Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #21 Skrevet 16. august 2006 Så primitivt! Heldigvis er de fleste menn kommet lenger. ← Ikke ifølge en artikkel jeg leste i ill. vit. ← Apropos 2) Det finnes alltids unntak som bekrefter regelen
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #22 Skrevet 16. august 2006 1) Gjør alle menn det - vurderer hver eneste kvinne de treffer med sånn "nei æsj - jo kankjse - oh lalala - pøh - ligner for mye på svigermor - æsj"? 2) Snakk for deg selv. ← Posten over denne var referert til dette unntakstilfellet
Gjest gjest1 Skrevet 17. august 2006 #23 Skrevet 17. august 2006 Klart vi kvinner er opptatt av utseende til menn, men likevel er det ikke dette som primært farer gjennom hodene våre når vi treffer på fremmede menn for første gang, med mindre det er noe som sier klikk der og da, for kvinnen, at hun finner en mann midt i blinken for henne, at det er noe ved ham som hun faller for der og da. Men den systematiske vurderingen av hvorvidt personen er egnet til å ha sex med eller ikke, tror jeg ikke vi foretar oss ift. hver eneste mann vi treffer på. Ikke engang annenhver mann, tør jeg hevde. ← Det å være seksuelt attraktiv definerer jeg som at en person kan være interessant som eventuell partner. Ikke at man tenner seksuelt på personen der og da og nesten river klærne av vedkommende. Seksuelt attraktiv betyr ikke at man tenker sex i det øyeblikk man ser dem.
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #24 Skrevet 18. august 2006 Det å være seksuelt attraktiv definerer jeg som at en person kan være interessant som eventuell partner. Ikke at man tenner seksuelt på personen der og da og nesten river klærne av vedkommende. Seksuelt attraktiv betyr ikke at man tenker sex i det øyeblikk man ser dem. ← Men man vurderer der og da om personen kunne være aktuell å ha sex med. Og dèt synes jeg uansett er primitivt og en uting. Andre kan kanskje synes det er flatterende. Men det er endog en rekke kvinner idag som synes denne evinnelige vurderingen fra menns hold er slitsomt, og det gjennomsyrer også hvordan menn behandler kvinner. For det er klart at de tankene de gjør seg, påvirker væremåten, enten de vil eller ikke, i større eller mindre grad. Man må kunne være kvinne og forhold seg til menn uten å hele tiden, i enhver sammenheng, bli sett på som sex-objekter, potensielle elskerinner. Jeg tar ubevisst stilling til graden av andre menneskers attraksjon en rekke ganger ila. en dag, ut ifra min "mal" på hva fysisk skjønnhet innebærer. Ser jeg en vakker mann tenker jeg altså ikke at "denne mannen kan være en aktuell kandidat som partner". Jeg tror at for langt flere kvinner, enn for menn, er det andre kriterier som også veier tungt, dermed faller vi ikke i fella og vurderer en manns utseende på måten menn vurderer kvinners utseende. Tiltalende utseender er det mange av oss som er i besittelse av, det hadde vært ekstremt slitsomt å skulle vurdere alle man finner fysisk attraktive, som mulige partnere. Kanskje ikke så rart at menn tenker på sex såpass mye som de gjør, ifølge forskningen
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2006 #25 Skrevet 18. august 2006 Jeg er 14 år, flere ganger får jeg blikk fra eldre menn. Jeg har fått høre fra flere at jeg er pen og sexy og lurer på om dere kan se på mindreårige jenter som sexobjekter? ← Jeg er i grunnen mest spent på å høre hva du definerer som eldre menn?
Gjest gjest1 Skrevet 18. august 2006 #26 Skrevet 18. august 2006 Men man vurderer der og da om personen kunne være aktuell å ha sex med. Og dèt synes jeg uansett er primitivt og en uting. Andre kan kanskje synes det er flatterende. Men det er endog en rekke kvinner idag som synes denne evinnelige vurderingen fra menns hold er slitsomt, og det gjennomsyrer også hvordan menn behandler kvinner. For det er klart at de tankene de gjør seg, påvirker væremåten, enten de vil eller ikke, i større eller mindre grad. Man må kunne være kvinne og forhold seg til menn uten å hele tiden, i enhver sammenheng, bli sett på som sex-objekter, potensielle elskerinner. Jeg tar ubevisst stilling til graden av andre menneskers attraksjon en rekke ganger ila. en dag, ut ifra min "mal" på hva fysisk skjønnhet innebærer. Ser jeg en vakker mann tenker jeg altså ikke at "denne mannen kan være en aktuell kandidat som partner". Jeg tror at for langt flere kvinner, enn for menn, er det andre kriterier som også veier tungt, dermed faller vi ikke i fella og vurderer en manns utseende på måten menn vurderer kvinners utseende. Tiltalende utseender er det mange av oss som er i besittelse av, det hadde vært ekstremt slitsomt å skulle vurdere alle man finner fysisk attraktive, som mulige partnere. Kanskje ikke så rart at menn tenker på sex såpass mye som de gjør, ifølge forskningen ← Jeg ordla meg nok litt klønete - det du sier her om at du selv ubevisst tar stilling til graden av attraksjon hos andre mennesker flere ganger i løpet av en dag, er akkurat det jeg mener med at man vurderer folk ut fra seksuell attraksjon, uten at man bevisst tenker at den eller denne kunne være aktuell som partner, enten for sex eller varige forhold. Det er den seksuelle attraksjonskvotienten (kan jeg kalle den det?) som avgjør om du synes en person er tiltrekkende eller ikke. Rett og slett hva som avgjør om du finner en person tiltrekkende eller ikke, sånn ved første øyekast. Senere er det selvfølgelig andre ting som spiller inn, men vi er fremdeles ved førsteinntrykket her. Jeg tror heller ikke kvinner og menn er så forskjellige når det kommer til dette, men vi er programmert til å se etter forskjellige ting. Og mange kvinner er lei av bli vurdert som kjønnsobjekter? Blir ikke menn også det? De som er lekre å se på av mennene får nok like mange lange blikk som de pene jentene - og de som ikke har den umiddelbare blikkfangfaktoren slipper. Og det med at menn tenker så himla mye mer på sex enn kvinner er en myte. En annen ting er at våre instinkter er der, enten du tolker dem som "primitive" eller ikke, men man kan selv i mer eller mindre grad velge å la seg styre av dem. Du skal ikke kimse ad instinktene. De er en del av oss, enten du liker det ikke.
Gjest Gjesta Skrevet 18. august 2006 #27 Skrevet 18. august 2006 Så primitivt! Heldigvis er de fleste menn kommet lenger. ← Hvilke planet lever du på? Selv om kjæresten din sier han aldri ser på andre enn deg, så gjør de fleste menn dette...
Gjest Vilja :-) Skrevet 18. august 2006 #28 Skrevet 18. august 2006 (endret) Jeg ordla meg nok litt klønete - det du sier her om at du selv ubevisst tar stilling til graden av attraksjon hos andre mennesker flere ganger i løpet av en dag, er akkurat det jeg mener med at man vurderer folk ut fra seksuell attraksjon, uten at man bevisst tenker at den eller denne kunne være aktuell som partner, enten for sex eller varige forhold. Det er den seksuelle attraksjonskvotienten (kan jeg kalle den det?) som avgjør om du synes en person er tiltrekkende eller ikke. Rett og slett hva som avgjør om du finner en person tiltrekkende eller ikke, sånn ved første øyekast. Senere er det selvfølgelig andre ting som spiller inn, men vi er fremdeles ved førsteinntrykket her. Jeg tror heller ikke kvinner og menn er så forskjellige når det kommer til dette, men vi er programmert til å se etter forskjellige ting. Og mange kvinner er lei av bli vurdert som kjønnsobjekter? Blir ikke menn også det? De som er lekre å se på av mennene får nok like mange lange blikk som de pene jentene - og de som ikke har den umiddelbare blikkfangfaktoren slipper. Og det med at menn tenker så himla mye mer på sex enn kvinner er en myte. En annen ting er at våre instinkter er der, enten du tolker dem som "primitive" eller ikke, men man kan selv i mer eller mindre grad velge å la seg styre av dem. Du skal ikke kimse ad instinktene. De er en del av oss, enten du liker det ikke. ← Et aspekt ved det å være menneske anno 2006 er vel bl.a. evnen til å heve seg over instinktene? Det finnes mange eksempler på at vi klarer dette, og i mange av disse tilfeller skulle en da anta at man har å gjøre med en større kraftanstrengelse enn å unnlate å signalisere at man finner personen seksuelt fristende. Kan jo f.eks. trekke frem at det fra naturens side ikke er spesielt gunstig for mennesket å leve i byer hvor det kryr av mennesker. Instinktene våre sier egentlig at dette er litt farlig (jmfr. vår opprinnelige stamme-kultur), men likevel tilpasser vi oss en moderne verden. Hvorfor skal vi bare akseptere at menn (for det ER først og fremst menn) behandler kvinner ut ifra kategoriene sex or no sex, fordi de er så preget av sine instinkter? Du sier selv at man kan velge å ikke la seg styre av dem, instinktene altså. Så hvorfor ikke forvente av menn at de er litt mer dempende i sin vurdering av kvinner som mulige sexpartnere, mht. at tankene de gjør seg gjerne avspeiles i atferd og holdninger. Videre synes jeg ikke det er passende å kategorisere mennesker man finner vakre inn i "den seksuelle attraksjonskvotienten". I det hele tatt synes jeg det blir malplassert å knyttet begrepene seksuell og attraksjon sammen, når du relaterer disse uttrykkene i kombinasjon med hverandre til å dreie seg om hvorvidt vi finner andre pene eller ikke. Mine ubevisste vurderinger av hvor høyt opp på skalaen andre menneskers utseende kommer, gjelder begge kjønn. Og jeg er heterofil. Seksuell tiltrekning og det å finne et annet menneske vakkert utseendemessig, er ikke det samme, sånn på stående fot. Vi har kulturelle, estetiske "prinsipper" for hva som anses for å være pent, og seksuell attrasjon er ikke uten videre knyttet til dette. Ofte er det en sammenheng, ja, men jeg synes ikke det blir rett å knytte det seksuelle aspektet til vurderingen av om andre mennesker er pene eller ei. Det å ha et symmetrisk ansikt eller en sterk kropp er ikke i kraft av seg selv relatert til seksuell tiltrekningsevne. Førsteinntrykk, ja! Enkelte menn sier jo selv, nesten brautende, at "jeg vurderer automatisk enhver kvinne jeg er i befatning med ut ifra hvorvidt jeg kunne tenke meg å ha sex med henne eller ikke!". (oversatt: se for en ekte mann jeg er!). Kvinner er kanskje mer på stadiet; vurdering av førsteinntrykket ut ifra om vedkommende er pen, a4, under middels pen, mindre pen. Menn kan nok fint gjøre seksuelle tilnærmelser ovenfor en kvinne selv om hun ikke innehar de typiske kriteriene for hva samfunnet (og dermed gjerne også den enkelte) betrakter som pent. Det å være sexy kan jo være så mangt. Enkelte menn gjør fremstøt mot kvinner de slettes ikke finner verken pene eller sexy, for å more seg på hennes bekostning. Men dèt er jo noe helt annet, selv om den slags atferd også kan kalles (høyst!) primitiv. Apropos tilnærmelser; dette kan selvsagt kvinner også gjøre, men delvis er poenget mitt at de færreste kvinner foretar denslags tilnærmelser, iallefall ikke tidlig i et bekjentskap (eller når vi tilfeldigvis passerer en søt fyr på gata). Du sier: "Og det med at menn tenker så himla mye mer på sex enn kvinner er en myte". Mulig jeg og du representerer ytterpunktene på skalaen av hvor mye/lite kvinner tenker på sex Men jeg mener å alltid ha blitt forespeilet at det du kaller en myte, faktisk er en sannhet. Mulig at forskere og andre "forståsegpåere" med belegg har blitt mer moderate med årene når det gjelder uttalelser om "overseksualiseringen" av menns tankeverden – jeg vet ikke, jeg håper iallefall det. Men fremdeles gjenstår den åpenbare kjønnsforskjellen ift. evnen til beherskelse når man ser eller snakker med et fremmed menneske en anser som vakkert (sexy?). Og mange kvinner er lei av bli vurdert som kjønnsobjekter? Blir ikke menn også det? De som er lekre å se på av mennene får nok like mange lange blikk som de pene jentene - og de som ikke har den umiddelbare blikkfangfaktoren slipper. Kanskje menn, basert på at de fra naturens side og ikke minst ut ifra kulturens årevise tradisjonelle holdning til de som "jegere, og ikke "bytte", blir litt oppglødde over blikk fra kvinner? Jeg tror det heller er slik for mange av de pene mennene, enn at de tenker "uff, kan ikke de bertene trekke til seg øya, tror de at det skal bli noe på dem eller?". Pene menns situasjon er nok mer leverlig enn kvinners, sånn generelt. F.eks. vil de på arbeidsplassen og andre offentlige arenaer ikke måtte forholde seg til misunnelige mannlige kollegaer (menn har ikke samme hønse-mentalitet på dette området, slik vi kvinner gjerne har), mens vakre kvinner gjerne blir møtt med hatske holdninger fra andre kvinner som er grønne av misunnelse over det fagre utseende de selv ikke innehar. Slik sett er det kanskje lettere å være pen mann enn pen kvinne. Plusser i tillegg på dette med at kvinner sjelden åpenbart signaliserer seksuell interesse til menn de ikke kjenner, mens det gjerne er det motsatte hos menn. Noen menn er sikkert triste for dette, mens menn som anser kvinners lange blikk som "slitsomme" sikkert er happy for at kvinner sjelden går lenger enn disse lange blikkene. Endret 18. august 2006 av Vilja :-)
Gjest Vilja :-) Skrevet 18. august 2006 #29 Skrevet 18. august 2006 Hvilke planet lever du på? Selv om kjæresten din sier han aldri ser på andre enn deg, så gjør de fleste menn dette... ← Tror jeg så gjerne. Og jeg tror også at jentene som blir beglodd legger merke til dette. Menn er ikke direkte flinke til å kamuflere sin interesse. (Avdekker herved mine holdninger under pålogget tilstand )
mallina Skrevet 18. august 2006 #30 Skrevet 18. august 2006 Nei det er ikke alle som merker at man blir sikla på. Jeg var en tur på butikken med moren min idag og brukte vanlig singlet. Fikk så beskjed av moren min at han gamlingen som nettopp gikk forbi hadde prøvd å titte med i puppa mine, - javel sier jeg, og så legger jeg merke til neste mann som kommer (minst 50 år gammel) Titter også nedi "kløfta". Jeg har da ikke noen esktremt store pupper liksom! Og jeg hadde da heller ikke en skikkelig utringet singlet heller! Moren min ga ham sikkert det styggeste blikket en mann kan få, og så sa hun høyt at gamle griser ikke burde sikle på unge damer, mens hun snur seg etter ham. Det burde lære ham, sa hun kvasst og bestemt, mens vi gikk videre. Søte mamma :rosasmil:
Gjest Vilja :-) Skrevet 18. august 2006 #31 Skrevet 18. august 2006 Nei det er ikke alle som merker at man blir sikla på. Jeg var en tur på butikken med moren min idag og brukte vanlig singlet. Fikk så beskjed av moren min at han gamlingen som nettopp gikk forbi hadde prøvd å titte med i puppa mine, - javel sier jeg, og så legger jeg merke til neste mann som kommer (minst 50 år gammel) Titter også nedi "kløfta". Jeg har da ikke noen esktremt store pupper liksom! Og jeg hadde da heller ikke en skikkelig utringet singlet heller! Moren min ga ham sikkert det styggeste blikket en mann kan få, og så sa hun høyt at gamle griser ikke burde sikle på unge damer, mens hun snur seg etter ham. Det burde lære ham, sa hun kvasst og bestemt, mens vi gikk videre. Søte mamma :rosasmil: ← Og hadde det ikke vært for mamsen hadde du levd i lykkelig uvitenhet over menns ekle vaner mht. dette med seksuelt ladet glaning, er det det du sier? For du har aldri før registrer med egne øyne at menn slenger denslags "interesserte blikk"?
mallina Skrevet 18. august 2006 #32 Skrevet 18. august 2006 Joda jeg har merket det, men det var da jeg var singel. Nå går jeg rundt i min egen lille verden der menn er luft.
Atmi Skrevet 18. august 2006 #33 Skrevet 18. august 2006 Så primitivt! Heldigvis er de fleste menn kommet lenger. ← Har de? Trokke jeg
Noorgie Skrevet 18. august 2006 #34 Skrevet 18. august 2006 Ok. Så dere menn kan med rette betegnes som primitive skapninger Dere blir ikke litt flaue over at dere ikke er istand til å vurdere en kvinne på andre premisser, uten å først gå omveien om dette med om hun innehar sexappeal eller ikke? Vurderingen dere gjør dere sånn sett får jo sjelden praktiske konsekvenser, for de færreste kvinner idag lar seg sjarmere av den slags tankegang hos menn, snarere tvert om. Men det må jo være litt frustrerende å ikke kunne fokusere på mennesket uten å tenke på sex eller ikke sex i første omgang. I mange mellommenneskelige situasjoner er jo sex helt malplassert! ← Javel, og.......?
Noorgie Skrevet 18. august 2006 #35 Skrevet 18. august 2006 Men man vurderer der og da om personen kunne være aktuell å ha sex med. Og dèt synes jeg uansett er primitivt og en uting. Andre kan kanskje synes det er flatterende. Men det er endog en rekke kvinner idag som synes denne evinnelige vurderingen fra menns hold er slitsomt, og det gjennomsyrer også hvordan menn behandler kvinner. For det er klart at de tankene de gjør seg, påvirker væremåten, enten de vil eller ikke, i større eller mindre grad. Man må kunne være kvinne og forhold seg til menn uten å hele tiden, i enhver sammenheng, bli sett på som sex-objekter, potensielle elskerinner. Jeg tar ubevisst stilling til graden av andre menneskers attraksjon en rekke ganger ila. en dag, ut ifra min "mal" på hva fysisk skjønnhet innebærer. Ser jeg en vakker mann tenker jeg altså ikke at "denne mannen kan være en aktuell kandidat som partner". Jeg tror at for langt flere kvinner, enn for menn, er det andre kriterier som også veier tungt, dermed faller vi ikke i fella og vurderer en manns utseende på måten menn vurderer kvinners utseende. Tiltalende utseender er det mange av oss som er i besittelse av, det hadde vært ekstremt slitsomt å skulle vurdere alle man finner fysisk attraktive, som mulige partnere. Kanskje ikke så rart at menn tenker på sex såpass mye som de gjør, ifølge forskningen ← Det er her den gode treningen hjelper oss....
*melis* Skrevet 19. august 2006 #36 Skrevet 19. august 2006 Jeg for min del er litt nysgjerrig på hva du mener med "sikling". Som en annen her påpeker, så er ikke blikk det samme som sikling. Det er mye rart som kan være blikkfang, både noe man synes er pent, noe man synes er stygt, rart, en voldsom klesstil, spesielt hår, store øredobber osv osv. At man blitt sett på av eldre menn er ikke noe rart i seg selv. Jeg ser da på alle slags mennesker jeg møter på gata, både mennesker jeg synes er pene, rare, stygge og mennesker som ser helt vanlige ut. Kanskje er det ikke meningen å sikle på deg i det hele tatt, kanskje er det bare helt ordinære blikk som du legger spesielt godt merke til, nettopp fordi de kommer fra eldre menn. Jeg ser som sagt på alle slags mennesker og får også blikk tilbake, noe jeg ser på som helt naturlig- enten de kommer fra jevnaldrede eller eldre menn. Hvordan skiller man egentlig mellom et vanlig blikk og et "lystent/interessert" blikk/sikling??? En definisjon hadde vært fint.
Gjest Gjest Skrevet 19. august 2006 #37 Skrevet 19. august 2006 Når man lever i en verden hvor naturen har lagt seksualitet i oss for å sikre artens bestående, så er interessen for det annet kjønn den selvfølgeligste og naturligste ting av verden.
Gjest Mira Skrevet 19. august 2006 #38 Skrevet 19. august 2006 Ikke ifølge en artikkel jeg leste i ill. vit. ← Dere menn skal få min støtte på det. I latinamerikanske land, og i middelhavslandene, (mer machokulturer), er det temmelig vanlig at menn får lov til å gi komplimenter til vilte fremmede jenter og kvinner i gatene og hvor som helst. Det bør ikke skje på en slibrig måte, men på en hyggelig måte. Ellers ligger det i mennes natur at de ser på kvinner. Hvis kvinner ikke tåler at de ser, har de ikke forstått noe som helst av mannens natur.
mallina Skrevet 19. august 2006 #39 Skrevet 19. august 2006 Dere menn skal få min støtte på det. I latinamerikanske land, og i middelhavslandene, (mer machokulturer), er det temmelig vanlig at menn får lov til å gi komplimenter til vilte fremmede jenter og kvinner i gatene og hvor som helst. Det bør ikke skje på en slibrig måte, men på en hyggelig måte. Ellers ligger det i mennes natur at de ser på kvinner. Hvis kvinner ikke tåler at de ser, har de ikke forstått noe som helst av mannens natur. ← Joda det ligger i menns natur det gjør det. Men her var det ei jente på 14 år som tydeligvis fikk litt for mye blikk av eldre menn. Og det syns jeg faktisk ikke er ok. Og hvordan skal ei jente skjønne en manns natur? Ellers ville jeg bare si at menn bør få lov til å se på damer. Vi har tross alt mye mer interessant å se på enn dem selv.
Atmi Skrevet 19. august 2006 #40 Skrevet 19. august 2006 Joda det ligger i menns natur det gjør det. Men her var det ei jente på 14 år som tydeligvis fikk litt for mye blikk av eldre menn. Og det syns jeg faktisk ikke er ok. Og hvordan skal ei jente skjønne en manns natur? Ellers ville jeg bare si at menn bør få lov til å se på damer. Vi har tross alt mye mer interessant å se på enn dem selv. ← Jeg kjenner ikke denne 13 åringen og hentyder absolutt ikke til henne spesielt. Men at 14 åringer er totalt uskyldige som ikke forstår at menn har sexuelle fantasier. Den kjøper jeg ikke. Hehe - vi prater fjortiss her - utringninger til navlen, sex på blusen og magen bar. Tilogmed fjortissene fra landsbygda er da fullt bevisst på å fremme sine former. Det er likevel ikke greit, for all del. Men at fjortissen ikke flørter - .,.. det er en illusjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå