Xtra_lilje Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 For litt over et år siden møtte jeg mannen som bare fikk det til å synge i ryggmargen. Nå har vi vært sammen i vel 6 mnd, og vi ser for oss en fremtid sammen. ( vi er begge i de gyldne tretti-årene) Det er en ting som plager meg litt, og det er at han er ganske farget av tidligere negative erfaringer fra forhold. Han har opplevd endel utroskap, flørting, løgner, psykiske lidelser osv. Han har litt problemer med tillit, og selv om jeg vet han stoler på meg når jeg er ute ol, så kommer han med små "stikk" - som at ikke lett å vite hva som skjer når en er ute, osv. Dette plager meg faktisk litt - for det første betyr han enormt mye for meg; jeg er trygg på ham og respekterer ham høyt. For det andre har jeg aldri hatt tilfeldig sex/ONS/vært utro - det rett og slett ikke i min natur. Hvordan får tilliten hans?
Duracell Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 sett dere ned en dag du kjenner stemningen stemmer, og hold hendene hans i dine, se ham inn i øynene, og fortell ham at du elsker ham, og at alle har bagasje. men at bagasjen må høre fortiden til, for hvis ikke bringer han utrygghet inn i forholdet. gi ham et ømt kyss, en god klem, og påpek det i ettertid når stikkene kommer: "nå gjorde du det igjen. hvorfor snakker du sånn til meg når du elsker meg?" jeg har slitt med problemer fra fortiden i mitt nåværende forhold, og samboeren min er utrolig flink til å påpeke det HVER gang det kommer oppgulp fra min munn. Det er mye en treningssak, man har vendt seg til en måte å snakke til folk på, en måte å gå i forsvar. automatikk, på mange måter. sammen har vi kommet oss gjennom det, og det går evig lang tid mellom hver gang det glippet et stikk ifra meg! lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Hei Jeg er en av de som nok har det litt som kjæresten din. Jeg hadde blitt brent kraftig og opplevd en del ting når jeg traff ham som nå er min eks. Jeg var alltid åpen om hvordan jeg følte det, jeg slet med visse ting. Bl.a. stolte jeg ikke på gutter. Det tok tid, faktisk 2 år, før jeg stolte fullt på ham. Det tar tid å komme seg inn i tryggheten i et nytt forhold. Men det kommer. Mitt råd er å være åpne med hverandre.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Hei Jeg er en av de som nok har det litt som kjæresten din. Jeg hadde blitt brent kraftig og opplevd en del ting når jeg traff ham som nå er min eks. Jeg var alltid åpen om hvordan jeg følte det, jeg slet med visse ting. Bl.a. stolte jeg ikke på gutter. Det tok tid, faktisk 2 år, før jeg stolte fullt på ham. Det tar tid å komme seg inn i tryggheten i et nytt forhold. Men det kommer. Mitt råd er å være åpne med hverandre. ← Ironien er jo at når kvinner stoller helt fullt på sin mann så dabber forholdet av. Jeg tror det faktisk er lurt jeg å ha det litt slik at man ikke er 100% til 1000% sikker på den man er sammen med eller motsatt. Ekke alt som tilsynelatende ser negativt ut, er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå