Milo Minderbinder Skrevet 7. januar 2003 #1 Skrevet 7. januar 2003 Vel Såpass har jeg fått med meg: Får du en mail som er i størrelsesorden 126kb til rundt 140kb, fra en du ikke kjenner, så er sannsynligheten stor for at det er en liten forbannet Klez-fille du har med å gjøre. Av og til, hvis viruset har hatt litt uttelling, kan det hende du får det fra en du kjenner også. Så langt jeg har forstått, så lurer det seg inn i adresselister for så å spre seg videre til de navn som der måtte finnes. Så: slett alt du ikke er sikkert på av nevnte filstørrelse som kommer inn i din mail uten å åpne det. Brannveggen din, all den tid du har en slik, vil ofte sette filen i karantene. Nåvel.......er det noen som vet hva den forbannede Klez-fillen gjør med maskinen din, dersom den har suksess, og får sugd seg fast???? Helsikke og! Det kreler med Klez!! :evil: Milo
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2003 #2 Skrevet 7. januar 2003 Klez er noe herk! Heldigvis finnes det kjekke, små fixer som ordner opp :D . Jeg fikk Klez på min PC for en laaang stund siden. Det som skjer med win2000 er at man får opp en melding på skjermen hele tiden.. Husker ikke nøyaktig hva det står, men det er noe om Fildelingsbeskyttelse eller noe sånt. Så får man beskjed om å sette inn CD-rom (Win2000), noe som ikke går fordi OS-et mitt ligger på harddisken. man får heller ikke noen mulighet for å "bla gjennom" for å finne filene. En annen ting er at Klez kan sette Anti-virusprogrammet ut av spill og slippe inn andre morsomheter som BugBear og sånt. Regner med at dette ikke er så vanlig lenger. Hvis virusprogrammet er oppdatert går det sikkert greit. Du kan lese mer her: http://securityresponse.symantec.com/[email protected]
Morgan Skrevet 7. januar 2003 #3 Skrevet 7. januar 2003 No problemo mister! Jeg fikk Klez H sist sommer på min splitter nye laptop så det var bittert ja. Det finnes 8 forskjellige varianter av Klez,mener jeg å huske.Det spesielle med Klez er at den ødelegger antivirus-programmet ditt.Jeg fikk Norton med maskinen,bare å kaste.Har brukt gratis-versjonen fra nettet etter dette,men bruker nå en sovjetisk.Ikke bruk 600 kroner på dette i butikken. På Nortons hjemmeside fra Symantec finner du reparasjonsfilen til Klez.Slå av maskinen og kjør i sikkermodus,kjør reparasjonsfilen.Eneste jeg har merket til Klez siden,er applikasjons-problem i Windows Media Playeren....mp3 filene står oppført 2-TO- ganger,men det får heller bare være.Jeg finner ingen annen skade ellers. Brannmur stopper ikke virus-filer,kun hackere.Brannmuren styrer alle åpne koblinger du har ut mot nettet.Eks:Messenger er 1 åpen kobling,KG er en kobling,Outlook er en kobling osv....disse kan hackes.Zonealarm er best til dette. Jeg tror ikke Klez angriper Adresseboken din,men jeg bruker ikke den uansett.Outlook er veldig utrygt å bruke.Har du fått Klez nå da?
Milo Minderbinder Skrevet 7. januar 2003 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2003 Jeg har så langt unngått å bli infisert, og er glad for det. Jeg har norton liggende på maskinen, og siden den konstant står på oppdatering, så setter den det hele i karantene, og hver gang kjører jeg fullstendig rens på maskinen. Jeg blir bare, om dere vil unnskylde at språket mitt tar litt av her, så langt inne i det grønne helvetes forbannet på at det hele tiden detter inn klez-filler i mail over alt og hele tiden Milo :evil:
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2003 #5 Skrevet 7. januar 2003 Når man snakker om sola... Jeg har holdt på med en Klez-runde i et nettverk i hele dag. Tror at jeg har fått vekk alt nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå