Bønna Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 I mars i år stod det i Aftenposten en veldig interessant artikkel om innvandringspolitikken og de konsekvenser den medfører. Her er et par sitatet fra artikkelen: ”Jeg gleder meg til neste reise, men jeg er glad jeg bor i Norge, jeg er glad det fortsatt er en flyreise mellom meg og den muslimske verden.” ” Jeg tillater meg å spørre: Hvor mange studiepoeng i sosialantropologi må en vanlig nordmann ha for å klare seg i fremtidens Norge? Er vi i ferd med å endre vårt samfunn og vår kultur for at enkelte innvandrergrupper skal kunne ta vare på sin?” Sitat slutt. Det er godt å se at det iallfall er noen nordmenn som er oppegående nok til å oppfatte hva som er i ferd med å skje, og er villig til å stille spørsmålstegn ved den innvandringspolitikken som føres. Innvandringstilhengerne på sin side er mest opptatt av å benekte virkeligheten. Antagelig fordi de vet at de ikke klarer å gi et godt svar på hvorfor vi skal skape de konsekvensene dagens innvandringspolitikk medfører. Derfor debatterer de heller ikke, men snarere leter desperat etter unnskyldninger for å rasisterklære meningsmotstandere.
Gjest King James Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Jeg er helt enig i at innvandring politikken må bli strengere. Men synes du det er riktig og kaste ut en liten syk 10 åring og la Muler krekar bli.... Det burde bli vanskeligere og komme inn i Norge. Noen av de som kommer trenger det ikke. Jeg synes vi bare skal la de som virkelig trenger det komme inn. Men og stoppe all innvandring er ikke svaret. Og jeg tror det er det du ønsker. Men jeg kan ta feil til sist vil jeg si at jeg er ikke innvandrertilhenger men jeg er ikke i mot det. At vi får kulturer i landet er bare bra. Vi kan da ikke bare ha bunad og ost.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Selv om du er sosialist og innvandrer selv, trådstarter, så er det ganske urimelig av deg å forvente at andre deler ditt syn.
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Jeg som innvandrer fra sør-Amerika føler meg meget truffet *henger med ørene*
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Jeg som innvandrer fra sør-Amerika føler meg meget truffet *henger med ørene* ← En lamavits var morsomt. Det samme var den andre, men så kommer den tredje, fjerde og den femte +++... og da...plutselig ikke like morsomt.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Bønna: er det muslimer eller er det fargede innvandrere du har noe i mot? Det er så mange som snakker om å "kaste ut muslimene", men de ser ut til å glemme at muslimer er folk som følger religionen Islam, ikke en innvandrergruppe med annerledes hudfarge. Ergo kan godt innfødte nordmenn og være muslimer. Skal vi kaste ut dem og?
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 (endret) En lamavits var morsomt. Det samme var den andre, men så kommer den tredje, fjerde og den femte +++... og da...plutselig ikke like morsomt. ← I know Men spm er hvem man skal himle mest med øya over; meg, eller trådstarter som prøver å hause opp til debatt om dette temaet for ørtende gang... Bønna har fått advarsel før og begynner å bli ganske så selv... Endret 15. august 2006 av Lamadama
Bønna Skrevet 15. august 2006 Forfatter #8 Skrevet 15. august 2006 Jeg synes den 10 år gamle jenta burde vært hjulpet så nærme opprinnelsesområdet som mulig. Dersom vi praktiserte en slik politikk ville heller aldri Mulla Krekar kommet inn i landet i utgangspunktet. Og vi kunne hjulpet langt flere med de begrensede resursene vi har til rådighet. Hva er det som er så galt med det? Hvis det virkelig målet er å hjelpe, mener jeg. Og ikke egentlig bare er et skalkeskjul for å innføre innvandringstilhengernes Utopia. Det er heller ikke noe mål for meg å stoppe all innvandring til Norge, men jeg ønsker å stanse den innvandringen som plutselig og radikalt endrer den demografiske og kulturelle sammensetningen i Norge. Jeg ønsker at etniske nordmenn skal anerkjennes som Norges urbefolkning. Samt at det anerkjennes at det er vår rett å føre en politikk som bevarer vår etniske, kulturelle, økonomiske og politiske kontroll med Norge. Videre ønsker jeg meg en fri debatt om hvorvidt det er ønskelig å føre en innvandringspolitikk som skaper et etnisk og kulturelt fragmentert samfunn, hvor store deler av befolkningen etnisk og kulturelt befinner seg utenfor majoritetsbefolkningen. En ting er at det ikke nødvendigvis behøver å være brunost for alltid, og full krise hvis nordmenn begynner å spise kebab istedenfor, men jeg synes det må være lov å snakke om den kulturelle tryggheten og enkelheten som ligger i et kulturelt fellesskap. Det må være lov å forlange et svar, på hvilket grunnlag man mener det er en god ide, å fragmentere den etniske og kulturelle sammensetningen i Norge ytterligere. Og det der med bunad er faktisk etniske nordmenns folkedrakt, og er knyttet til oss som folk. Å bevisst erstatte den med punjabidress eller lignende, er intet mindre enn en bevisst erstatning av etniske nordmenn med andre folkeslag. Til Nigo-San vil jeg si at både hun og klassevennene hennes har naive drømmer. Å bli norsk handler om langt mer enn å lære seg nynorsk. For at Ali og Shoaib skal bli norske kreves det en assimilering og homogenisering som i praksis verken vi eller deres folk i ønsker. Når noen faktisk foreslår assimilering og homogeniserende integreringstiltak, fråder innvandringstilhengerne og kyler rasismebeskyldninger vilt omkring seg, mens folket til Ali og Shoaib høylytt meddeler at de slettes ikke ønsker å bli assimilert. I virkelighetens verden, Nigo-San, ønsker faktisk ikke innvandrerne å bli norske. Mange av de fremmedetniske/fremmedkulturelle innvandrerne fører til og med en aktiv kamp mot vår sivilisasjon. Og hvis man løfter blikket opp fra klasserommet og Alis og Shoaibs akademiske prestasjoner i nynorsk, og tar et større overblikk over det såkalte multikulturelle samfunnet, ser man raskt at de ulike folkeslagene og kulturene trekker seg sammen med sine egne og reproduserer etniske og kulturelle skillelinjer. Slik at det såkalte multikulturelle samfunnet i virkeligheten er et seriekulturelt samfunn. Den måten innvandringstilhengerne mener at innvandrerne skal være norske på, ved å relativisere det norske som om germanere og germansk kulturarv ikke fantes, vil jeg ha meg frabedt på sterkeste. Hvis det norske er relativt er for faen også det arabiske relativt, og dermed er det fullstendig absurd å hevde at det er rasistisk ikke å tillatte innvandrerne å bevare sin egenart.
Bønna Skrevet 15. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2006 (endret) Jeg som innvandrer fra sør-Amerika føler meg meget truffet *henger med ørene* ← Er du indianer eller etterkommer av europeiske innvandrere? Endret 15. august 2006 av Bønna
Gjest King James Skrevet 15. august 2006 #10 Skrevet 15. august 2006 (endret) . Jeg ønsker at etniske nordmenn skal anerkjennes som Norges urbefolkning. ← Jeg vet ikke om du er klar over dette Bønna. Men vi har en urbefolkning i Norge. De holder til i Finmark hovedsakelig i de 2 kommunene Karasjok og Kautokeino ...Og de kales for Samer. Nordmenn vil aldri bli en urbefolkning siden vi allerede har samene de er urbefolkningen i Norge. Eller vil du kanskje kaste dem og ut. Selv om de faktisk var her før oss etniske Nordmenn ? Endret 15. august 2006 av King James
Gjest King James Skrevet 15. august 2006 #11 Skrevet 15. august 2006 Er du indianer eller etterkommer av europeiske innvandrere? ← Har det egentlig noen betydning om hun etterkommer fra Europiske invandrere som slaktet ned urbefolkningen der. Eller om hun stammer fra Indianerene som de hvite Europere tok fra dem ?
Coronas Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Jeg vet ikke om du er klar over dette Bønna. Men vi har en urbefolkning i Norge. De holder til i Finmark hovedsakelig i de 2 kommunene Karasjok og Kautokeino ...Og de kales for Samer. Nordmenn vil aldri bli en urbefolkning siden vi allerede har samene de er urbefolkningen i Norge. Eller vil du kanskje kaste dem og ut. Selv om de faktisk var her før oss etniske Nordmenn ? ← Eh det er også samer i Finnland og Sverige. Er de urbefolkningen i Norge???
Gjest King James Skrevet 15. august 2006 #13 Skrevet 15. august 2006 (endret) Eh det er også samer i Finnland og Sverige. Er de urbefolkningen i Norge??? ← eh............Du glemte Russland......... Uansett så kan jeg ikke huske at jeg skrev noe om samene i Finland....Sverige eller Russland.........Men kanskje jeg skrev det og ikke er klar over det. Eller kanskje du leser noe som ikke står.... vel forsett med det du Endret 15. august 2006 av King James
Coronas Skrevet 15. august 2006 #14 Skrevet 15. august 2006 Det er også samer i Russland........Jeg snakker om de Norske samene., ikke de svenske ikke de finske. Gjør du deg dum eller ? ← Du som ikke skriver hva du mener... i førsten her. Dessuten er vi ikke etterkommere av samen men av vikingene
Gjest King James Skrevet 15. august 2006 #15 Skrevet 15. august 2006 Du som ikke skriver hva du mener... i førsten her. Dessuten er vi ikke etterkommere av samen men av vikingene ← Jeg sa ikke at vi var ettekommere av samene. Jeg sa at samene er urbefolkningen i Norge. Jeg vet at vi er etterkommere av vikingene.
Coronas Skrevet 15. august 2006 #16 Skrevet 15. august 2006 eh............Du glemte Russland......... Uansett så kan jeg ikke huske at jeg skrev noe om samene i Finland....Sverige eller Russland.........Men kanskje jeg skrev det og ikke er klar over det. Eller kanskje du leser noe som ikke står.... vel forsett med det du ← Ja samme det. Vi har godt av å få innvandrer til Norge. Trenger ikke bare være afrikanere og pakistanere. Kan godt komme litt fra Asia også. Sør Amerika ikke minst osv. Hele verden er i utvikling uansett. Ingen som kan stoppe det Heldigvis.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #17 Skrevet 15. august 2006 99,9% av de som kommer tilfredsstiller ikke Norges krav til beskyttelse, selv om de alle gjør sitt beste i å overbevise om at de trenger det. De kommer gjerne fra et land hvor fremtiden er håpløs uansett hvor hardt de jobber, og de ønsker en mulighet til et godt liv for seg og sine. Det kan man ikke si noe på. Men man kan avslå. Jeg synes man bør opprettholde de ganske strenge reglene vi har idag, + at man bør finne på noe for å bremse ekteskapsimporten. Dette skjer storstilt fra f.eks Pakistan. Heller satse på å integrere dem som er her. F.eks nekte folk familiegjenforening om de er i slekt med hverandre, om de ikke kan sannsynliggjøre at ekteskapet er fundert på kjærlighet osv.
Lillesøster Skrevet 15. august 2006 #18 Skrevet 15. august 2006 Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg ikke er bekymret. Jeg liker ikke denne fundamentalismen som ombrer seg i verden generelt. Med økt innvandring vil den også komme til Norge. Jeg synes religiøse grupper truer vårt demokratiske samfunn, dessuten har de en historie med gang på gang å bryte menneskerettigheter. Et samfunn som beveger seg bort i fra vestlige normer der bl.a demokrati og menneskerettigheter står i sentrum er jeg veldig skeptisk til. Har ikke lest artikkelen enda, så jeg svarer her bare på genrelt grunnlag av hva som sies i tråden.
Cognizance Skrevet 15. august 2006 #19 Skrevet 15. august 2006 Paradoksalt nok vil ikke innvandrere bli "norske" før den fremmede kulturen deres blir akseptert av nordmenn. Innvandrere kan ikke integreres før nordmenn tar i mot dem som venner og kollegaer, mens de fremdeles er innvandrere med innvandrerkultur. Hvordan skulle det ellers gå til? Ingen gidder vel legge av seg nasjonal stolthet og identitet for å bli en ikke-akseptert nordmann-wannabe. Hvor mange innvandrervenner har du, Bønna? Samtidig er den desidert største utfordringen for norsk økonomi mangel på arbeidskraft. Heldigvis er EU utvida - det kommer neppe til å bli færre østeuropeere her i åra framover.
Bønna Skrevet 16. august 2006 Forfatter #20 Skrevet 16. august 2006 (endret) Det er så mange løgner og inkonsekvente og ulogiske oppfatninger om det norske at jeg får helt fnatt. Egentlig burde jeg holdt meg kort og konsist til det viktigste temaet, slik Lillesøster gjør, men jeg klarer ikke la være. For det første er samenes urbefolkningsstatus i Norge i beste fall tvilsom. Rester av eldre bosettinger i Nord- Norge er konsekvent av ikke-samisk karakter. Det er også en vanlig oppfatning at samene, med sine tydelige mongolske trekk, har kommet østfra via nordområdene over de russiske stepper. Dermed kan de ikke ha vært de første mennesker som kom til Norge. For da isen trakk seg tilbake sier det selv at de første menneskene kom sørfra, og gjerne langs kysten hvor det var mulig å etablere faste boplasser med havet som matresurs, lenge før det var mulig å bevege seg til Norge østfra gjennom nordområdene og over de russiske stepper. At disse menneskene som kom sørfra er germanere vet vi med stor sikkerhet. Ganske enkelt fordi det faktum, at det i Sør-Skandinavia ikke finnes ikke-germanske stedsnavn, er en solid indikasjon på at det ikke har befunnet seg andre folkeslag her. Verken før eller samtidig med germanerne. Germanerne er og blir Nord-Europas urbefolkning. For det andre kan man ikke relativisere det norske ved å se bort fra at nordmenn faktisk er et germansk folkeslag. Bare for å late som om hele befolkningen i Norge fortsatt kan regnes for å være et norsk folk. Etter at man har pøst på med en rekke andre folkeslag. Navnet vårt og flagget vårt er faktisk knyttet til etniske nordmenn som et eget germansk folkeslag. Andre folkeslag som på 17. mai vifter med et annet flagg i tillegg til det norske, slik som samene og pakistanerne, må ganske enkelt bare innfinne seg med at både landet, navnet på landet og flagget er knyttet til etniske nordmenn som et eget folk, og at vi dermed har en særstilling i Norge. Man kan ikke bare vedta at etniske nordmenn opphører å eksistere som folk, bare å for å tilfredsstille en absurd ide om at alle som har blitt utstyrt med rødt pass de siste tiårene er nordmenn – altså germanere, når de i virkeligheten er arabere og punjabere etc. For det tredje er det virkelig på tide at innvandringstilhengerne fjerner de digre skylappene sine. For eksempel pakistanerne i Norge vil ganske enkelt ikke bli norske. Innvandringstilhengerne sier at dette er rasistiske nordmenns feil, som ikke vil akseptere dem som norske, men faktum er at pakistanerne faktisk ikke ønsker å gi avkall på sitt opphav for å bli norske. Noe innvandringstilhengerne ikke bare synes er helt greit, men faktisk også mener er en anti-rasistisk selvfølge. Men det innvandringstilhengerne mener bare er rett og rimelig at innvandrerne slipper, å gi avkall på sin egenart, mener de samme innvandringstilhengerne er en anti-rasistisk plikt for nordmenn. Forstå det den som kan. For jeg er ikke særlig flink til å forstå det absurde. Hva med at dere innvandringstilhengere innser at det derre multikulturelle tullekartet deres over hodet ikke stemmer overens med terrenget? Innvandring er ikke naturlig. Raseblanding er ikke naturlig. Folk flest trives best sammen med sine egne. I for eksempel Storbritannia er vi vel nå oppe i tiende generasjons pakistanere. Likevel er de fortsatt både etnisk og kulturelt distinkte pakistanere. Og de fortsetter å reprodusere etniske og kulturelle forskjeller. Innvandringstilhengerne må snart fatte og begripe, at folk som etter haugevis av generasjoner fortsatt har hodet og hjertet sitt i sine forfedres hjemland, ikke kan oppfattes som norske. Den eneste måten de kan bli norske er gjennom en assimilerings- og homogeniseringsprosess. Noe som vi like gjerne kan innrømme først som sist at det ønsker verken vi eller dem. Dette er den virkelige verden innvandringstilhengerne gjør sitt beste for å slippe å forholde seg til. Og en hver som forsøker å gjøre dem oppmerksomme på den, blir møtt med rabiate og frådende beskyldninger om både det ene og det andre. For det fjerde og siste, men ikke slettes ikke minste, og kanskje aller viktigste, ignorerer innvandringstilhengerne også det faktum at innvandrerne hovedsakelig kommer fra en sivilisasjon som er i kamp med vår egen. Jamfør også Clash of Civilizations av Samuel P. Huntington. Ja, også må jeg bare nevne arbeidsinnvandring, da. Innvandring medfører åpenbart dårlige lønns- og arbeidsbetingelser for den etniske norske arbeiderklassen. Likevel blir det fortsatt påstått hardnakket at Norge trenger innvandring. Men dette blir faktisk tilbakevist i boka ”Arbeidskraftimport: velferdsstatens redning – eller undergang?” av sosialisten og SV’eren Ottar Brox. Endret 16. august 2006 av Bønna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå