken osv).

Jeg liker faktisk følelsen av å gå og glede seg til å få meg noe nytt jeg har ønsket meg lenge. Og følelsen av å kjøpe noe jeg har ønsket meg er mye bedre når jeg har tjent opp pengene før jeg kjøper det :)

Skrevet

vil du ikke ha bedre sjans til å få greie betingelser hos din egen bank?

GE bank har vel relativt dyre lån, ville forsøkt å unngå den typen banker.

Gjest Jente_81
Skrevet

Er i bunn og grunn enig i det å spare penger å endelig kunne kjøpe det man ønsker seg, men......

I mitt tilfelle blir det litt anderledes. Jeg gikk gjennom et samlivsbrudd i fjor. Det endte med at jeg stod alene med en mc som trengte mye påkostning. Jeg gjorde en del (mye egentlig) selv, skrudde og skrudde. Men tør ikke ha den lengre pga koster mye å få i god stand.

Har jeg ikke mc mister jeg livet mitt, får ikke dra på turer med vennene mine osv. Mister miljøet.

Så for meg er mc ganske nødvendig. Det har vært hverdagen min i 6 år!

Jeg skal selge min gamle mc, og når jeg har gjort det har jeg bare 1,5 år igjen å betale ned lånet jeg fikk i banken min. Betaler 1300 i mnd på 38.000 i 3 år.

Skrevet

En får ikke lån når en nettopp har begynt å jobbe i type GE og sånt for de ser på ligningene de siste tre årene.

Gjest Jente_81
Skrevet

Oki, godt....

Da forstår jeg regnestykke :)

Skrevet
Nå som jeg har fått meg jobb og greier tenkte jeg å gi meg selv en godbit.

Fant en mc jeg har lyst på, og kan få god pris for den. Har ikke tid å vente på å selge den jeg har (som er verd 15.000- 18.000)

Men har prøvd ge-moneybank osv men jeg får ikke lån?

Hvorfor dette?

Ville gjerne ha lånet på 4 år.....

Fikk lån i min bank men de ville jeg skulle ta det på 3 år og da til 1500 kr i mnd. (hadde sett for meg 1000 på 4 år) vet jo lengre tid man har lån jo dyrere er det.

Kan jeg sette min gamle i pant? eller noe sånt for å få bedre betingelser?

Ser ut til at hvis jeg skal slå til må jeg ta fra banken min,,,,,

Kan du ikke bare ta lånet på 3 år? Når du har solgt den andre sykkelen har du jo 12000 å betale inn hvilket vil si at lånet vil bli på mindre og du kan betale mindre avdrag. Det tar vel ikke så lenge å selge sykkelen, så det er bare en måned du må betale det høyere beløpet.

Skrevet
En får ikke lån når en nettopp har begynt å jobbe i type GE og sånt for de ser på ligningene de siste tre årene.

Du kan faktisk få lån i GE selv om du nettopp har begynt å jobbe, vis frem lønnslipp og kontrakt..

Jobber i en butikk der vi formidler GE betalingsutsettelser ol, og vi fakser ofte inn lønnslipper.

Kanskje anderledes om lånet skal betales over lengre tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...