Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier vel sitt;

hvor kjøper du dine bøker?

Vil gjerne ha tips om hvor jeg kan få tak i billige bøker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bestiller ofte fra Amazon.co.uk, jeg foretrekker å lese bøker på engelsk så det passer perfekt. I tillegg er bøkene billigere enn i norske butikker. Ellers har jeg ikke inntrykk av at det er særlig prisforskjell på bøker i Norge. Jeg går som oftest til store bokhandlere som Norli og Tanum i Oslo sentrum, der finner jeg alt mulig rart.

Skrevet

Kjøper som oftest fra haugenbok.no (pga gratis frakt). :)

Der kan man ofte velge om man vil ha bøkene innbundet eller heftet, de heftede utgavene (pocket) koster gjerne ikke mer enn 100-lappen.

Skrevet (endret)

Jeg har en rar idé om at jeg ikke kjøper bøker, men da jeg satt meg ned og regnet på det oppdaget jeg at jeg har brukt flere tusen på bøker bare i år! :overrasket: (Og jeg er ikke student og kjøper lærebøker.)

Hittil i år har jeg kjøpt:

- rundt 20-25 bøker via amazon.co.uk

- 10-15 bøker på Mammut-salget

- 6-10 bøker via Haugen.no

- 3-5 bøker via min lokale bokhandel (husker ikke hvilke kjede det er, men muligens ARK)

Endret av Spinone
Skrevet

Jeg kjøper bøker hos bokklubben og i bokhandel, slår ofte til på tilbud. Men det blir som regel brukt noen kroner i året på bøker ja.

Gjest Thalassa
Skrevet

jeg kjøper på play.com fordi har gratis frakt. Så pleide jeg å kjøpe bøker på bokkilden, men fra tips i denne tråden skal jeg begynne å kjøpe på haugenbok.no siden de har gratis frakt.. :)

Skrevet

Bokkilden.no

Mao.no

Norli.no

Amazon.com

Amazon.co.uk

Skrevet (endret)
fra tips i denne tråden skal jeg begynne å kjøpe på haugenbok.no siden de har gratis frakt..  :)

Det stemmer ikke helt. Haugen.no la for et par måneder siden om på denne praksisen. Nå tar de 29,- i porto for bestillinger under 198 kroner. Men alt over det er fraktfritt. :)

Endret av Spinone
Gjest Thalassa
Skrevet
Det stemmer ikke helt. Haugen.no la for et par måneder siden om på denne praksisen. Nå tar de 29,- i porto for bestillinger under 198 kroner. Men alt over det er fraktfritt. :)

ahh, takk! :)

Skrevet

Amazon.co.uk, Play.com og Bokkilden.no.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Kjøper som oftest fra haugenbok.no (pga gratis frakt).  :)

Der kan man ofte velge om man vil ha bøkene innbundet eller heftet, de heftede utgavene (pocket) koster gjerne ikke mer enn 100-lappen.

Hva mener du? Man kan da velge mellom innbundne eller heftede utgaver alle andre steder også? :klø:

Skrevet

Og av nysgjerrighet til dere:

Hva er viktigst når dere velger nettbokhandel? Pris eller leveringstid? Ville du f.eks valgt å kjøpe en bok 150 kr med leveringstid på 7-10 dager eller en bok til 170 med leveringstid på 3 dager?

Skrevet (endret)

Pris og leveringstid teller ca. 50/50. Men som oftest gidder jeg ikke å betale mer enn jeg må. Jeg klarer å vente i 7 dager for å si det sånn. Play.com pleier ofte å være raske og billige, da velger jeg selvsagt dem. Hvis Amazon.co.uk viser seg å være billigst når jeg tar med frakt bruker jeg dem. Pris spiller en stor rolle når jeg handler. Men det gjør også frakt, for jeg opplever gjerne at Amazon.co.uk kan være treige. Jeg handler bare der hvis de er billigst. Ellers har jeg også kjøpt bøker på ebay hvis det ikke går ann å få tak bøkene jeg ser etter.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Skrevet
Hva er viktigst når dere velger nettbokhandel? Pris eller leveringstid?

Pris. Jeg har alltid uleste bøker liggende i bokhyllen min, så jeg har tid til å vente. Det har med grådighet å gjøre, fremfor gjerrighet. Hvis jeg har 150-200 kroner å bruke, velger jeg heller to pocketbøker enn én innbundet - eller to sent leverte bøker fremfor en som kommer dagen etter. Jeg liker å ha en overflod av bøker, ikke nødvendigvis at de ser pene ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...