Gjest Gjest_Tiril_* Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Samboer og jeg har snakket om dette, vi har ikke barn og har det flott sammen. Men, jeg er redd for at han skal fri, noe jeg vet han "planlegger", fordi jeg er usikker på om jeg ønkser å gifte meg. Jeg føler meg ikke klar for det, føler meg egentlig for ung til tross for at jeg blir 26 i år. Han er en godt likt gutt og jenter ringer og sender meldinger til ham, noen som han svarer på andre som ikke han svarer på. Han slutter etter en stund om jeg sier fra at det ikek er så greit for meg, dette gjør meg uansett ille tilpass, noe han har blitt fortalt. Men, føler ikke jeg kan nekte han å ha venner, selvom jeg tviler på at det er det jentene egentlig øsnker. Til kjernen. Nå er jeg altså redd for at han skal fri. Jeg vil være med han, men føler ikke jeg kan gifte meg med han mye pga de meldinger og telefonoppringninger som skjer og har skjedd hele tiden vi har vært sammen. Noe som får meg til å føle meg helt absolutt på bånn. Men, jeg er redd for at vi ikke lenger kan være sammen om jeg sier at jeg ikke er klar over for dette, særlig siden han virkelig tar hensyn til meg og mine følelser, selvom jeg først må si fra at dette er noe som føles jævlig for meg. JEg føler meg egoistisk og smålig som ikke klarer dette. Hun ene har "heldigvis" sprukket for han nå så da har han kuttet helt kontakt med henne. Men det kommer jo flere. Føler jeg bar eblir gående å vente på den neste.. Jeg har jo en forestillelse av hvordan det "bør" være når man skal gifte seg; alt føles helt riktig og det er noe både han og jeg lengtrer etter. Men, er mer redd for når det spørsmålet skal komme, for jeg vet jo hvordan jeg har det nå. jeg ser ikke at det vil endre seg selvom vi skulle være gift. Er dette normalt? både fra hans og min side? dette er den eneste ordentlige kjæresten jeg har hatt og vi har vært sammen i tre år. Vel, trengte lufte meg litt.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Jeg tror dere bør ta en seriøs samtale før han kommer så langt at han frir. Sett deg ned med ham og fortell at slik livssituasjonen er nå, synes du at dere bare skal være kjærester/samboere, men at du kan tenke deg å gifte deg om noen år. På en annen side. Du virker usikker, og selv om det virker som om du prøver å forklare din usikkerhet med hans jentevenner, føler jeg at usikkerheten ligger hos deg. Hvis han faktisk er troende til å fri til deg, peker jo dette i retning av at han har virkelige følelser for deg, og at han ikke er interessert i noen av disse jentene utover et vennskapelig plan. Kanskje du skal gå inn i deg selv og tenke hva du vil, uavhengig av ham?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå