Gå til innhold

Hvilke farger på bad?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kitekatt_*
Skrevet

Vi har et ganske gammelt bad med dusjhjørne. Fliser nesten helt til taket på den veggen, halvveis opp på de andre med tapet oppe. badet er i en skikkelig stygg blåfarge. mellomblå emaljerte fliser og en stygg lys turkisblå maling på tapeten. Vil ha badet i naturlige farger, egentlig hvitt men er redd jeg da må male dører karmer tak og alt. tenker å bare male flisene. Alternativet er å male flisene naturfargede/ beige og resten hvitt, da må jeg ta resten....eller omvendt, da kan det hende jeg slipper karmer og dører? gi meg gjerne tips, evt. linker med bilder av bad så jeg kan få noen ideer. Flisene på gulvet er emaljerte gråhvite, men de får være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo - fikk ikke du råd for noen timer siden om å ikke male fliser i dusj og gulv?

:ler:

Lykke til :ler:

Blir nok fint - not.

Gjest Gjest_Kitekatt_*
Skrevet

Jo, jeg tok rådet til etterretning, men leker fortsatt med tanken, Thats it - leker. Har tenkt å undersøke med fagmann såklart. Dette forumet er vel blandt annet til for å få tankene ut av hodet og tilbakemeldinger og diskutere litt frem og tilbake.

Jeg beklager hvis det støter deg at jeg ikke sluker rådet ditt rått. Jeg takker for det, men jeg tenker fortsatt på det, er det greit for deg?

Her kan du se hvorfor jeg fortsatt leker med tanken.

Skrevet

Selvfølgelig er det helt ok for meg, jeg ønsket deg til og med lykke til.

Håper det blir fint hos deg, og håper det blir helt annerledes enn flisene over kjøkkenbenken ble hos meg - selv om jeg fulgte fremgangsmåten i linken din.

Det er da ikke mitt bad :ler:

Skrevet (endret)

Jeg anbefaler deg isåfall å male alt listene og karmene også.

Endret av Kitten
Gjest Gjest_Kitekatt_*
Skrevet
Jeg anbefaler deg isåfall å male alt listene og karmene også.

Ja, jeg må antagelig det. Tak og alt ;)

Men hvordan ville dere malt det? Har to skap på badet også som skal males. et på veggen og et under servanten. Speilskapet er hvitt. Hvis jeg maler hele badet hvitt, kan jeg male skapdørene sandfarget feks. hvis jeg deler opp flisene og veggen i to farger er jeg litt usikker. Badet er veldig lite.

Skrevet
Ja, jeg må antagelig det. Tak og alt ;)

Men hvordan ville dere malt det? Har to skap på badet også som skal males. et på veggen og et under servanten. Speilskapet er hvitt. Hvis jeg maler hele badet hvitt, kan jeg male skapdørene sandfarget feks. hvis jeg deler opp flisene og veggen i to farger er jeg litt usikker. Badet er veldig lite.

På et lite bad ville jeg hatt mest mulig lysest mulig, og ikke delt opp med flere farger på veggene. Men du kan evt. ha skapdørene beige, evt bare gulvet beige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...