juliannae Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Hvilke filmer har de beste soundtrackene etterpå og hvorfor??
Gjest gjest1 Skrevet 16. august 2006 #2 Skrevet 16. august 2006 Hva som er "best" kommer vel helt an på hvilken musikksmak man har. Så ulike som filmer er, må jo musikken bli deretter. Innlysende, men noen filmer har mye rock, mens andre har mest klassisk musikk.... Personlig digger jeg soundtrackene til Tarantino-filmene (Jackie Brown, Pulp Fiction, Kill Bill) fordi musikken er helt rå!
Superlammet Skrevet 16. august 2006 #4 Skrevet 16. august 2006 Liker musikken til Snatch, jeg! ← Ja, den er helt konge. Så den igår forresten. Ellers har Tarantino-filmene helt geniale soundtracks. Hans Zimmer er også en komponist som lager veldig bra musikk.
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Mye snadder på soundtracket til High Fidelity. JEg regner med at Beatlesfilmene ikke regnes med her.
Superlammet Skrevet 16. august 2006 #6 Skrevet 16. august 2006 Mye snadder på soundtracket til High Fidelity. JEg regner med at Beatlesfilmene ikke regnes med her. ← Husk at High Fidelity uttales "Hai fiddelitti".
Susannah Skrevet 16. august 2006 #7 Skrevet 16. august 2006 Kill Bill- filmene sitt soundtrack er jo kjempebra! Og musikken til filmen Garden State er veldig fin! Noen som har sett den filmen og hoert musikken?
Gjest Gjesta Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Husk at High Fidelity uttales "Hai fiddelitti". ← Pokker, jeg har alltid sagt "den høyfi-filmen"
Gjest Elfrida Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Jeg er svak for soundtracket til Bladerunner, men det er best mens man ser filmen, bedre enn for seg selv. Tarantino er rå på å sette musikk til filmene sine, helt enig!
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Piano Dancer in the dark, musikk av Bjørk.
juliannae Skrevet 16. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2006 Mange gode svar her og mange gode soundtrack med bra musikk
Susannah Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 Finnes det egentlig noen minneverdig norsk filmmusikk? Eneste jeg kommer paa naa er vel Morten Abels Hode over vannet. Minneverdig og minneverdig, fru Blom. Og selvfolgelig de gamle 50-talls klassikerne med Henki Kolstad etc., f.eks "Hva var vel livet uten deg"...
juliannae Skrevet 16. august 2006 Forfatter #13 Skrevet 16. august 2006 Finnes det egentlig noen minneverdig norsk filmmusikk? Eneste jeg kommer paa naa er vel Morten Abels Hode over vannet. Minneverdig og minneverdig, fru Blom. Og selvfolgelig de gamle 50-talls klassikerne med Henki Kolstad etc., f.eks "Hva var vel livet uten deg"... ← Godt spørsmål i grunn, har ikke tenkt på det og kommer ikke på noe annet enn de du nevner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå