Gå til innhold

skal være forlover.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være forlover i min veninnes bryllup i slutten av august i år. Lurte på om noen her inne hadde noen gode råd/tips å komme med ang. forloverens rolle. Er spesielt ute etter å høre erfaringer ang utdriknings lag, forslag til taler i brullupet m.m. Har ikke vært i så mange brylllup og er helt ny i rollen som forlover så jeg er veldig taknemlig for alle innlegg. Fikk vite at jeg skulle være forlover for noen dager siden og det tar jeg som en stor tillitserklering og en alvorlig oppgave, men hva er egentlig rollen min ? Hva bør jeg vite/gjøre? Hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg arrangerte utdrikkingslag, holdt tale i bryllupet, var med som "assistent" når hun skulle prøve kjole og hjalp til med å åpne gaver og sette de frem på gave bordet kvelden før. Ellers er det jo bare til å spørre din venninne om det er noe hun trenger hjelp til.

Ang utdrikkingslaget så allierte jeg meg med to felles venninner og hennes søster. Vi hadde noen "møter" der vi diskuterte forskjellige alternativer. Selv om jeg hadde "hovedansvaret" med å ringe rundt til alle deltagerne så var alle i "komiteen" like mye med. Vi fordelte oppgavene ganske greitt mellom oss. Vi hadde ett ganske "rolig" utdrikkingslag. Først ble hun henta på motorsykkel. Ho,ho...det var morro. Hun var skrekkslagen. Så reiste vi til en veldig koselig resturant der vi traff resten av gjengen. Der spiste vi og drakk litt. Deretter var det på en liten kjøretur, med bind foran øynene. :sjarmor: Da var det klart for en liten flygetur. Opp i seilfly med henne. Stakkar, hun var livredd hun skulle hoppe i fallskjerm. Etterpå "trengte" hun en øl, så da drog vi på en pub og koste oss en liten stund. Siden "festlokalet" for anledningen var mine foreldres hus, der hun er svært godt kjent. Så fikk hun igjen bind foran øynene og ble kjørt litt hit og dit. Der hadde vi pynta med diverse ballonger og festligheter. Så ble det mat, litt mer øl og mye skravling. Utpå natten lekte vi flaske tuten peker på.:ler:

Vi var nok ganske snille med henne. Men jeg har egentlig ikke så sansen for å drite ut mest mulig. Det er liksom brukt litt opp synest jeg.

Ellers så tok vi mange bilder som vi lagde ett "fint" album til henne som vi gav henne i bryllupet. Kjekt for henne som ett minne, men og kjekt for gjestene.

Å arrangere utdrikkingslag synest jeg var veldig kjekt. Men er viktig å ha en pris som er akseptabel for de fleste. Og ring en stund på forhånd. Sånn at folk kan booke om eventuelle andre planer.

Talen "knotra" jeg frem på egen hånd. Jeg er ingen taler, dvs var første gangen jeg har holdt en tale. Så litt "skummelt" var det jo. Men det gikk helt greitt.

Skrevet

Jeg var forlover for en venninne i fjor sommer, og det var veldig artig. Men for meg var det viktig å hele tiden være bevisst på at det var HENNES bryllup, HUN som skulle finne ut av ting. Vi har nemlig veldig ulik smak etc., så det meste ble helt annerledes enn jeg ville hatt! Og det er jo bare fint - for all del, man skal jo ikke være helt like! Det jeg mener er at hvis du som forlover hele tiden fremmer forslag som passer deg selv, vil det kunne forvirre bruden mer enn det hjelper... Dette var vanskelig å forlkare...

Iallefall, jeg synes 'utdritingslag' er totalt meningsløst... Er jo ikke noe koselig å bli gjort til latter på tvang...! Vi hadde ikke noe lyst til å drite henne ut heller, så vi hadde det heller koselig sammen. Tror hun var fornøyd med det.

Talen synes jeg ikke skal være for høytidelig - det kan de andre talerne ta seg av! Trekk fram noen morsomme episoder - ikke for slemme, men artige - fortell om noen artige sider ved henne som kanskje ikke de andre gjestene kjenner til etc. Koselig og morsomt er fint, synes jeg. Og ikke for langt - 2-3 minutter er fint- da blir ingen leie, dessuten blir det mye lettere å huske hva du skal si, og lære talen noenlunde utenat...

Ellers så er det vel tradisjon for at forlover er med og velger kjole og tilbehør ++. Dessuten hjelper til i kirken, hos fotografen og ellers på dagen, med kjole og alt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...