Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har time på fredag til fotografering gr. sånt gratis gavekort fra Fame. Nå ser jeg at det kan bli ganske dyrt å bestille stor forstørring hos dem, og jeg er kjempeusikker på om jeg skal avbestille timen der. Noen som har erfaring med Fame? Er det sånn at bildene blir helt rålekre, og er verd prisen? Jeg har undersøkt med andre fotografer, og de har helt andre pristilbud som ser rimeligere ut i utg.punktet. Jeg er helt frustrert. Kan noen gi meg et godt råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bildene blir veldig fine, og plutselig sitter du der og har bestilt kopier til flere tusen kroner. Det er sånn de driver business, gir gratis fotografering og satser på at du blir fristet til å kjøpe flere bilder enn du hadde tenkt. Og det blir du garantert.

Skrevet

Hjelp.....! Jeg blir helt stressa av dette.

Skrevet

Hvorfor det? De lager kjempefine bilder, og hvis du ikke har lyst å kjøpe bilder må du bare bestemme deg for det. Bare vær forberedt på at fristelsen vil komme... ;)

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg har også fått sånt gavekort og vurderer å bruke det.

Skrevet

Som jeg skrev i en annen tråd: Vi har vært på fotografering, og venter nå på å komme på visningstime. Fikk prislisten på forstørrelser etter at vi hadde vært på (gratis) fotografering, og ble litt betenkt... Har planer om å bestemme oss på forhånd for en maks-sum for hvor mye vi er villige til å bestille bilde® for. Kan tenke meg det er fristende å bestille flere bilder enn planlagt dersom bildene av "verdens skjønneste unge" er bra.

Mulig at vi kommer til å gå til en annen (rimeligere) fotograf også. Hadde jo vært koselig å kunne gi bilder til besteforeldre også, uten at det skal bli en "økonomisk utfordring". ;)

Skrevet

Brukte Fame da jeg gifta meg og i etterkant så tror jeg nok at jeg ville ha valgt en annen fotograf pga prisen.

Jeg ble kjempefornøyd med bildene, men de har alt for stive priser.

Dessuten må man bestille bilde med ramme - sånn er reglene på Fame. :roll:

Skrevet

Jeg har vært hos en Fame fotograf og bestilt bilder. JA det ble sinnsykt dyrt (brukte nesten fem tusen) Ja bildene er sinnsykt bra, jeg hadde aldri trodd at noen skulle klare å ta så bra bilder av ungene mine. JA det er utvilsomt verdt det.

Skrevet

Vi kommer også til å gå dit selv om jeg vet det koster flesk. Skal ta familiebilde innen et års tid, og jeg er fantastisk ufotogen. Da må det flinke folk til.

Skrevet

Jeg vet ikke om det er typisk for FAME, men jeg liker ikke bildene deres hos den lokale FAME-fotografen siden man ser tydelig at bildene er tatt med digitalt kamera.

På brude og barnebilder vill jeg valgt fotograf som tok bilder med vanlig kamera.

Men det er jo smak og behag.

Skrevet
Jeg vet ikke om det er typisk for FAME, men jeg liker ikke bildene deres hos den lokale FAME-fotografen siden man ser tydelig at bildene er tatt med digitalt kamera.

På brude og barnebilder vill jeg valgt fotograf som tok bilder med vanlig kamera.

Men det er jo smak og behag.

Hvordan kan man se at bildene er tatt med digitalt kamera?

Skrevet
Hvordan kan man se at bildene er tatt med digitalt kamera?

Det er vanskelig å forklare, men dersom du ser et bilde med tatt med vanlig kamera og et bilde tatt med digitalt kamera ser man ofte forskjell.

Jeg er ingen fagperson innen fotofaget og ser det ikke alltid, men en fotograf vil se det.

Skrevet

Hoho, tror nok du må lete en stund i disse dager for å finne en som ikke fotograferer digitalt :legrine:

Skrevet
Hoho, tror nok du må lete en stund i disse dager for å finne en som ikke fotograferer digitalt  :legrine:

Nei det er jeg ikke enig med deg i.

Jeg kjenner en fotograf som ikke bruker digitale kameraer dersom det er brude/barnebilder, og han sier de fotografene i alle fall her i byen ikke bruker digitale kameraer til brude/barnefotografering.

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke brukt de. Du får kun ETT bilde gratis og det er innrammet. Hvis du vil ha flere, så må du betale for dem og det er ufattelig dyrt.

Jeg har vurdert å bruke de jeg og, men når jeg hørte hvordan de gjør tingene så ville jeg ikke. For jeg vil nemlig ikke ha et innrammet bilde. Joda, et bilde skal være innrammet, men jeg vil gjerne velge en ramme selv ( som ikke koster 300,- liksom ) og hva om jeg allerede hadde en ramme med som jeg ville bruke?

Og jeg vil også gjerne ha mer enn 1 bilde, men jeg nekter å betale flere tusen kroner for noen få bilder.

Vi tar heller bilder selv vi, så kjøper vi billige, men pene rammer. Og bildene vi har tatt så langt har blitt skikkelig fine. Skulle nesten tro vi hadde vært hos fotograf ;) Vi har også gitt bilder av barna i gave og folk lurte på om vi hadde vært hos fotograf og tatt bilde fordi det virket så profesjonelt gjort :cool: Vi bruker digital kamera. Det er mye billigere og man sparer masse penger på det.

Da slipper man unna sjokket og man ender ikke opp med en tom lommebok.

Jeg ville ikke brukt dem iallefall. Penger vokser ikke på trær, men disse fotografene tror tydeligvis det.....

Endret av Kittykat
Skrevet

Hi

Kona og jeg tok bilder på Fame i Stavanger. Bildene ble bra men problemet er at tilbudet som vi benyttet oss av gav kun et knøttlite bilde innrammet. Så vi måtte punge ut med en del mer for å få en stort fint bilde. Kunne godt tenkt meg å bestille slike bilder til resten av familien men det er rett og slett så dyrt at jeg ikke tar meg råd til det. Men bildene ble fine de ;)

Skrevet

De hadde en greie som var slik at man kunne bestille 15 forskjellige små kopier (var det 15 x 20?) altså av femten forskjellige motiver, for fire tusen.Og så var det 200 for hvert lille bilde man ønsket utover det. Ingen som har fotoscanner...? :sjarmor:

Skrevet
Hi

Kona og jeg tok bilder på Fame i Stavanger. Bildene ble bra men problemet er at tilbudet som vi benyttet oss av gav kun et knøttlite bilde innrammet. Så vi måtte punge ut med en del mer for å få en stort fint bilde. Kunne godt tenkt meg å bestille slike bilder til resten av familien men det er rett og slett så dyrt at jeg ikke tar meg råd til det. Men bildene ble fine de  ;)

Hei, Gard! Var det sånn at dere fikk prøvebilder på cd, eller på mail? Eller sitter man igjen og vet at der fins masse nyyydelig bilder av barna, og så får man bare se dem på en times visning?

Skrevet

Vi fikk ihvertfall bare se på visningstime

Skrevet

F**... men jeg har nå bestemt meg for å dra likevel. Får nok blakka meg i høst skjønner jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...