Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisan,

søkte på emnet men fant ikke så mye her på KG om denne p-ringen.

Er det noen som er egenerfaring ved bruk av denne p-ringen kontra p-pilla? Har lest om denne på nuvaring.no men jeg skulle gjerne like å høre meningen til folk som har prøvd! :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd den, dvs jeg hatt den i litt over to uker nå.Vet ikke helt hva jeg skal si enda, det er jo litt tidlig å uttale seg.

Den er ikke ubehagelig å bruke, lette og sette inn.Men det føltes jo rart de første dagene, og følelsen av at den vill ramle ut var der, men så glemmte jeg det ut.Merker at jeg har fått en uvane med å skjekke at den sitter på plass.

Har til nå ikke merket noen bivirkninger i forhold til pillen.

Når vi har kost oss i halmen har jeg tatt den ut, og satt den inn etter på.Det behøver man jo ikke, men nå syntes jeg at det er mest komfertabelt.Med tiden blir vel alt en vane.

Skal ta den ut i helgen , så hvor lang tid det tar før mensen kommer vet jeg ikke.

Annbefaler deg å prøve den da det er delig å slippe å huske pillene til en hvertid.

Viktig å notere seg når du satte den inn, tre uker går fort, og man mister fort kontrollen.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har så vidt hørt noe om den.

Flott at det er noen som vet litt!

Lurer litt nå på den der jeg og!

Er den enkel å plassere, skal den sitte rundt livmortappen?????

Skjønner ikke hvordan den kan være et prevansjonsmiddel..... hva er det som gjør den til det? ( hvilken oppgave har den?)

Hvor lenge og ofte kan den sitte inni?

Hadde vært supert om du tok deg tid til å svare...... !

Hilsen Tiki.

Skrevet

www.nuvaring.no ;) Der står alt du lurer på!

Skrevet

Da det ikke er nødvendig med noen tilpasning, kan NuvaRing med letthet brukes av alle kvinner. Ringen er aktiv uansett hvor den blir plassert i skjeden. Det kreves ingen spesielle ferdigheter for å sette inn eller fjerne ringen. Det betyr at NuvaRing er lett å bruke.

NuvaRing inneholder progestagen og østrogen. Kvinnen tar NuvaRing i bruk ved å føre ringen inn i skjeden og lar den ligge inne i tre uker. I løpet av denne tiden frigjøres det kontinuerlig en lav dose hormoner fra ringen gjennom skjedeveggen og inn i blodbanen. Etter tre uker skal kvinnen ta ut NuvaRing og være uten ring i en uke.

Skrevet

Bytter man ring etter tre uker da?

Hvor mye koster det deg pr. mnd?

Skrevet

289 betalte jeg.

men ikke prøvd de ennå..

Skrevet

Nesten 300,- for 3 ringer.Du har den i i tre uker og har en uke uten.Samme prinsippet som med pillen.

Skrevet

Hah! Skal jeg ha noe slikt får jammen sambo spleise med meg;)

Det er jo tredobbel pris i forhold til ppiller (som forøvrig er gratis for meg enda)

Hmm... *vurdere sterkt*

Jeg er såå LEI ppiller.. Kan ikke få sagt det. DUSTE hormoner :kjempesinna:

(Morsomt når man er i bedre humør i den pillefrie uka en ellers i mnd :ler: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...