Pimbila Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 På barnerommet bor det to barn på 2,5 og 4 år. Rommet er ikke særlig stort. Den ene veggen er det skyvedørsgarderobe, den andre er sengeender og vindu. De to andre veggene blir delvis skjult av sengene. Ergo ikke mye "lav veggplass". De har lego, duplo, brio, dukker, kjøkkenutstyr, biler, bøker, spill, kosedyr osv osv. Hvordan har dere ordnet med oppbevaring av slike ting? Akkurat nå har jeg tatt alt, bortsett fra bøker, i Hammarplast-esker på 15, 30 liter. Har sett på Trofast-serien på IKEA http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...0103&langId=-14, men den er jo ikke akkurat fin den heller. Men mer praktisk enn fullt av esker med lokk. Så altså; hva har dere gjort for noe lurt?
Gjest Dingo Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Vi har hvite trofast-kasser med lokk, stående langs veggen. De står tre i høgden, men uten reol. Grei løsning så lenge man passer på at de ikke åpner og tømmer alle på en gang :kgblunk: Finnes sikkert andre kasser som er bedre, men jeg ville gjerne ha en nøytral farge.
Thomasine Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Har sett på Trofast-serien på IKEA http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...0103&langId=-14, men den er jo ikke akkurat fin den heller. Så altså; hva har dere gjort for noe lurt? ← Jeg synes Trofast-serien er fin jeg... Praktisk og fin. Ellers har vi mye hyller hvor bøkene står og resten av lekene (i alle fall til han minste) er i ulike bokser på hjul. Lettere å flytte lekene slik...
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Jeg har denne trappegreia fra Trofast på rommet til ett av barna mine. Men jeg har den i hvitt istedenfor trefarget. Boksene jeg har er røde, blå og grønne. Synes faktisk den er ganske ok å se på siden den har litt farge. På toppen er det plass til bøker og andre leker. Mitt andre barn har Norreboserien fra Ikea på rommet sitt. Skuffen er stor og med hjul på. Veldig praktisk og rommer mye.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Har akkurat hatt storopprydding på rommet til mine.. Tok ut absolutt alt og tømte alt utover stuegulvet.. Kaos! Men på den måten fkk vi sortert absolutt alle småting. Det var utrolig mye støv og skit sammen med smålegoen.. Vi har kasser i forskjellige størrelser til store ting f.eks. apakassen fra Ikea til kosedyr og togbanen. Ellers har jeg esker ment til cd-plater til pokemons, klinkekuler osv.. Også har jeg brukt sylyetøyglass til sånne små figurer av alle slag. Har og skrevet navn på eskene så barna skal kunne rydde selv! De store kassene står på gulvet, mens cd-eskene og glassene ar fått ei hylle i bokhylla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå