Gjest Wonderful Skrevet 16. august 2006 #1 Skrevet 16. august 2006 Fjerner hårende under armene nå, men blir fort veldig rødprikkete. Har forsøkt med den vibrerende Gillette høvelen for oss damer og den fungerer bra med slik Gilette aprikos luktende barberskum. Men etter en stund kan jeg bli ganske rødprikkete og sår. Har brukt slik dildorens/intimrens like etterpå og også babyolje. Hva er best måte å fjerne hårene under armene på? Hårfjerningskrem? Hvilke i såfall? Voksing? Barberhøvel? Vil helst ha en rimelig løsning - voksing i salong er for dyrt føler jeg...
brumma* Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Jeg synes det funker best med barberhøvel. Enkelt og greit! (Men så får ikke jeg røde prikker heller da...) Jeg bruker Venushøvelen og barberskummet til Gilette. Hårfjerningskrem synes jeg ikke fjerner hårene skikkelig, og voks under armene er skikkelig sølete. Det er ihvertfall min erfaring.
Elbereth Skrevet 16. august 2006 #3 Skrevet 16. august 2006 Bruker bare barberhøvel og av og til barberskum under armene. Blir ikke rødprikkete der, og det tror jeg kanskje kommer av at jeg barberer meg ofte (ca annenhver dag). Er det lenge siden jeg har barbert med "nedenunder", kan jeg bli rødprikkete der, men det unngår jeg hvis jeg gjør det jevnlig.
Gjest Kitten Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Jeg bruker høvel og barberskum eller såpe. For meg er det viktig å eksfolere(tror jeg det heter) ca 24 t etter barbering. Da bruker men enten en tørr klut på våt hud eller fuktig klut på tørr hud(eller begge deler) og masserer over huden, slik at huden åpner seg der hårene skal ut igjen. Så blir det ikke nupper allikevel..
Gjest itla Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Jeg pleide å bli rødprikkete av å barbere meg under armene, men prikkene forsvant etter at jeg byttet ut Gilette-barberskum med en barberkrem fra Origins. Tror det var noe i Gilette som jeg reagerte på. Origins er dessverre ikke å få i Norge, så jeg hamstrer når jeg er i utlandet - først og fremst i England, men de har også i Danmark og Sverige. Bruker forøvrig Venus-høvel, det går greit.
aline Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 har aldri vært helt fornøyd når jeg har brukt vanlig høvel under armene jeg, så nå bruker jeg stort sett ladyshaveren min under armene, og huden under armene har blitt som ny! før hadde jeg litt nupper og var mer "rynkete" under armene, nå er huden fin og glatt og uten nupper og rynker, og for meg kom dette etter at jeg begynte å bruke ladyshaver istedenfor høvel. også er shaveren min for tørr hud, så jeg kan bare rase over når som helst, uten noen bruk av skum/gele/oljer eller noe, kjempedeilig spør du meg.
Gjest Wonderful Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 aline; hva slags merke og type er det du bruker? =) Og takk til alle så langt for deling av kunnskap
Karamba Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Jeg begynte å bruke en ny høvel for noen uker siden. Den heter Intuition og er en alt i ett høvel med både barber-blad og såpe/lotion. Er kjempefornøyd med den! Fant den via en link som en annen bruker av KG hadde lagt ut... Sjekk her: http://www.efi.no/in/
aline Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 aline; hva slags merke og type er det du bruker? =) ← bruker en helt enkel Braun som jeg fikk kjøpt på elkjøp til 199,- eller noe sånt. ikke noe finesser på den i det hele tatt, bare en helt plain ladyshaver til tørr shaving. finner ikke noe navn på den annet en Lady Braun style universal 5 575.
Arkana Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Jeg bruker som oftest Veet Hårfjerningskrem (voks under armene? ). Har jeg dårlig tid bruker jeg bare barbermaskin (har en Philips Ladyshave som er veldig bra).
instance Skrevet 16. august 2006 #11 Skrevet 16. august 2006 Enig med Aline! Barbermaskin har gjort underverker for meg også! Blir nuppete og sår av alt annet!
Gjest Lanyah Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Jeg bruker barberhøvel, uten noe skum (jeg får prikker av den), bruker bare vann. Jeg har fått en vane med å barbere fort hver dag, da blir huden under armene vant med det, og da tror jeg en ògså kan unngå røde prikker under armene! Før fikk jeg ògså røde prikker, og ble sår! Men ikke nå lenger!
Gjest gjesta Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Jeg har aldri blitt sår og nuppete av å barbere meg under armene, men det svidde som da jeg brukte aluminiumklorid, samme om jeg ikke hadde barbert meg på en stund. Nå har jeg begynt å bruke hårfjerningskrem i stedet, og sviingen er vekk.
Gjest Eira Skrevet 16. august 2006 #14 Skrevet 16. august 2006 Jeg bruker veet, blir fort rød og irritert om jeg bruker høvel for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå