Gjest Gjest_Lilli_* Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 ...er det noen av dere som vet om de gidder å beholde orginalsømmen på olabuksene hvis man ber om det? Har bodd mange år i utlandet og der ber jeg alltid om at de skal "keep the original hem" på olabuksene mine. Da klipper de av nederste sømmen, klipper de cm av buksa som skal vekk og syr så på igjen den nederste delen. Man unngår da den rette "barneskole"-sømmen som jeg syns ødelegger buksa. Men, gjør de det her? Jeg stakk innom en systue i Bogstadveien og hun påstod at det hadde hun aldri hørt om og det gjorde hvertfall ikke de... Og kan noen anbefale en god systue i Oslo?
spinnvil Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 jobber i en klesbutikk der vi sender jeans til skredder hele tiden, og vi ber skredderen beholde sømmen slik at det ikke blir så tydelig at buksa er lagt opp. så helt uvanlig er det vel ikke.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 ser det ikke dumt ut å klippe av nederste del for så å sy den på igjen??
spinnvil Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 klipper ikke av den nederste delen, mer bretter den... vanskelig å forklare. bretter slik at slitekanten nederst beholdes, og så sys overskuddet fast med sånne usynlige sting slik at det holdes på plass. ikke lett å forklare det her
Gjest Gjest_Lilli_* Skrevet 16. august 2006 #5 Skrevet 16. august 2006 Spinnvill: jobber du i oslo? Hvilken skredder bruker dere? Og nei, det ser faktisk ikke dumt ut.. jeg pleide å gjøre dette sjøl også, før flyttelasset slukte symaskinen min.. Jeg klipper rett av litt over den bulken der hvor sømmen er, tar bort de cm som er for lange og syr på igjen, før jeg stryker over.. På jeansene mine går det faktisk ikke an å se at de er lagt opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå