Gå til innhold

Media slår stadig til med usaklige beskrivelser...

Anbefalte innlegg

Gjest Kommunisten
Skrevet

I lys av tidligere, slettede tråder ser man at media får frem det verste i folk. Media former et verdensbilde som mange av dere biter rett på. Dere flokker dere rundt tv, internett og aviser for å få deres daglige føde til deres hjerner som kun er basert på flokkmentalitet.

Det gjør meg kvalm å se hvordan mennesker som dere frivillig lar seg inkorporere i et system uten rom for individuelle forskjeller og tanker.

Ser dere virkelig ikke at media er med på å forme dere til en flokk ukritiske sauer??

Dere tror dere er kritiske ved å ta opp diskusjoner, men i bunn og grunn er dere alle like, det er media som former deres meninger og synspunkter... Finn tilbake til deres riktige indre ved å skjerme dere mest mulig fra media...

Er det virkelig så viktig for dere å vite hver minste ting som foregår i rettssaler, på nærbutikken eller i nabolandet?? På hvilken måte blir dere bedre mennesker av denne kunnskapen??

Den moralske svikten i samfunnet er nettopp så omfattende fordi folk ikke bryr seg om sine nærmeste lenger, men retter blikket og tankene mot områder de ikke kan påvirke. Dere tenker for "omfattende" pga media, og dere lar dere lure gang på gang på gang...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I lys av tidligere, slettede tråder ser man at media får frem det verste i folk. Media former et verdensbilde som mange av dere biter rett på. Dere flokker dere rundt tv, internett og aviser for å få deres daglige føde til deres hjerner som kun er basert på flokkmentalitet.

Det gjør meg kvalm å se hvordan mennesker som dere frivillig lar seg inkorporere i et system uten rom for individuelle forskjeller og tanker.

Ser dere virkelig ikke at media er med på å forme dere til en flokk ukritiske sauer??

Dere tror dere er kritiske ved å ta opp diskusjoner, men i bunn og grunn er dere alle like, det er media som former deres meninger og synspunkter... Finn tilbake til deres riktige indre ved å skjerme dere mest mulig fra media...

Er det virkelig så viktig for dere å vite hver minste ting som foregår i rettssaler, på nærbutikken eller i nabolandet?? På hvilken måte blir dere bedre mennesker av denne kunnskapen??

Den moralske svikten i samfunnet er nettopp så omfattende fordi folk ikke bryr seg om sine nærmeste lenger, men retter blikket og tankene mot områder de ikke kan påvirke. Dere tenker for "omfattende" pga media, og dere lar dere lure gang på gang på gang...

Fint at du bruker dette mediet til å få ditt budskap frem da.

;)

Gjest LilSweetie
Skrevet

Det eneste som er verre enn å ha media, er faktisk å ikke ha media.

Gjest BagLady
Skrevet

Endelig en som har klart å avsløre media.

Det kommer jo klart fram av innlegget ditt at du ikke forventer at vi andre skal kunne oppnå ditt nivå av innsikt og klarsyn, så hvorfor bryr du deg med å skrive noe i det hele tatt?

Skrevet

Tja, jeg ser jo poenget ditt, men tror du ikke at mennesker har egen vilje og tankegang? Tror du ikke at man klarer å etablere et eget syn på ting utfra det media skriver?

Skrevet
Endelig en som har klart å avsløre media.

Det kommer jo klart fram av innlegget ditt at du ikke forventer at vi andre skal kunne oppnå ditt nivå av innsikt og klarsyn, så hvorfor bryr du deg med å skrive noe i det hele tatt?

:klappe::klappe::klappe:

Gjest Kommunisten
Skrevet
Tja, jeg ser jo poenget ditt, men tror du ikke at mennesker har egen vilje og tankegang? Tror du ikke at man klarer å etablere et eget syn på ting utfra det media skriver?

Hvis menneskene på dette forumet er representative for befolkningen så NEI!

Skrevet
Hvis menneskene på dette forumet er representative for befolkningen så NEI!

begrunn!

Gjest BagLady
Skrevet
begrunn!

Ja, begrunn.

Kan du ikke heller være behjelpelig med å fortelle oss hvordan vi formes av media, og hvordan vi kan unngå at det skjer.

Skrevet
Ja, begrunn.

Kan du ikke heller være behjelpelig med å fortelle oss hvordan vi formes av media, og hvordan vi kan unngå at det skjer.

Sier ikke det seg selv??

Holde seg mest mulig unna media, og forkusere på medmenneskene rundt seg.

Jeg er fullt klar over at å skjerme seg totalt er umulig, men delvis går...

Gjest BagLady
Skrevet
Sier ikke det seg selv??

Holde seg mest mulig unna media, og forkusere på medmenneskene rundt seg.

Jeg er fullt klar over at å skjerme seg totalt er umulig, men delvis går...

Ja, men du (hvis du er hovedinnlegger) fokuserer jo på hvordan vi forholder oss til media og tolker de inntrykkene vi får. Dette vil jo ikke endres selv om mengden mediestoff vi tar inn blir mindre.

Skrevet

...

...

...

Hvordan skal vi kunne ha en mening om ting vi ikke har hørt om ?

Mediene er en forutsetning for å få informasjon om vi ikke skal gå tilbake til 1800 tallet hvor all informasjon ble overbragt muntlig fra person til person. Og når historien etter ett år kom frem til en person som ønsket å ha en mening om den, var historien så endret på veien at de første personene ikke forstod hvilken historie det var snakk om.

Klart vi må ha mediene. Vi skal være kritiske, men slik det er nå vil falske historier fort bli gjennomskuet. "Vridde" historier vil også bli avslørt med så mange konkurerende medier.

Å stole på en liten maktelite og deres påstander vil jeg ihvertfall ikke tilpasse meg.

Skrevet

Jeg blir også overasket over hvor mange, både her inne og i RL, som tolker alt som står i avisen som den absolutte sannhet. Man må prøve å være litt kritiske, særlig når det gjelder VG og Dagblabla. Tenker på den voldtektstråden som gikk her helt til den ble stengt, det var utrolig mange som kunne dømme enten den ene eller den andre part nord og ned kun ut fra det som sto i VG.

Skrevet
Det eneste som er verre enn å ha media, er faktisk å ikke ha media.

:ler::klappe:

Skrevet

:klappe:

...

....

.....

......

Skrevet

En eller annen form for medier må vi ha, ellers blir vi _virkelig_ stående igjen som uvitende sauer. Problemet er vel heller hva vi kan gjøre for å få medier som tar opp viktige ting på en fornuftig måte i stedet for å fokusere på kjendisers kjærlighetsliv.

Hvoran oppnår vi det? Ikke vet jeg. Gammeldags partipresse som ikke lever av salget, men moderpartiet sitt, har jo noe for seg. Ulempen er selvfølgelig at alle da ville lese kun sitt eget partis avis og dermed grave seg inn i et stadig snevrere verdensbilde.

Skrevet
Finn tilbake til deres riktige indre ved å skjerme dere mest mulig fra media...
Det du reklamerer for her er å gi opp alt samfunnsansvar og mure seg inne i sin egen lille verden. Da vil jeg heller foreslå å følge med i _mange forskjellige_ medier som representerer hver sine politiske og kulturelle synsvinkler.
Skrevet

Vi får den media og den type politikere vi fortjener.

Velger vi brødhoder, får vi brødhoder.

Kjøper v i aviser som fokuserer på alt annet enn nyheter innen verdenshendelser av viktighet, får vi nettopp det: at Ari har kjøpt ny hatt og hvor mye den kostet.

Det er klart media leverer det som selger best! Og hva som bestemmer det er jo vi kjøperne, kundemassene. Så lenge utenrikspolitiske analyser ikke selger, så får vi forsider med at Pamela og Gro begge liker egg til frokost.

• 2 uker senere...
Gjest TabloIda
Skrevet
Jeg blir også overasket over hvor mange, både her inne og i RL, som tolker alt som står i avisen som den absolutte sannhet. Man må prøve å være litt kritiske, særlig når det gjelder VG og Dagblabla. Tenker på den voldtektstråden som gikk her helt til den ble stengt, det var utrolig mange som kunne dømme enten den ene eller den andre part nord og ned kun ut fra det som sto i VG.

Godt å høre at det finnes folk som tar standpunkt og setter seg til doms på bakgrunn av en avisartikkel.

Det som er vanlig, er jo å danne seg en sterk mening, samt skrive kommentarinnlegg på bakgrunn av overskriften, og evt. ingressen. :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...