Gjest Revenka Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Bare tenkte på det i dag at jeg er litt lei av å ta familiens hustelefon når fremmede tror jeg er moren min og babler i vei uten at jeg kommer til ordet. Det er visst ikke tilstrekkelig å si "hallo". Hva sier du når du svarer? Hvordan identifiserer du deg hvis du gjør det?
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Jeg sier bare "Hallo?" eller "Javæl!"
Gjest Revenka Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 Hvis du heter Kari, sier du bare "kari" eller sier du "det er kari" eller "du snakker med kari" osv.. tihi
Gjest mela Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Hvis det er et familiemedlem eller noen jeg kjenner godt sier jeg bare 'Jæh' eller 'Mmm'. Er det et ukjent eller skjult nr. sier jeg 'Hallo'.
Gjest Skya Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Som regel så sier jeg bare 'Hallo', men er det et ukjent nr. kan det hende jeg svarer med navnet mitt. Er jeg hjemme hos foreldra mine så svarer jeg alltid med navnet mitt, er lei av å bli forvekslet med noen av de andre i familien.
Gjest Tibz Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Hvis du heter Kari, sier du bare "kari" eller sier du "det er kari" eller "du snakker med kari" osv.. tihi ← Jeg sier- f.eks. hei det er kari normann-
sønnavind Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 Jeg svarer alltid med navnet mitt. Men hjemme hos foreldrene mine hjelper det som regel ikke, den i andre enden babler like godt videre allikevel i den tro at jeg er moren min. Så der har jeg mer eller mindre sluttet å ta telefonen
Gjest King James Skrevet 15. august 2006 #10 Skrevet 15. august 2006 Jeg sier rett og slett bare Ja,,,eller hallo.....Hallo om jeg ikke kjenner nummeret og ja om jeg kjenner det
Gjest Fruktfat Skrevet 15. august 2006 #11 Skrevet 15. august 2006 her hjemme sier jeg hallo, hos mine foreldre sier jeg etternavnet. min sambo sier "ja, det er *navnet*". det jeg har lyst til å si, men som jeg alltid glemmer "ja, det er i andre enden?"
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Hallo, eller Hei hvis jeg kjenner den som ringer.
Gjest Neffi Skrevet 15. august 2006 #13 Skrevet 15. august 2006 Det spörs hvém som ringer. Er det et ukjent nr svarer jeg: Hei, det er Neffi
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. august 2006 #14 Skrevet 15. august 2006 Når jeg svarer min egen mobiltelefon sier jeg bare "Hallo" hvis jeg vet hvem som ringer. Hvis jeg ikke vet hvem som ringer (ukjent nummer) svarer jeg "hallo, det er <fornavnet mitt>". Hvis jeg svarer hustelefonen hos min mor, sier jeg også "hallo, det er <fornavnet mitt>". Når noen ber meg svare mobilen for dem (det hender at min mor eller min samboer gjør det), svarer jeg "Hallo, det er <fornavnet mitt> på <navnet til telefonens eier> sin telefon".
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2006 #15 Skrevet 15. august 2006 det jeg har lyst til å si, men som jeg alltid glemmer "ja, det er i andre enden?" ← Det har jeg lyst til å si også! Jeg sier bare hei, hallo eller navnet mitt.
Elanor Skrevet 15. august 2006 #16 Skrevet 15. august 2006 Svarer stort sett telefonen med "Hallo, det er Elanor" uansett om jeg kjenner nummeret eller ikke. Jeg har vendt meg til det på jobben, så da gjør jeg det privat også. Unntaket er kanskje foreldrene mine, som blir møtt med et "Hallo, ja..."
Gjest Bellatrix Skrevet 15. august 2006 #17 Skrevet 15. august 2006 Svarer med etternavn hvis det er et ukjent nummer. Fornavn hvis det er noen jeg kjenner litt og "hei" hvis det er noen jeg kjenner godt.
Arkana Skrevet 15. august 2006 #18 Skrevet 15. august 2006 Jeg sier bare "hallo", aldri navnet mitt, det er de som ringer som får sørge for å vite hvor de ringer. Ser jeg at det er noen kjente kan jeg godt si "Hei Xxx" istedet for.
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2006 #19 Skrevet 15. august 2006 Husker bestefaren min alltid kremtet litt, og tok en ørliten kunstpause før han brummet JAAAAA? Telefonen vet dere, alvorlige saker.
Gjest seroxata Skrevet 15. august 2006 #20 Skrevet 15. august 2006 "jaaam" eller " hallo" eller " YOOO"( ofte når towelie ringer, høhøh)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå