Gå til innhold

Kopiere barns klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren til nabon har alltid siste skrik og er alltid så pent kledd...

Gjør det noe om jeg kjøper likt til dattera mi? De to henger sammen som erteris, og går sammen i barnehage. Jeg kvier meg for å kjøpe samme klær til min datter, men gjør det egentlig noe? Er redd for at moren til jenta skal synes at jeg hermer etter....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må du kjøpe akkurat det samme til din datter? Det finnes jo så masse fint, så det kan da vel ikke være nødvendig å kjøpe akkurat det samme???

Skrevet

Hvis du synes hun kler seg fint, prøv å finne en lignende stil uten å kopiere plagg for plagg. Ren copycat-virksomhet blir ofte tatt ille opp. Bruk fantasien, du.

Skrevet

Kjenner ei som kjøper akkurat de samme klærne til sine barn, som sine søstre kjøper til sine. (Det gjelder også leker mye annet.) Tar aldri mer enn en uke før de ser ut som tvillinger! Jeg vet at i det tilfellet blir det gjort kun pga sjalusi. Sikkert ikke derfor du vil gjøre det, men det vil kansje bli oppfattet sånn. Utrolig irriterende er det uansett.

Skrevet

Jeg synes slikt er irriterende. Selvfølgelig kan man kjøpe det samme når man handler på de samme kjedebutikkene, men å gjøre det bevisst etter at jente nr 1 har fått slike klær, synes jeg ikke er noe.

Skrevet

Det er jo så mye pent barnetøy å få kjøpt idag.

Selv har jeg sluttet å kjøpe klær til min datter på H&M, Kappahl osv siden jeg synes det er ok at ikke alle barna er likt kledd.

Har begynt å kjøpe klær til henne på http://www.wowbybikbok.com/ istedenfor. Dette er en ganske ny kjede (ihvertfall her vi bor), å regner med at flere kommer etter ettersom de "oppdager" butikkjeden.

Skrevet

Syns jeg ikke du skal gjøre: Jeg hadde syntes det var kjedelig om jeg var moren til den andre jenta. Men i tillegg ville jeg tenkt på hva jeg lærte jentungen: At man skal kopiere andre fordi man ikke tør ha egne meninger og klær...

Skrevet

Uff nei, ikke gjør det da. Det finnes jo så mye fine barneklær rundt om kring. Hadde jeg oppdaget noe slikt, at noen drev og hermet etter min stil (eller ungen min sin stil for den del), ville jeg tenkt at vedkommende enten var psyk i hodet eller utrolig lite sikker på egen smak.

Skrevet

Kommer helt an på hvor gamle ungene er det da. Jeg ville nok tatt det som et kompliment og synes det var moro, så lenge det bare dreide seg om et sett med klær, og ikke hele garderoben :)

Skrevet

Det skal jo ikke så mye til for at dere kjøper samme plagg på h&m, men bevisst hadde jeg nok ikke gått inn for dette hadde jeg hatt barn...

Ta deg en tur ut for å handle, ta gjerne jenta med deg, kanskje liker hun ikke det venninna har i det hele tatt, men vil ha helt andre klær. Nå sier jeg ikke at ungen skal få bestemme alt hun skal ha på seg, men du trenger jo ikke presse henne inn i rosa om hun ikke liker rosa lissom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...