Kath Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Er dette noe folk faktisk forsikrer? Jeg hadde aldri tenkt tanken en gang før svigerinna mi nevte det! Forsikrer dere bryllupet deres???
Gjest Gjesta Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Jeg har ikke tenkt å gjøre det, syns ikke det er nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Har aldri hørt om bryllupsforsikring. Men vi undersøkte at gavene våre sto trykt i selskapslokalet, deres brann- og tyveriforsikring dekket også gavene våre.
Cupcake Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Dere kan lese om det -> her. Vi hadde det ikke. Tror ikke det er mange som trenger det.
Festus Skrevet 16. august 2006 #8 Skrevet 16. august 2006 Dette virker som noe de trenger i USA... hvor alt er bortsatt til en bryllupsarrangør... Hadde ikke vurdert forsikringa en gang... Ønsker dere "bridezillas" lykke til både med bryllupet og ekteskapet!
Tiger Skrevet 16. august 2006 #9 Skrevet 16. august 2006 Vet om flere som kunne trengt en forsikring men som ikke hadde det. Den desidert verste var et bryllup hvor brudens far dør rett før han og datteren skal sette seg i bilen mot kirka. Sier seg selv at det ikke ble noe bryllup den dagen.
flickan Skrevet 16. august 2006 #10 Skrevet 16. august 2006 Det kommer vel an på hvor mye man legger i bryllupet. Dersom mitt bryllup hadde kostet flere 100 000 hadde jeg definitivt gjort det. Man må vel kansje se an hvilke avtaler man har med de ulike aktørene og hvilke rettigheter dere har dersom dere må avlyse alt kort tid før. Men det kan være lurt å se på hvilke utgifter som evt må tas på nytt ved evt senere bryllup. Kjole, ringer og en del andre ting trenger man jo ikke kjøpe på nytt, mens man kan risikere å måtte betale for catering, fotograf og blomster uansett. Hva med å høre med de ulike aktørene om de har noen form for avbestillingsforsikring? Da kan man evt sikre seg mot de største utgiftspostene som ikke lar seg refundere. Synes det er rart å fnyse av sånne forsikringer som tullete, å sikre noe man kanskje har betalt 100 000 for er aldri tullete etter mitt syn. Nå har ikke vi valgt å forsikre vårt, men jeg er ikke fremmed for tanken. Ettersom foreldrene våre betaler mye, synes jeg det kunne vært greit å sikre slik at ikke de bruker masse penger til ingen nytte.
Kath Skrevet 16. august 2006 Forfatter #11 Skrevet 16. august 2006 Det var godt å se at det ikke bare var meg som synes det var litt rart og kanskje litt unødvendig. kan jo skjønne det hvis man bruker VELDIG mye penger i det, men svigerinna min mente at dette var jo noe ALLE gjorde! ja ja, vi er elle forskjellige
Gjest Fruktfat Skrevet 16. august 2006 #12 Skrevet 16. august 2006 er nok litt enig med bare bea når jeg fikk tenkt meg om. vi forsikrer jo mobiltelefoner som bare koster et par tusen? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2006 #13 Skrevet 16. august 2006 Vi hadde bryllupsforsikring, men trengte det heldigvis ikke. Vi tegnet denne forsikringen fordi vi har et svært sykt familiemedlem... Da vi fikk forsikringspapirene viste det seg at forsikringen kun var gyldig dersom foreldre som hadde betalt minimum 50% av utgiftene hadde blitt syke/døde og dermed ville vi ikke fått noe tilbake dersom vårt syke familiemedlem hadde blitt værre eller død i dagene før bryllupet. Jeg vil derfor advare alle mot å tegne en slik forsikring for det er jammen ikke bare de som betaler det er verdt å avlyse bryllupet for.
Kykkelikokos Skrevet 16. august 2006 #14 Skrevet 16. august 2006 Den forsikringen var ikke så ille da. Prisen var jo ikke SÅ dyr i forhold til hvor mye den dekket. Menmen, vi kommer nok ikke til å kjøpe forsikring. Tanten og onkelen min giftet seg for noen år tilbake på et hotell. Da hadde rengjøringshjelpen vært inne og forsynt seg av gavene som lå på rommene til gjestene..
Gjest gjesta Skrevet 16. august 2006 #15 Skrevet 16. august 2006 er nok litt enig med bare bea når jeg fikk tenkt meg om. vi forsikrer jo mobiltelefoner som bare koster et par tusen? :klø: ← Det er faktisk et poeng, men så mister/ødelagger jeg mobiltelefonen min gjerne en gang i året også da. Hvor sannsynlig er det egentlig at man trenger bryllupsforsikring, og at det som evt. skjer ikke blir dekket av annen forsikring, på stedet man er eller lignende?
Gjest Cosmic Girl Skrevet 16. august 2006 #16 Skrevet 16. august 2006 Vi undersøkte litt rundt dette med bryllupsforsikring, og kom til den beslutning at det ikke var aktuelt, til tross for at bryllupet vårt var veldig dyrt
Kykkelikokos Skrevet 16. august 2006 #17 Skrevet 16. august 2006 Kan jeg spørre hvorfor? Sølv-forsikringen koster jo under 2000kr..
Gjest Cosmic Girl Skrevet 17. august 2006 #18 Skrevet 17. august 2006 Kan jeg spørre hvorfor? Sølv-forsikringen koster jo under 2000kr.. ← De tingene forsikringen dekker, var ting vi ikke bekymret oss for. Feks kake og blomster, som blir dekket under transport fra leverandør og under opphold på arrangementstedet. Vi stod for blomster selv, hadde arrangementet hjemme, og det selskapet som var ansvarlig for å bringe bryllupskaken garanterte at de selv ville stille med ny kake innen kaken skulle skjæres dersom den skulle bli ødelagt. Invitasjoner/trykksaker: Vi ordnet med dette selv, og var ikke bekymret for at de skulle bli ødelagte. Brudebil: Ble ordnet privat, mao ingen grunn for å forsikre at de ikke møtte Arrangementet ble som sagt holdt hjemme, og vi så derfor ingen grunn til å bekymre oss for eventuelle tvister. Alle leverandører vi benyttet, var også leverandører vi har god og personlig kjennskap til, og som vi aldri var bekymret for at ville ende i tvister. Vi betalte ikke ut noen kostnader på forhånd, og det ville ikke vært noen krise dersom bryllupet ble kansellert. Håper det var litt oppklaring? Eneste som virkelig kunne vært av interesse i bryllupsforsikringen, er den personlige ulykkesforsikringen, men det har vi begge allerede via andre forsikringer. Bryllupsforsikringen ble absolutt vurdert, men vi kom til at det ikke var nødvendig i vårt tilfelle. Samtidig var vi ikke av typen som sier "Alt koster jo så mye uansett, så hva gjør 2.000". Alle kostnader ble vurdert, og mye droppet
Kykkelikokos Skrevet 17. august 2006 #19 Skrevet 17. august 2006 OK. Det var jo en god begrunnelse det
Gjest Cosmic Girl Skrevet 17. august 2006 #20 Skrevet 17. august 2006 Men jeg må føye til at det er godt mulig vi hadde prioritert annerledes dersom vi måtte legge ut en masse penger i forkant, og vi ikke kjente leverandørene såpass godt som vi gjorde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå