Gå til innhold

Teoriprøven

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet
Les spørsmålet og svarene godt før du krysser av, noen spørsmål er laget for å villede - slik var det ihvertfall på den gamle prøven - og det er det mange som  bommer på.

Lykke til. :)

Tusen takk for det!! :klem:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet
Hvordan gikk det?! :-D Klarte du det?....

Nei, det gikk ikke så bra nei. Jeg var så nervøs at jeg skalv hele veien til biltilsynet, og gjennom hele prøven. Jeg klarte så vidt å trykke inn fødselsdatoen min.. :tristbla: Men nå har jeg tatt den en gang da. Så da vet jeg litt hva det går i. Får håpe jeg ikke er så nervøs om 14 dager( fikk ikke lov å ta den igjen før, nye regler).

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet
Var den litt spesiell?? Nå har jo ikke du tatt den gamle, men var ikke spørsmålen stilt på en litt spesiell måte??

Synd at det ikke gikk, men de 14dagene kan gå fort de, les litt mer og prøv igjen  ;)

Jo, de var kanskje det.. Men jeg var så nervøs, at selv om det hadde stått hvilken vei skla du blinke dersom du kjører til høyre. Så hadde jeg nok klart å svare venstre!! :ler: neida, kanskje ikke så gale, men jeg har ALDRI vært så nervæs i mitt liv!!! UFFFF!!! :tristbla:

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet
Er det ikke noe som heter zensor.no?

Var ihvertfall det i "gamle dager" ;)

Huff, Pusen, synd at du var så nervøs! Men nå vet du hva du går til, og neste gang trenger du ikke ta det så høytidelig. Går det dårlig, så er det ingen krise- bare å prøve igjen, og ikke koster det stor heller (i motsetning til oppkjøring...).

Håper det nye systemet har gjort teoriprøven bedre. Jeg tok den gamle, og som Catwoman sier var den full av lurespørsmål, og i tillegg var det en del spørsmål som var så dårlig formulert at de ble lurespørsmål de også. Min prøve dreide seg i all hovedsak om vikeplikt inne på parkeringsplass og vekten på campingvogner.

Jeg sto, men hadde IKKE følt meg dum om jeg strøk, for å si det sånn!

Så jeg håper og tror at den nye prøven er bedre lagt opp.

Lykke til på neste forsøk! Slapp av og tenk at "dette kan jeg".

For har du lest teorien og kjørt litt, så kan du det helt sikkert :klem:

Joda, zensor finnes ennå. Er det et bra sted å teste seg???

Jeg var helt knust da jeg kom ut fra førerkort sentralen. Tårene sprutet. Men det var sikkert fordi at jeg var så anspent, at når jeg ikke klarte det, da føltes det som om alt raknet.. Jeg følte meg som en idiot, som ikke kunne klare å svare riktig på 45 spørsmål. Det var helt forferdelig. Men så når jeg fikk tenkt meg litt om. Så tenkte jeg, jaja, jeg får ta den på nytt da.

Så når jeg kom hjem. Skrev jeg ned alle spørsmåle jeg husket. (kom på 30 av spørsmålene) SÅ får jeg bare pugge, pugge, og pugge.

Jeg skla kjøpe meg en ny teoribok også. Jeg har den fra 2001, men tror kanskje den er litt gammel. For endel av spørsmålene jeg fikk, står ikke engang i boken.. :frustrert:

Tusen takk for støtten, det hjelper godt på å høre det fra andre!!! :klem:

Jeg skal prøve å slappe av litt mer neste gang. Så får jeg håpe det går fint. Jeg skal gi en lyd om 14 dager, om jeg klarte det da!!! 31 august skal jeg ta den på nytt!!!

Skrevet

hei gjest_pusen.

jeg tok også teoriprøven. og ja det gikk i dass for mg og. er virkelig vanskelig å svare rikitg der og da siden man er så nervøs...

jg bare lurte på om du kunne legge ut de 30 spm du husker ,ellr noen av de ihvertfall. siden d hadde hjulpet mg veldig. jg har ikke så bra hukommelse så husker aldri spm jeg hadde.

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet
hei gjest_pusen.

jeg tok også teoriprøven. og ja det gikk i dass for mg og. er virkelig vanskelig å svare rikitg der og da siden man er så nervøs...

jg bare lurte på om du kunne legge ut de 30 spm du husker ,ellr noen av de ihvertfall. siden d hadde hjulpet mg veldig. jg har ikke så bra hukommelse så husker aldri spm jeg hadde.

Jeg har spørsmålene hjemme. Men skal ta de med på jobb på onsdag, så skal du få de! :)

Skrevet

Det hjelper deg lite å pugge de 30 spr, da du mest sannsynlig kommer til å få andre spr neste gang. De har flere hundre spr som de bytter på hele tiden, og ingen av de som er inne samtidig får samme spr.

Jeg tok teorien selv for noen mnd siden, klarte det på 2.forsøk

Håper det går bra med deg neste gang. Lykke til

Skrevet
Det hjelper deg lite å pugge de 30 spr, da du mest sannsynlig kommer til å få andre spr neste gang. De har flere hundre spr som de bytter på hele tiden, og ingen av de som er inne samtidig får samme spr.

Så lite visste du ja , da burde du kanskje ikke uttale deg .

Men trådstarter kan du ikke legge ut spm som du sa du skulle?

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet
Så lite visste du ja , da burde du kanskje ikke uttale deg .

Men trådstarter kan du ikke legge ut spm som du sa du skulle?

Å, jeg glemte å ta de med idag... Jeg fikk magesyke på onsdag. Så var ikke helt i form til noe da... Men jeg skal ta de med på mandag, eller få lagt de ut senere idag!! :klem:

Gjest Gjest_Pusen_*
Skrevet

Da har jeg funnet frem spørsmålene!!!

Jeg har ikke svar alternativene, men jeg har spørsmålene, sånn ca. Og spørsmål med tegning, skal jeg prøve å forklare så godt det går. Ikke alle kan forklares heller:

1) En ulykke har intruffet, og personen puster. Hva vil du gjøre??

2) Hvordan vil du kjøre gjennom en sving?

3) Når vil du sette på fjernlyset, ved forbikjøring av en bil i mørke?

a) punkt 1( bak bilen?)

b) punkt 2(ved siden av bilen?)

c) punkt 3(etter å ha passert bilen?)

4) Hva kan sykkelfeltet brukes til?

5) Forbi et busstopp, der det står barn, hvordan vil du kjøre her?

6) Parkering er tillatt? (les hvor det er tillatt å parkere, på litt merkelige steder)

7) (Se på skiltet for det som betyr flere spor, når det gjelder tog)

8) Du vil kjøre forbi en lastebil som over lengre tid har kjørt sakte. Og nå blinker den til høyre. Hva vil du gjøre? (vente til den kjører inn til høyre. Kjøre forbi, fordi det betyr at det er klart???)

9) (Se på skiltet for rasfare)

10) (les på parkering ved overgangsfelt)

11) (les om abs bremsene)

12) Paragraf 3: Grunnregler for trafikk

13) Ved lasting 1 meter utenfor hengeren. Hvordan vil du merke det??

14) (se på kjørefeltsskiltene)

Dette er de spørsmåle jeg kom på, som jeg kan forklare uten tegning. Men les MASSE på vikeplikt. Det er det veldig viktig at du kan!! Og pugg skiltene!!

Jeg håper at dette hjalp litt!! Så får du ha masse lykke til når du skal ta din prøve!! Du får si hvordan det gikk!! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...