Gjest Lea Skrevet 7. januar 2003 #1 Skrevet 7. januar 2003 Jeg er et C-menneske! Det forklarer hvorfor jeg fortsatt er våken kl 2 om natta. Hvilket forklarer hvorfor jeg er så ufattelig trøtt om morran! Jeg har vekking med klokkeradio, mobiltelefon (alarm og kalendervarsel) og sambo. Likevel er det håpløst å få meg opp av senga tidlig nok. Blir alltid et kjempestress når jeg først står opp. Å legge seg tidligere er ikke en mulighet for meg. Har noen et godt tips? Hva gjør dere for å våkne av vekkerklokka (jeg er immun mot den lyden jeg)?
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2003 #2 Skrevet 7. januar 2003 drikk et stort glass (1/2 l) vann like før du legger deg. du må garantert opp på toalettet ganske tidlig på morgenen da *ravna* (som er syk og også har vrengt døgnet litt)
L@dy Skrevet 7. januar 2003 #3 Skrevet 7. januar 2003 He,he..vet alt om det derr ja. Kjøp deg en stor og "stygg" vekkerklokke som du plasserer litt unna deg. Sånn at du MÅ stå opp når den ringer. Mange sånne "små søte" vekkerklokker med lite pip,pip det sover jeg glatt gjennom. Men om det høres ut som det er 2.verdenskrig på soverommet så vil jeg tro du kommer deg opp. Eller så vil du ha en samboer som ender opp med å bli sjokkskadet, mens du sover videre....
Gjest care Skrevet 7. januar 2003 #4 Skrevet 7. januar 2003 Slik er min samboer også. Han hører ikke vekkeklokkene så han må stole på meg, jeg blir liksom vekkeklokka hans. Hva med samboern din Lea, hvorfor kan ikke du gi han denne funksjonene??
Englepusen Skrevet 7. januar 2003 #5 Skrevet 7. januar 2003 Har du prøvd vekkerklokke som rister deg våken? De har en sånn på Clas Ohlson, med en dings du putter under puta som vibrerer. Men om det virker er jo en annen sak..
Gjest Liten Skrevet 7. januar 2003 #6 Skrevet 7. januar 2003 lea, jeg vurderer startkabler koblet til vekkerklokka.... tror du det kan være noe? :o
Gjest Diva Skrevet 7. januar 2003 #7 Skrevet 7. januar 2003 Åh, slitsomt det der........ Jeg er blind og døv når jeg sover, også når to mobilalarmer og en helsikes stygg vekkerklokkelyd gjør seg gjeldende. Sambo må skru av alle alarmene, fordi han ikke orker å høre på de i det kvarteret det tar før jeg er sånn halvveis våken. Derfor hører jeg overhodet ikke noen vekkerklokke om morgenen,- bare sambo som sier : "NÅR skal du stå opp da ?" Skummelt egentlig,- tenk hvis det ble brann eller noen brøt seg inn ? Jeg hadde definitivt ikke våknet :o Setter det på spissen nå, men. Glad for at vi er samboere. Tror jeg er immun mot vekkerklokker. Tiltak : 1) Hente en vekkerklokke med ENDA fælere og mer hylende lyd enn de vi har hos foreldrene til min kjære. 2) Drikke masssse vann før jeg legger meg, og håpe at det hjelper. (forsov meg i dag, så sambo kjørte meg til skolen.....:oops: ) Er vel de eneste "rådene" jeg har. Det er vel ikke noen spesielle problemer / sykdom som ligger under tilfeldigvis ? Det er ikke godt å si, men du er ihvertfall ikke alene Lea :D Kanske elektrosjokk hadde vært greia ? Uff...... Ganske trasig.
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2003 #8 Skrevet 7. januar 2003 Takk for kreative svar . Desverre drar sambo på jobb til en helt umennesklig tid og da gidder jeg ikke å stå opp uansett. Han har ikke alltid anledning til å ringe fra jobb heller, men det hender at han gjør det da. Når jeg våkner av telefonen svarer jeg: "Jaaadaaa, jeg har vært våken lenge jeg...". Har en sånn radio-vekkeklokke-sak som bråker og buldrer verre, men jeg våkner ikke likevel. Mobilen har jeg stort sett i hånden når jeg våkner. Finner AV-knappen i søvne jeg. Elektrosjokk hadde vært noe da... Eller kanskje jeg skulle hatt en sånn sak som ristet senga skikkelig... men da hadde jeg vl bare lagt meg på gulvet g sovna igjen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå