Kipa Skrevet 16. august 2006 #1 Del Skrevet 16. august 2006 Hvordan steller man slike. Vi har hatt et før, og det varte i flere år, var å fint atte. Nå har jeg kjøpt et og det mista jammen alle bladene sine i løpet av den lille tiden vi har hatt det..ca 3 uker..Fått vann og sånne næringspinner. Er det håp når bladene har falt av? og hvordan pleie et bonsaitre?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 16. august 2006 #2 Del Skrevet 16. august 2006 Jeg hadde et en gang i tida, før jeg reiste bort på ferie og overlot det til venninna mi. Og det ble dusjet og vannet hver dag, og holdt seg fint kjempelenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 17. august 2006 #3 Del Skrevet 17. august 2006 Vannes og dusjes hver dag, gi det bonsaigjødsel. Vanlig gjødsel er altfor sterkt for den, den har et veldig dårlig rotsystem (en av grunnene til at treet holder seg lite). Klipp av nye skudd etter hvert hvis du ikke vil ha det større. Det er også lurt å prøve å finne ut akkurat hva slags plante det er, for de aller fleste trær kan du lage bonsai av. Da vet du mer om hva slags stell det skal ha osv. Er du veldig interessert, kan du kjøpe deg en bok om emnet. Da får du mye kunnskap som jeg i hvert fall ikke sitter inne med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå