Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke filmer har de beste soundtrackene etterpå og hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er "best" kommer vel helt an på hvilken musikksmak man har. Så ulike som filmer er, må jo musikken bli deretter. Innlysende, men noen filmer har mye rock, mens andre har mest klassisk musikk....

Personlig digger jeg soundtrackene til Tarantino-filmene (Jackie Brown, Pulp Fiction, Kill Bill) fordi musikken er helt rå!

Skrevet
Liker musikken til Snatch, jeg!

Ja, den er helt konge. Så den igår forresten. :sjarmor:

Ellers har Tarantino-filmene helt geniale soundtracks. Hans Zimmer er også en komponist som lager veldig bra musikk. :)

Skrevet

Mye snadder på soundtracket til High Fidelity. JEg regner med at Beatlesfilmene ikke regnes med her.

Skrevet
Mye snadder på soundtracket til High Fidelity. JEg regner med at Beatlesfilmene ikke regnes med her.

Husk at High Fidelity uttales "Hai fiddelitti". :ler:

Skrevet

Kill Bill- filmene sitt soundtrack er jo kjempebra! Og musikken til filmen

Garden State er veldig fin! Noen som har sett den filmen og hoert musikken?

Skrevet
Husk at High Fidelity uttales "Hai fiddelitti".  :ler:

Pokker, jeg har alltid sagt "den høyfi-filmen"

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg er svak for soundtracket til Bladerunner, men det er best mens man ser filmen, bedre enn for seg selv.

Tarantino er rå på å sette musikk til filmene sine, helt enig!

Skrevet

Mange gode svar her og mange gode soundtrack med bra musikk

Skrevet

Finnes det egentlig noen minneverdig norsk filmmusikk? Eneste jeg kommer paa naa er vel Morten Abels Hode over vannet. Minneverdig og minneverdig, fru Blom. Og selvfolgelig de gamle 50-talls klassikerne med Henki Kolstad etc., f.eks "Hva var vel livet uten deg"...

Skrevet
Finnes det egentlig noen minneverdig norsk filmmusikk? Eneste jeg kommer paa naa er vel Morten Abels Hode over vannet. Minneverdig og minneverdig, fru Blom. Og selvfolgelig de gamle 50-talls klassikerne med Henki Kolstad etc., f.eks "Hva var vel livet uten deg"...

Godt spørsmål i grunn, har ikke tenkt på det og kommer ikke på noe annet enn de du nevner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...