Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #1 Skrevet 15. august 2006 Inspirert av middagstrådene her inne, fikk jeg lyst til å spørre dere om dette. Selv spiser jeg dette: Frokost: grovt brød med varierende pålegg (ikke søtt), frukt, vann og kaffe. Lunsj: variierer. Som frokost, eller middagsrester, eller yoghurt med havregryn og frukt/bær. Middag: Varierer, med potet, ris eller pasta, grønnsaker og proteinkilde Kveldsmat: Ofte salat med litt ekstra i (dvs. ikke bare grønnsaker, men også protein/karbohydrater) Mellommåltider: spiser som regel en frukt eller to senere på dagen også, av og til blir det to lunsjlignede måltider hvis vi spiser middag sent. Et par ganger i uka blir det et par kjeks eller en sjokoladebit til kaffen på ettermiddagen, og i helgene spiser vi ofte noe varmt til kveldsmat og heller tar en lettvint middag.
Gjest Gjesta Skrevet 15. august 2006 #2 Skrevet 15. august 2006 Jeg er en forferdelig snacker og småspiser, og har ingen skikkelig fastsatte måltider utenom middag. Til frokost forsøker jeg å få i meg et glass drikkeyoghurt og to egg, eller havregrøt med rosiner, eller en veldig sjelden gang frokostblanding med Biola. Ellers spiser jeg endel knekkebrød (spiser nesten ikke brød), og masse frukt gjennom hele dagen. Av drikke går det mye i vann med kullsyre, og en kopp espresso pr. dag. Jeg forsøker så godt det lar seg gjøre å holde meg unna drikke og mat som er kunstig søtet, både pga. helse og smak. Jeg legger også vekt på å lage mat fra grunnen av (ikke ferdigmat unntatt av og til frossen pizza), med bra råvarer; mye kyllingfilet, tunfisk eller fisk, og ferske frukt og grønnsaker. Godterier spiser jeg heller lite av; jeg er ingen søtmons.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 15. august 2006 #3 Skrevet 15. august 2006 (endret) Frokost: en skål med musli. Lunsj: det veksler som regel mellom salat og rugbrød, eller rugbrød, yoghurt og frukt. Middag: Varierer veldig. Inkluderer som regel brød, pasta, poteter eller ris. Ellers spiser jeg grønnsaker - gjerne med saus til. Avhengig av retten er det også ofte salat med i bildet. Prøver å unngå søtsaker dog, men det hender det blir småspising av noe godt på kvelden... Kan også legge til at jeg ikke er flink til å drikke nok, men forsøker å tvinge meg til å drikke vann med og uten kullsyre. Spiser også en frukt mellom lunsj og middag de dagene jeg skal trene. Endret 15. august 2006 av *Snart medlem*
Champagnepiken Skrevet 15. august 2006 #4 Skrevet 15. august 2006 Frokost: Müsli eller havregryn med rosiner og melk eller yoghurt. Mellommåltid: Frukt eller et knekkebrød med magerost/annet pålegg. Lunsj: En skive og to knekkebrød med ulikt pålegg, eller salat med tunfisk eller skinke (kjedelig utvalg i kantina...) Mellommåltid: Frukt el.l. Middag: Varierer veldig, men hovedtrekk er rent kjøtt og salat/grønnsaker, evt. wok. Så kan det vel bli noe frukt, yoghurt eller annet utover kvelden. Prøver å la være å spise ellers innimellom, men er vel ikke alltid likevel...
¤ananas¤ Skrevet 15. august 2006 #6 Skrevet 15. august 2006 Spiser 6 ganger om dagen. Det går mye i salat, kalkun, hvit fisk og frukt. Spiser ikke vanlig brød, rett og slett fordi jeg ikke liker det. Men det hender jeg lager meg skinkebrød. Spiser ikke sukker eller kunstige søtningsstoffer, og prøver å lage mest mulig av maten fra bunnen av.
Gjest Aerin Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Jeg spiser altfor få måltider i løpet av dagen. I grunn spiser jeg bare 2 og det er lunsj og middag. Klarer aldri å komme meg opp tildig nok til at jeg rekker å spise frokost, og dessuten er jeg heller ikke glad i mat med en gang jeg står opp. Så min frokost består av en yoghurt ved pulten på jobb. Spiser en del frukt i løpet av dagen. Har store planer om å bli flinkere til å spise riktig da jeg begynner å studere, men om jeg får det til gjenstår å se.
Gjest mariQua Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 For tiden spiser jeg vel 4-5 (ideelt sett 6). Eksempel: Frokost: 4-korn med yoghurt og kesam Mellommåltid: shake og frukt Lunsj: grovt brød med skinke og ost Mellommåltid: shake og knekkis Middag: kyllingfilet og grønnsaker Kvelds: samme som middag, bare litt mindre
Arkana Skrevet 15. august 2006 #9 Skrevet 15. august 2006 Jeg spiser tre eller fire måltider om dagen. Frokost: Hvis jeg skal opp tidlig må det være noe enkelt siden jeg ikke er glad i å spise så tidlig, det blir stort sett frokostblanding. I helger/ferier eller fridager blir det 2-3 brødskiver med diverse pålegg og melk til. Lunsj: På universitet blir det medbrakte brødskiver og juice til, er jeg hjemme liker jeg å lage noe annet f.eks. omelett, bakt potet, enkel suppe, varme opp rester av gryteretter fra fryseren, smøre ferske baguetter med all slags godt osv. Når jeg har fri står jeg gjerne opp sent så det hender at frokost eller lunsj blir hoppet over og jeg bare spiser ett måltid før middag. Middag: Veldig varierende, men så godt som alltid hjemmelaget (med unntak av de få gangene vi bestiller mat eller spiser ute). Kveldsmat: Denne hopper jeg ofte over, spesielt hvis vi spiser middag i 19-20 tiden, og det skjer rett som det er. Dessuten har jeg en tendens til å småspise på alt mulig rart istedet for å lage meg noe skikkelig. Men jeg prøver å tvinge meg selv til å lage noe mer mettende, det blir som oftest noe lignende med lunsj, altså smurte brødskiver eller enkel varmmat. Innimellom blir det frukt eller grønnsaker (f.eks. en gulrot eller bit kålrot), juice e.l. Drikker flere liter vann i løpet av dagen. Prøver å begrense sjokolade og annet snopinntak til helgene, men jeg kan egentlig like godt spise en god sjokolade på tirsdag som på lørdag. Men alt med måte.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #10 Skrevet 15. august 2006 5-6 måltider: *yoghurt med musli *omelett med plenty grønnsaker, bønner og fetaost eller 2 skiver brød med proteinpålegg *fiskefilet eller tunfisk og grønnsaker *1 brødskive med eks makrell *1 eple og litt solsikkefrø dette fungerer fint. i sommer har jeg imidlertid vært litt mer som "alle andre", dvs spist litt boller, vafler og annet snadder både titt og ofte, og vekta har økt. så nå er det skjerpings!
Gjest Neffi Skrevet 15. august 2006 #11 Skrevet 15. august 2006 4-5 måltider av varierende mat... Ikke det samme to dager på rad iallefall. Kjedelig.
nat26 Skrevet 15. august 2006 #12 Skrevet 15. august 2006 Frokost: Brød med div pålegg Lunsj:Samme som frokost Middag:Varierer men vi lager alltid mat fra bunnen av,bortsett fra de gangene vi spiser ute Kvelds:Brød Mellommåltid: Frukt og yoghurt.Spiser 3 frukt hver dag
Gjest Bellatrix Skrevet 15. august 2006 #13 Skrevet 15. august 2006 (endret) 5-6 måltider. I tillegg spiser jeg frukt mellom måltidene. Endret 15. august 2006 av Bellatrix
Karamba Skrevet 15. august 2006 #14 Skrevet 15. august 2006 4 måltider pr dag. Prøver å variere dag for dag...
Gjest Aethra Skrevet 15. august 2006 #15 Skrevet 15. august 2006 3 hvis jeg har vært flink, men prøver å spise flere. Synes det er vanskelig å huske på å spise ordentlig, for er sjelden ordentlig sulten, så tror jeg skal begynne med alarm på mobilen..
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 15. august 2006 #16 Skrevet 15. august 2006 4 ordentlige måltider og et par fruktmåltider mellom. Frokost: Havrefras med melk eller drikkeyogurt Lunsj: 2 skiver grovt brød med kjedelig pålegg - som regel noe frukt mellom her Middag: middagsmat - som regel frukt mellom her Kvelds: frokostblanding/knekkebrød/brød
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #17 Skrevet 15. august 2006 idag har jeg vært veldig dårlig med maten. sen frokost (12-13-tiden) 8 kornmokjeks med brunost middag: kl 19 kyllingfilet med bearnaisesaus og pommes frites m ketchup ca 10 mariannedrops som dessert....
-Fisken- Skrevet 16. august 2006 #18 Skrevet 16. august 2006 Frokost: 2 knekkebrød med variert pålegg, f.eks makrell i tomat, skinke, brunost, tunfisk osv, med masse grønnsaker på, en grov brødskive med samme type pålegg, eller kornblanding med enten melk, kulturmelk, cultura, soyamelk eller yoghurt. Mellommåltid: en frukt/grønnsak eller et knekkebrød Lunsj: 2 knekkebrød med variert pålegg Mellommåltid: kornblanding, knekkebrød eller brødskive Middag: grønnsaker, kjøtt/fisk, ris/poteter/pasta Kveldsmat: Kornblanding, brød, knekkebrød eller frukt
The Kitten Skrevet 29. desember 2007 #19 Skrevet 29. desember 2007 Inspirert av middagstrådene her inne, fikk jeg lyst til å spørre dere om dette. Selv spiser jeg dette: Frokost: grovt brød med varierende pålegg (ikke søtt), frukt, vann og kaffe. Lunsj: variierer. Som frokost, eller middagsrester, eller yoghurt med havregryn og frukt/bær. Middag: Varierer, med potet, ris eller pasta, grønnsaker og proteinkilde Kveldsmat: Ofte salat med litt ekstra i (dvs. ikke bare grønnsaker, men også protein/karbohydrater) Mellommåltider: spiser som regel en frukt eller to senere på dagen også, av og til blir det to lunsjlignede måltider hvis vi spiser middag sent. Et par ganger i uka blir det et par kjeks eller en sjokoladebit til kaffen på ettermiddagen, og i helgene spiser vi ofte noe varmt til kveldsmat og heller tar en lettvint middag. Jeg spiser som regel tre til fire måltider. Kommer litt an på når jeg står opp, og hva som er planene for dagen. Spiser ikke mellommåltider, og har aldri gjort det heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå