Gå til innhold

For mannen se kjolen før bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en tråd tidligere. For deres kjæreste/samboer se bilde eller selve kjolen før bryllupet?

Eventuellt hvorfor får han det eller hvorfor får han ikke det?

Bare litt nysgjerrig. Vet ikke hva som er vanlig i Norge. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann hverken fikk lov, eller ville se kjolen før på bryllupsdagen. Vi begge ville det skulle være en overraskelse.

Han ønsket heller ikke å høre noen beskrivelse av kjolen, før dagen.

Skrevet

min får ikke se kjolen det er vel litt pga tradisjon og spenning

og fra gammelt av kan det bringe ulykke :)

men noen tar fotografering før kirken......

Skrevet

Ja, selvsagt. Har man funnet drømmekjolen kan jeg ikke skjønne at han skal nektes å se den før bryllupet.

Skrevet

Dette er en veldig gammel tradisjon, som faktisk først har blitt tatt opp igjen i stor grad de siste 10 årene her.

Tror mange liker overraskelseselementet.

Jeg syns iallfall det var søtt å se øynene til min mann da jeg kom inn i kirken.. :)

Skrevet

Mannen min fikk se kjolen. Jeg hadde lyst til å vise den fram, og overtro om at det skal bety ulykke tror jeg ikke noe på.

Skrevet

Mannen min fikk ikke se kjolen før bryllupet, tror ikke han ville heller egentlig.

Fantastisk å møte han oppe i kirken og se hvordan han beundret meg (og jeg han for den saks skyld) :)

Noen tradisjoner er litt stas, synes jeg.

Gjest Gjest_milla_*
Skrevet

Nei, ingen av oss ville det. Hovedsaklig på grunn av overraskelsesmomentet. Prøvde i størst mulig grad å hindre at noen fikk se den før dagen (bortsett fra en håndfull hjelpere, som jeg ville ha meningen til).

Jeg fikk heller ikke se eller få vite hvilket antrekk han hadde valgt. Jeg var faktisk like spent på hvodan han så ut! Og det var en fantastisk følelse å gå opp gulvet og se en så stilig mann stå der og vente på meg :) Både han og jeg felte noen gledens tårer da ja!

Og en annen overraskelse var jo at vi begge hadde valgt veldig klassiske antrekk, uten å vite hva den andre hadde valgt.

milla

Skrevet

Vi skal ikke se hverandres antrekk før den store dagen. Vil spare den overasskelsen til jeg kommer opp midtgangen i kirken.

Skrevet

Forrige gang jeg giftet meg fikk han ikke se kjolen før i kirken.

Denne gangen gjøres det litt anderledes, så jeg har sett en kjole jeg liker, men han skal være med når jeg prøver den neste gang. Synes ikke det gjør noe, siden vi skal gjøre det mer uformelt og kjolen ikke blir noen tradisjonell brudekjole.

Skrevet

Han hadde fått sett den om han hadde villet, men han ville ikke. Så han så den ikke. Og det var vel verdt det å se blikket hans da jeg kom opp der!

Skrevet

Ja, mannen min fikk se kjolen før vi giftet oss. Han måtte endatil være med på å velge den ut og kjøpe den og være med til sydame på prøving. Det skulle da bare mangle da jeg måtte være med når han skulle kjøpe finstasen sin.

Skrevet

Kjæresten min vil ikke se kjolen eller høre noe som helst snakk om den. Han stikker av så nsart han høre ordet...

For min del hadde det ikke vært noen krise om han hadde sett den.

Skrevet

Mannen min fikk selvsagt se kjolen. Jeg ser ingen god grunn til at han ikke skulle det.

Skrevet

Jeg har ikke funnet kjole enda,men når den er i orden får ikke min tilkommende seg meg i kjolen før jeg kommer opp kirkegulvet. Om han får se kjolen på bilde eller live har vi ikke bestemt enda men jeg tror ikke det. Mulig han får se en lignende. Føler ikke at det blir det samme om han får se meg i kjolen før bryllupet.

Skrevet

Han fikk ikke se kjolen, og ville heller det ikke selv.

Litt pga gammel tradisjon, men også fordi det skulle være en overraskelse.

Var virkelig verdt det, for å se uttrykket hans når jeg kom oppover midtgangen...

Skrevet

Jeg ville ikke at han skulle se den, og han ville ikke se den heller, så det var jo greit. :)

Skrevet

Vi skal ikke se hverandres klær. Vil ha den opplevelsen når jeg går opp midtgangen i kirken... Gleder meg veldig til å se han stivpyntet og kjekk ved alteret...

Skrevet

Vi skal heller ikke se hverandres klær, mest fordi det er spennende å lure på hvordan den andre vil se ut.

Men vi har snakket om å sende med min forlover i tillegg til hans egen når det skal velges antrekk til ham, mest fordi hun er veldig flink med klær, osv. I tillegg har hun jo i bakhodet hvordan min kjole ser ut.

Skrevet
Ja, selvsagt. Har man funnet drømmekjolen kan jeg ikke skjønne at han skal nektes å se den før bryllupet. 

Er det noe grunn til å nekte mannen å se kjolen hvis man bare har funnet en "sånn passe" kjole da? :)

Mannen min vil ikke se bilde engang, så han får ikke se meg før jeg går opp kirkegulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...