Gå til innhold

Vanskelig å strikke med to farger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil strikke et skjerf til meg selv. Jeg vil ha det grønt og brunt og stripete, men har aldri strikket med to farger før. Er det vanskelig? Jeg kan strikke, men det er bare vanlig kjipestrikking og ikke avansert som dette. Fortell, fortell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanskelig. Når du har strikket litt med en farge, bytter du bare tråd og strikker med den andre fargen. Så det blir som vanlig strikking bare at du bytter ut tråden av og til med en annen farge.

Skrevet

så klipper jeg av den gamle da, og fester på nytt når jeg skal bruke den igjen?

Dette kommer til å se amatør ut, best å kjøpe fluffy-garn :Hehe: Det har jeg brukt på det andre skjerfet jeg strikket, og ingen ser hvor dårlig det egentlig er strikket :D

Skrevet

Nei, forsøk å klippe av tråder så sjelden som mulig.

Prøv deg frem og se hvordan det går.

Skrevet

Aight! Jeg stikker ut og kjøper garn i dag, billiggarn på sparkjøp tenk! Så blir jeg kåna :-D

Skrevet

Hvis stripene skal være brede, må du klippe av tråden for hver gang, men la det være igjen 10 cm så du kan feste den etterpå. Skal det være veldig smale striper, trenger du ikke å klippe av tråden, men bare la den henge der til du skal bruke den igjen.

Skrevet

Jeg tenkte sånn mellom 10 og 15 cm brede et sted. Jeg ser det i hodet mitt, så jeg håper jeg får strikket det som jeg vil ha det.

Skrevet

Da må du klippe av tråden.

Skrevet

Ah ok. Jeg får prøve meg fram, det går seg nok til. Nå vil jeg ut og kjøpe garn! :-D

Skrevet

Kan du strikke et i rød og gult til meg Towelie? Så får jeg Harry Potter-skjerf! Det er ingen som vil strikke til meg, og jeg suger... :tristbla:

Skrevet

Eller hun kan huske på å snurre tråden som ikke brukes rundt den tråden som brukes for hver eller annenhver runde.

Skrevet

Hihi hva får jeg for det da? Vil ha et sort og gult til meg selv, for da har jeg biegenser, bielue, biestrømpebukser og bieskjerf ;D

Skrevet
Hihi hva får jeg for det da? Vil ha et sort og gult til meg selv, for da har jeg biegenser, bielue, biestrømpebukser og bieskjerf ;D

Du kan få litt ull. Kult med biestil også da, så kan du gå rundt og si "zum zum".

Skrevet
Kan du strikke et i rød og gult til meg Towelie? Så får jeg Harry Potter-skjerf! Det er ingen som vil strikke til meg, og jeg suger... :tristbla:

Ingen som vil strikke det til det? :forvirret:

Det er kjipt det.

Send meg garn så skal jeg strikke jeg

:ler:

Skrevet

Jeg foretrekker BZZ BZZ ;D

Da må jeg kjøpe 4 garn i dag ja. Bare vente til ATM-maskinene kommer hjem ;D (hhoo atm maskin, tog dykke an. For M-en står for maskin)

Skrevet
Ingen som vil strikke det til det?  :forvirret:

Det er kjipt det.

Send meg garn så skal jeg strikke jeg

:ler:

Så snilt!

*karde garn*

Skrevet

Jeg har fire garn, for jeg skal ha grønt og brunt skjerf, og sort og gult.

Hvorfor skjønner ikke folk at det er pga jeg er glad i veps/bie/humler at jeg liker den kombinasjonen og ikke fordi de tror jeg er start-fan? Hvorfor kan ikke de gå til helvete? :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...