Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 fødselsdagen og kjønn er de første nummerne hvertfall
Svart Katt Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 Fødselsnummeret består av 11 siffer hvorav de 6 første angir personens fødselsdato, i rekkefølge dag, måned, år. De 3 neste er et individnummer som tildeles fortløpende innen den enkelte fødselsdato. Det første sifferet angir i hvilket århundre en person er født (født fra 1850 - 1899 har individnummer 750 - 500, mens personer født 1900 -1999 får individnummer 499 - 000) og siste siffer angir personens kjønn (like tall for kvinner og ulike tall for menn). Personer som blir født i tidsrummet 2000-2049 skal ha individnummer fra 999- 500. De 2 siste sifrene er kontrollsifre som beregnes etter modulus 11. Det første kontrollsifferet beregnes på grunnlag av de 9 første sifrene, mens det siste beregnes på grunnlag av alle de 10 sifrene foran. Kilde: http://www.skatteetaten.no/Templates/Artik...&epslanguage=NO , du kan også lese mer om det der.
Gamle gode 10na Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 og siste siffer angir personens kjønn (like tall for kvinner og ulike tall for menn). ....hm........... jeg er kvinne, og siste siffer i mitt personnr er et ulikt tall (oddetall). Hva er jeg da *kjenner at en mulig identitetskrise murrer*
Gjest BagLady Skrevet 15. august 2006 #5 Skrevet 15. august 2006 ....hm........... jeg er kvinne, og siste siffer i mitt personnr er et ulikt tall (oddetall). Hva er jeg da *kjenner at en mulig identitetskrise murrer* ← Ikke siste siffer i personnummere, men siste siffer i individnummeret som kommer etter fødselsdato. Altså det midterste av de 5 siste sifrene
Gjest prestekrage Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Fryktet samme identiteskrise her jeg også!! Men etter oppklaringen er jeg forsatt kvinne... enda godt...
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 fødselsdagen og kjønn er de første nummerne hvertfall ← Fødselsnr= Fødselsdato (6 siffer) + Personnr (5 siffer)
Gamle gode 10na Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Ikke siste siffer i personnummere, men siste siffer i individnummeret som kommer etter fødselsdato. Altså det midterste av de 5 siste sifrene ← puh...... takk for oppklaringen. JAAA JEG ER KVINNE både her og der..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå