Gjest Aerin Skrevet 19. august 2006 #41 Skrevet 19. august 2006 (endret) Når jeg skrev at jeg opplevde det samme da jeg var fjortis snakket jeg ikke om blikk. Da mener jeg ekle kommentarer osv. Det synes jeg faktisk ikke er greit, en 14 åring er faktisk et barn. Endret 19. august 2006 av Aerin
Gjest Vilja :-) Skrevet 19. august 2006 #42 Skrevet 19. august 2006 Når man lever i en verden hvor naturen har lagt seksualitet i oss for å sikre artens bestående, så er interessen for det annet kjønn den selvfølgeligste og naturligste ting av verden. ← Skulle likt å vite hva for en kyskhets-tilhenger det er som hevder at å inneha interesse for det motsatte (eller samme, alt etter som) kjønn ikke er naturlig? Poenget med denne tråden ligger vel mer relatert til hvordan menns interesse for kvinner tidvis uttrykkes på en upassende måte.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #43 Skrevet 19. august 2006 Jeg kjenner ikke denne 13 åringen og hentyder absolutt ikke til henne spesielt. Men at 14 åringer er totalt uskyldige som ikke forstår at menn har sexuelle fantasier. Den kjøper jeg ikke. Hehe - vi prater fjortiss her - utringninger til navlen, sex på blusen og magen bar. Tilogmed fjortissene fra landsbygda er da fullt bevisst på å fremme sine former. Det er likevel ikke greit, for all del. Men at fjortissen ikke flørter - .,.. det er en illusjon. ← Enig!
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #44 Skrevet 19. august 2006 Trådstarter er innbilsk og har en livlig fantasi. ← Nå må du huske på at ts er bare 14 år da. Et barn. Man kan ikke forvente at de skal tenke og oppføre seg som voksne.
Gjest "gjest" Skrevet 19. august 2006 #45 Skrevet 19. august 2006 Menn prøver seg på fjortissjenter fordi de blir så smigret over oppmerksomheten og tror de er så spesielle. Og dermed kan de lures til ting litt eldre jenter ikke gidder å bli med på. Be mennene som glor for mye om å trekke til seg øynene, hadde de hatt respekt for deg så hadde de ikke vist begjæret sitt så åpenlyst.
K.A. Skrevet 20. august 2006 #46 Skrevet 20. august 2006 Men man vurderer der og da om personen kunne være aktuell å ha sex med. Og dèt synes jeg uansett er primitivt og en uting. Andre kan kanskje synes det er flatterende. Men det er endog en rekke kvinner idag som synes denne evinnelige vurderingen fra menns hold er slitsomt, og det gjennomsyrer også hvordan menn behandler kvinner. For det er klart at de tankene de gjør seg, påvirker væremåten, enten de vil eller ikke, i større eller mindre grad. Man må kunne være kvinne og forhold seg til menn uten å hele tiden, i enhver sammenheng, bli sett på som sex-objekter, potensielle elskerinner. Jeg tar ubevisst stilling til graden av andre menneskers attraksjon en rekke ganger ila. en dag, ut ifra min "mal" på hva fysisk skjønnhet innebærer. Ser jeg en vakker mann tenker jeg altså ikke at "denne mannen kan være en aktuell kandidat som partner". Jeg tror at for langt flere kvinner, enn for menn, er det andre kriterier som også veier tungt, dermed faller vi ikke i fella og vurderer en manns utseende på måten menn vurderer kvinners utseende. Tiltalende utseender er det mange av oss som er i besittelse av, det hadde vært ekstremt slitsomt å skulle vurdere alle man finner fysisk attraktive, som mulige partnere. Kanskje ikke så rart at menn tenker på sex såpass mye som de gjør, ifølge forskningen ← Men det er da ikke snakk om noen faktisk vurdering her, som om det skulle være en analyse. Det er et kjapt overslag, gjort på sekundet, og det avgjør overhodet ikke om man faktisk kunne tenke seg samleie med denne personen. Det avgjør kun hvor fysisk attraktiv man finner denne personen, men for å seriøst vurdere sex må det mer til. Man registrerer hvorvidt dama er fin, og er hun riktig pen hender det gjerne at vi i tankene limer på drømmekvinne-egenskaper på dette utseendet og tenker, "slett ikke meg imot". Det er kun et førsteinntrykk det er snakk om, og kvinner er ikke et hakk bedre. Dere kvinner må bare tåle at menn vurderer dere slik vi gjør, akkurat som vi menn bare må tåle at dere kvinner vurderer oss slik dere gjør. Det er ikke bare dere som blir oppgitt av det motsatte kjønn. Menn har nok likevel lettere for å hoppe til køys enn kvinner, men dette er utelukkende pga. kvinners behov for å kunne stole på mannen, og føle seg trygg på ham. Dere har da også større grunn til å være forsiktig enn menn, mest fordi menn er i stand til å ta med makt det de ikke får villig. Menn har helt andre bekymringer.
K.A. Skrevet 20. august 2006 #47 Skrevet 20. august 2006 Nå må du huske på at ts er bare 14 år da. Et barn. Man kan ikke forvente at de skal tenke og oppføre seg som voksne. ← Noen 14-åringer er fortsatt for barn å regne, både fysisk og psykisk. Hos andre 14-åringer, derimot, er hormonene i full sving, og de kan ikke lenger regnes som "barn". Voksne er de ikke, men man er da ikke barn til man er voksen. Medmindre det er snakk om rabatt på bussen. I Norge regnes man som voksen nok til å ha sex når man er 16, men dette er ingen universell alder. I Danmark og Sverige er lavalderen 15. I Østerriket, Ungarn, Estland, Island og Italia er lavalderen 14. I Spania 13. I Bolivia er lavalderen for jenter 14; for gutter 16. I Botswana er lavalderen for jenter 16; for gutter 14. På Madagascar må man være 21. Hvem er det som har rett? Selv tror jeg ikke noen har mer rett enn andre, det er bare et spørsmål om kulturell tilnærming. Kanskje er oppdragelsen på Madagascar såpass puritansk at man ikke blir moden for sex før man er 21. Og kanskje man i Spania er såpass åpne om det (til tross for Katolisismen) at man forstår det som må forstås i en alder av 13. Det ville vært utrolig pussig om Norge skulle være den stolte innehaver av de "riktigste" lovene.
Gjest Vilja :-) Skrevet 20. august 2006 #48 Skrevet 20. august 2006 Vel, trådstarter er etter all sannsynlighet å regne en fjortenåring bosatt i Norge, ergo hadde det kanskje vært gunstig å se denne problemstilligen hun skisserte opp for oss, ut ifra vårt norske kulturelle perspektiv.
K.A. Skrevet 20. august 2006 #49 Skrevet 20. august 2006 Jo, det er sant. Men vi kan uansett ikke bedømme graden av voksenhet kun ut ifra alder, da vi alle utvikler oss i ulikt tempo. Kanskje hun er et barn, selv om hun er ungdom, eller kanskje hun er moden for sine år. Hvem vet? Uansett må vi forholde oss til vår egen kulturs aksepterte aldersgrenser, som du sier.
Gjest Vilja :-) Skrevet 20. august 2006 #50 Skrevet 20. august 2006 Nei, hvem vet. De som iallefall ikke vet om hun er moden for alderen eller ikke, er de tilfeldige menn som slenger "interesserte blikk" mot henne og jenter på hennes alder. La gå at enkelte 14 år gamle piker, ut ifra bekledning og annen staffasje, nok kan forvirre betrakteren mht. gjetning av alder. Men hvis der er tvil fra mennenes side om jenta er gammel nok (altså ikke hvorvidt hun er moden eller ei, slikt kan ikke bedømmes utelukkende pr. blikk), bør mennene holde seg for gode til å stirre. Et blikk er ikke nødvendigvis bare et blikk. Det finnes blikk av det slag som kan oppfattes støtende og ubehagelig. Når det attpåtil kommer kommentarer fra betrakteren om at jenta er "sexy", synes jeg det er fullt ut snakk om usømmelig atferd. Men kanskje disse mennene simpelthen ikke klarer å styre seg. Derav primitivt.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2006 #51 Skrevet 20. august 2006 Og ironien, tatt i betrakning at vi bare snakker om blikk her og ikke noe mer, er at jenter klager når dem er unge at dem blir sett på, men klager også når dem blir eldre at dem ikke blir sett på. Ekke lett å være mann .
*melis* Skrevet 20. august 2006 #52 Skrevet 20. august 2006 Og ironien, tatt i betrakning at vi bare snakker om blikk her og ikke noe mer, er at jenter klager når dem er unge at dem blir sett på, men klager også når dem blir eldre at dem ikke blir sett på. Ekke lett å være mann . ← Vel, det er jo en veldig enkel løsning på problemet: Dere får slutte å se så mye på de unge og heller se litt ekstra på de eldre
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2006 #53 Skrevet 21. august 2006 Min datter har heldigvis fire år igjen til hun blir fjorten, gjett om jeg gruer meg At menn kunne tenke seg å ha sex med barn på den alderen er for meg helt horribelt. En ting er om hun får sin første seksuelle opplevelse med en på ca samme alder, men marerittet er at det er en godt voksen type som kun vil ha fast lammekjøtt Det mest utrolige i dette er at noen menn kan finne på å legge an på venninnene til sine døtre. Er det slik det er? Er det ingen varselbjelle som ringer og sier at dette barnet er off limits? Noen ganger så lurer jeg virkelig på om rødstrømpene har rett. Er ikke kvinner noe annet enn et hull for enkelte menn? Er det rart en blir desillusjonert..... skal prøve å ikke bli mannehater men det er søren ikke lett når en tenker på all faenskap enkelte medlemmer av mannerasen finner på. Selv er jeg mor til tre stykker, får satse på at de blir verdens lykkeligste homser.
Velvet Skrevet 21. august 2006 #54 Skrevet 21. august 2006 Men at 14 åringer er totalt uskyldige som ikke forstår at menn har sexuelle fantasier. Den kjøper jeg ikke. Hehe - vi prater fjortiss her - utringninger til navlen, sex på blusen og magen bar. Tilogmed fjortissene fra landsbygda er da fullt bevisst på å fremme sine former. Det er likevel ikke greit, for all del. Men at fjortissen ikke flørter - .,.. det er en illusjon. ← Enig! Men herregud! Blikk må man da tåle, eller skal "eldre menn" heller glo i taket eller gulvet når det kommer en lettkledd tenåring vrikkende forbi? Vil du ikke bli sett på får du heller holde deg hjemme. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan TS går kledd, men når jeg ser hvordan tenåringene her i byen kler seg er det ikke rart at folk glor. Det gjør jeg også når jeg ser lubne ungdommer som har skviset seg inn i trange jeans og har en bitteliten topp på overkroppen.
Noorgie Skrevet 21. august 2006 #55 Skrevet 21. august 2006 Min datter har heldigvis fire år igjen til hun blir fjorten, gjett om jeg gruer meg At menn kunne tenke seg å ha sex med barn på den alderen er for meg helt horribelt. En ting er om hun får sin første seksuelle opplevelse med en på ca samme alder, men marerittet er at det er en godt voksen type som kun vil ha fast lammekjøtt Det mest utrolige i dette er at noen menn kan finne på å legge an på venninnene til sine døtre. Er det slik det er? Er det ingen varselbjelle som ringer og sier at dette barnet er off limits? Noen ganger så lurer jeg virkelig på om rødstrømpene har rett. Er ikke kvinner noe annet enn et hull for enkelte menn? Er det rart en blir desillusjonert..... skal prøve å ikke bli mannehater men det er søren ikke lett når en tenker på all faenskap enkelte medlemmer av mannerasen finner på. Selv er jeg mor til tre stykker, får satse på at de blir verdens lykkeligste homser. ← Glad for at jeg ikke hadde en slik "bitter" mamma som deg
Gjest Tyr Skrevet 21. august 2006 #56 Skrevet 21. august 2006 Vel, det er jo en veldig enkel løsning på problemet: Dere får slutte å se så mye på de unge og heller se litt ekstra på de eldre ← Det triste er at vi blir hetset for det og.
Gjest Kane Skrevet 21. august 2006 #57 Skrevet 21. august 2006 jeg husker en gammal gris når jeg var fjortis som var såååååå innmari iekkel til å stirre, blunke osv osv.. Han var 20!!! Når jeg var 20 var han 26 og dritlekker..... gjett hvem som blunka og sikla da?? - men altså, det var ikke gøy når jeg var fjorten for all del... Jeg var bare for ung til å ta det for det det var og tok meg nær av det - mest fordi de andre mente noe om det..... Usikker som man er i den alderen er det lite som skal til før noe er ekkelt... Hørte forleden to av min sønns venner snakke om hvor ekkelt det var at foreldrene flørtet med hverandre, lo og klemte osv når de lagde middag - fjortisene mistet matlysten osv osv... Så det kunne vært moro å høre hva "gammel gris" er i deres øyne.... Er redd min mann og hans venner er "gamle" - og de er 30 - 35 for ikke å snakke om de fossilene som våre foreldre igjen er på 50+........
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå