Gå til innhold

Kvistlakk i etterkant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp et hus der de forrige eierne har malt panelet i stuen. De har ikke brukt kvistlakk før de malte og dermed har nå all kvisten kommet igjennom malingen.

Når vi nå vil male over, er det da noe poeng i å bruke kvistlakk, eller vil ikke dette fungere ettersom det er malt fra før?

Hva er i såfall løsningen for oss? Ønsker jo ikke at all kvisten skal komme gjennom malingen igjen slik at vi blir nødt til å male om annenhvert år......

Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har samme erfaring som deg, og må følge med på dette. De forrige eierne der vi bor satte opp ny panel og malte rett over. Vi har allerede malt over en gang, og vi har ikke bodd der i mer enn litt over ett år.

Endret av sønnavind
Skrevet

Har ikke prøvd selv, men regner med at det går fint å forsegle kvisten selv om det er malt på den, prøv da vel=)

Skrevet

Vi har brukt kvistlakk, men ikke oppå det malte, rett på treet da. Den blir jo brungul den flekken, og du må lakke og pusse, ellers blir det ruglete. Så det er litt jobb, men absolutt verd det! Jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle gå bra selv om det er malt .Men du må sikkert ha to strøk maling, vil jeg tro.

Gjest Fruktfat
Skrevet

ja, prøv igjen! kvistlakk og to strøk. (ville uansett malt minst to ganger på panel jeg, da.)

men husk at selv om du bruker kvistlakk _kan_ kvaen komme igjennom.

Skrevet

Går helt fint å bruke kvistlakk der det allerede er malt.

Skrevet

Takker!

Da setter vi igang! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...