Gå til innhold

Trekking av tenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter her med kjeften full av bedøvelse etter å ha trukket to visdomstenner. Men når slutter det å blø?? Begynner å bli lei blodsmaken.. :( Og jeg har enda to som ikke har komt fram enda..

Visdomstenner er noe stort tull altså! Følte meg ikke noe visere i det hele tatt!! :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du virkelig burde bekymre deg for er om du har fått i deg solide painkillere som begynenr å virke før bedøvelsen går ut...

Da jeg gjorde det der, fikk jeg resept, streng beskjed om å gå rett til apoteket, ta første pille der og da, og så kjøre rett hjem før tabletten begynte å virke (bodde like ved).

Lykke til!

(Tenker du ble beroliget nå... :hoho: )

Gjest Anonymous
Skrevet

*uuuuææææææh*

Fikk ikke beskjed om noe sånt, men mannen min som har trukket tenner før anbefalte meg å gumle i meg litt Ibux så jeg har tatt 3 stk.

Håper på det beste!

Tannløs hilsen :hoho:

Skrevet

Gjest = en bedøvet Englepus

Skrevet

Øhø.. dette var oppløftende. Skal trekke visdommen min på fredag jeg.. :roll:

Altså trenger jeg dop og masse kaldt drikke til helga? Herlig..

-siina-

Skrevet

Det gjør ikke så fryktelig vondt, gjør bare litt vondt når jeg bevger kjeven for mye. (har gumlet i meg en del ibux for å være sikker) Trakk 2 stk. på samme side jeg, på den andre siden har jeg ikke fått noen enda. Men gjett om de skal ut når de våger seg fram!!! :evil: Tennene mine står trangt nok fra før av nemlig..nå har jeg masse hull bare på den siden der visdomstennene satt.. :(

Det verste var egentlig bedøvelsen, ikke fordi det var vondt med stikkene, men det smakte noe så sinnsykt ekkelt!

Det går nok bra skal du se;-)

Skrevet

Jeg måtte "operere" ut mine visdomstenner. De ble skjært i småbiter og plukket ut. Sydde 4 sting på ene siden og 6 sting på andre siden nede (oppe var det bare å trekke). Fikk med meg 5-6 paralgin forte fra tannlegen. Tok en tablett når jeg kom hjem og sov til neste morgen. Hadde ikke vondt i det hele tatt, men var jo selvfølgelig sår.

Dette er nå mange år siden og tannleger/-kirurger deler kanskje ikke ut tabletter i løs vekt lenger. :hoho:

Skrevet

Jeg skal også operere ut mine, for de har ikke kommet fram. Problemet er at de vokser med tyggeflaten "framover", altså vil de aldri komme fram heller, bare stange i de andre jekslene. Fortennene mine begynner å bli en smule "uryddige" :roll: pga presset fra visdomstennene. Tar to i morgen, og de to siste så snart sårene har grodd.

Gruer noe sinnsykt, men det skal bli herlig å være ferdig med det! :D

-siina-

Skrevet

*uuuaææææh*

Stakkar deg!

Jeg er snart 24 og har bare fått to til nå..søsteren min som er to år yngre enn meg har fått alle sine uten problemer. *urettferdig asså*

Hvordan fant du ut at de kom feil vei da?

Skrevet

Nå er det ikke mange timer igjen.. :(

Jeg kjenner forsåvidt at visdomstennene i overkjeven kommer feil, for de har neeesten kommet fram (kjenner konturene av dem). De i underkjeven ante jeg ikke kom feil vei før tannlegen tok røntgenbilder før jul. (Men jeg burde kanskje forutsett det, for mamma har nøyaktig samme "sykdom", og vi er fryktelig like på de fleste andre områder også.)

I alle fall viser det seg at det kan lønne seg å bruke en litt seriøs tannlege, for tannlegen hos Distriktstannklinkken har aldri nevnt dette med et ord, og det har vært slik leenge. Det er en del andre ting også som Distr.tannlegen har oversett som skaper problemer for meg nå, og det er utrolig surt å måtte betale selv for ting som burde vært gjort i den tiden jeg hadde gratis tannlege :-? . (Og nei, det er ikke fordi min "nye" tannlege vil tjene penger på meg at han har oppdaget disse tingene).

Men nå er jeg nesten så forberedt som jeg kan bli.. (Skal bare drikke meg full først :lol: ) Har Ibux, kald cola og sugerør i skapet.

-siina-

Gjest Starya
Skrevet

Mine visdommstenner tittet frem i dagen da jeg var 18-19. I overkjeven er de helt framme, men de står lavere enn de øvrige jekslene. I underkjeven er de kommet så langt opp som de vil komme overhodet. Likevel ligger de såpass lavt i terrenget at de i kantene "overlappes" litt av tannkjøttet (ikke helt 100% framme m.a.o.). Jeg har ingen plager med dem, men jeg kan komme til å få problemer med de i underkjeven, mer utsatt for betent tannkjøtt osv.

Men, so far so good... :blunke:

Skrevet

Tror ikke de to siste tennene mine tør å komme fram jeg :hoho:

Andre som har opplevd å gå rundt med en konstant svak hodepine i dagene etter å borret/trukket tenner?

Eller er det bare jeg som er rar..(det er jeg nok uansett) :sjarmor:

Tannlegen sa jeg hadde en del begynnende hull så nå knasker jeg fluortabletter og pusser tenner til den store gullmedalje!

Andre gode tips mottas med takk!!

Skrevet

Vær bare litt forsiktig så du ikke tar for mye smertestillende! Jeg gjorde det etter å ha trukket to visdomstenner. Tok noen både av Paralgin Forte og Ibux, og etter et par dager ble jeg "dårlig" - svimmel, men det verste var at jeg ikke måtte på do - tror jeg gikk (sov) et døgn uten å tisse... Ble veldig skremt av det! Etter dette får jeg noen ganger vondt i hodet av Ibux (kanskje blitt allergisk?) (f.eks. hvis jeg tar det mot menssmerter). Mener egentlig ikke å skremme noen, men det er ikke så lurt å "bare hive innpå"...

Gjest Zalomine
Skrevet

Og etter å ha lest dette ble jeg veldig glad for at mine visdomstenner ser ut til å ikke skape store problemer.

Jeg har trukket mange tenner i mitt liv hos tannlegen, både melketenner og andre tenner (jeg har den dag i dag blant annet ikke hjørnetenner i overkjeven) og dette er egentlig ikke så vondt. Men jeg vet jo at visdomstenner er vondere, så je er glad for at mine kommer ut rett vei og bare blir der (selv om ikke alle er kommet helt ut enda)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...