Gå til innhold

Hvilke steder i Oslo er stygge?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er fra et tettsted utenfor Oslo, og er mye rundt omkring i Oslo. Blir stadig overrasket over hvor mange fine steder det finnes i byen. Men kjære vene, så mange stygge steder også!!! Var på Økern i dag... Det må være et av de styggeste stedene synes jeg. Hvilke andre stygge og jævlige steder finnes det i Oslo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh jeg vet, jeg vet. Dette slottet nede ved aker brygge. Hva er det det tror det er liksom? Makan til slott. Tror det er en festning, men det er bare en stygg versjon av et slott. Og ja.

Gjest Vilja :-)
Skrevet

Carl Berner! Skikkelig bedritent område.

Gjest Gjest_Trådstarteren_*
Skrevet
Carl Berner! Skikkelig bedritent område.

Enig!!!

Ang det slottet, Towelie, så er ikke det det verste jeg har sett da. Den er ikke så voldsomt fager den borgen dere har i Kristiansand heller... ;)

Skrevet

Størstedelen av Oslo er schtøgg etter min mening. Asfalt, mur og biler overalt . *provosere*

Skrevet
Enig!!!

Ang det slottet, Towelie, så er ikke det det verste jeg har sett da. Den er ikke så voldsomt fager den borgen dere har i Kristiansand heller...  ;)

Nei, festningen er helt grønnjævlig :ler: Har vært inni der engang, og de har slikt et supermoderne interiør! Lurehus!

Skrevet
Størstedelen av Oslo er schtøgg etter min mening. Asfalt, mur og biler overalt . *provosere*

Du er stygg du!

Skrevet

JA! Norges minst estetiske by! Oslo er en grå, pregløs og uoversiktelig masse. Bergen burde blitt landets hovedsete. Oslo er en skamplett! Phøy!

Gjest Gorgonzola
Skrevet
Jeg er fra et tettsted utenfor Oslo, og er mye rundt omkring i Oslo. Blir stadig overrasket over hvor mange fine steder det finnes i byen. Men kjære vene, så mange stygge steder også!!! Var på Økern i dag... Det må være et av de styggeste stedene synes jeg. Hvilke andre stygge og jævlige steder finnes det i Oslo?

De fleste spør du meg....................... Ærlig talt, hovedstaden er mindre pen sammenlignet med mye annet by-snadder i det ganske land.

Bergen, Stavanger, Ålesund, Risør, Trondheim og Lillesand for å nevne noen smykkestener.

Gjest Elfrida
Skrevet
JA! Norges minst estetiske by! Oslo er en grå, pregløs og uoversiktelig masse. Bergen burde blitt landets hovedsete. Oslo er en skamplett! Phøy!

Ja! La Bergen bli hovedstad. Vi osloboere er lei av å bli tynt til enhver tid fordi vi er så frekke å bo i en hovedstad og derfor tror vi er noe. Så kanskje Bergen kan få et lekkert regjeringskvartale og en haug andre råstilige offentlig bygninger. Og kanskje en ny fiiin opera?

Skrevet
Så kanskje Bergen kan få et lekkert regjeringskvartale og en haug andre råstilige offentlig bygninger. Og kanskje en ny fiiin opera?

Bergen trenger ikke ytterligere utsmykking. Byen har plenty av sjarm og skjønnhet, noe Oslo aldri har vært i besittelse av ;)

Gjest Elfrida
Skrevet

Så du tror ikke en flytting av hovedstad vil føre til nye bygg som blir bestemt heelt over hodet på Bergens innbyggere? Velkommen til virkeligheten.

Og nei, så klart ikke Oslo har noe sjarm, det er det bare Bææærrrgen som har.

Skrevet
Så du tror ikke en flytting av hovedstad vil føre til nye bygg som blir bestemt heelt over hodet på Bergens innbyggere? Velkommen til virkeligheten.

Og nei, så klart ikke Oslo har noe sjarm, det er det bare Bææærrrgen som har.

Joda, å gjøre Bergen til hovedstad vil sikkert tilføre byen et par eksta høyblokker. Men det forandrer neppe bykjernen til noe så grått og uoversiktelig ala. Oslo by. Det skal litt til, for å si det slik ;) Bergen bør bli hovedstad grunnet sin fagerhet, og skal dèt gjøres, er det naturligvis et overordnet mål å opprettholde dette, ikke forkludre det til et Oslo nr. 2.

Takk for virkelighetssjekken, right back at you.

Gjest Elfrida
Skrevet

Det som jeg syns er rart er hvor morsomt folk syns det er å tyne Oslo til en hver tid. Ja, Bergen er en fin by, og ja, det finnes uhoverlig mange fine byer her i verden, finere en Bergen til og med (tro det eller ei). Men hva så egentlig? Vi som bor her i denne byen kan faktisk ikke noe for hvordan det ser ut her, like lite som det er vanlige bergenseres fortjeneste at det er litt søtt og sjarmerende rundt i smauene i Bergen.

Oslo er full av både idyller og områder som er så grusomme at jeg skjærer tenner hver gang jeg går forbi.

Gjest vilja i.i.
Skrevet
Det som jeg syns er rart er hvor morsomt folk syns det er å tyne Oslo til en hver tid. Ja, Bergen er en fin by, og ja, det finnes uhoverlig mange fine byer her i verden, finere en Bergen til og med (tro det eller ei). Men hva så egentlig? Vi som bor her i denne byen kan faktisk ikke noe for hvordan det ser ut her, like lite som det er vanlige bergenseres fortjeneste at det er litt søtt og sjarmerende rundt i smauene i Bergen.

Oslo er full av både idyller og områder som er så grusomme at jeg skjærer tenner hver gang jeg går forbi.

Jeg personlig finner ikke den helt store komikken i det faktum at vi har en hovedstad som ikke ser ut i måneskinn, og som alt for mange turister stusser over at i det hele tatt har status som Norges by nr. 1, når jo Bergen og Trondheim har mer av den norske essensen og er radikalt mer tiltalende enn Oslo. De har egenart.

Jeg kan til en viss grad forstå at folk identifiserer seg med sitt bosted og blir en smule snurt når ens egen by blir utsatt for kritikk ala "Oslo er så stygg" osv, men for all del, behold sentraladministrasjonen, men la landets "ansikt utad" være Bergen eller Trondheim. Hvorfor skal vi ikke kunne vise oss fra vår beste side, undrer jeg :)

Jeg tror folk flest ikke klandrer den gjengse Oslo-beboer for at byen er bygget opp slik den er. Man får nøye seg med å ansvarliggjøre folk for utforming av egen hageflekk.

Gjest Trådstarterem
Skrevet

Herregud, så mye usakeligheter :overrasket: Jeg ville heller gnagd av meg armen enn å bo i Lillesand for å si det sånn. en perle ja: i juni og juli. Maken til kjedelig plass!! De som sier at HELE oslo er stygg snakker rett og slett av uvitenhet. Det er masse stygge steder her ja, men det er masse utrolig fine steder også. jeg har ikke vært så kjent i oslo selv jeg før nå i det siste, og jeg har blitt så utrooolig positivt overrasket.

Jeg spyr av bergensere. Det finnes ikke mer selvopptatte folk. De mener seriøst at bergen er byen og bergen er den fineste dialekta og at bergensere er best. er det mulig å være sånn?

Gjest BagLady
Skrevet

Du starter en tråd der du spør etter stygge steder i Oslo, og så blir du fornærmet når noen svarer?

Snodig :klø:

Gjest vilja i.i.
Skrevet

Jeg spyr av bergensere. Det finnes ikke mer selvopptatte folk. De mener seriøst at bergen er byen og bergen er den fineste dialekta og at bergensere er best. er det mulig å være sånn?

Jeg er selv østlending, bosatt i Trondheim. Har null forbindelser til Bergen, men til tross for dette synes jeg altså at Bergen er landets desidert flotteste by. Forstå det den som kan ;)

Gjest Elfrida
Skrevet

Det er jo litt forskjell på å nevne stygge steder, og å vite så lite om Oslo at man ikke klarer å si noe annet enn at hele byen er stygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...