Gå til innhold

Hvordan gjøre et formelt bryllup mer uformelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt i villrede her... Vi har lyst på et tradisjonelt bryllup med 3 retters middag. Men synes de har litt lett for å bli stive og litt kjedelige. Noen tips til hvordan vi kan øke stemningen? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting som kan gjøre det mindre formelt:

-minst mulig taler

-humor på bordkort o.l.

-runde bord med f.eks 10 på hvert bord istedenfor den tradisjonelle hestesko eller e-formasjonen.

Skrevet
Ting som kan gjøre det mindre formelt:

-minst mulig taler

-humor på bordkort o.l.

-runde bord med f.eks 10 på hvert bord istedenfor den tradisjonelle hestesko eller e-formasjonen.

Tror man fint kan ha et "uformelt formelt bryllup". Gode tips over her! Runde bord tror jeg gjør susen og vi myke opp det stive. Vi ville ha runde bord med 8 stk i hver gruppe. På den måten får alle se den de snakker med, og har lettere for å bli kjent med andre gjester.

Trenger ikke ha få taler dersom de som taler kan legge inn litt humor! (Noen synes dog det er vanskelig med humoristiske taler). Korte taler kan være et alternativ.

Så kommer det jo helt ann på hvordan brudeparet opptrer den dagen også.

Hvis dere holder en litt løs tone, så er det lettere for gjestene å slappe av og kose seg. Da sitter latter og humor løsere! :)

milla

Skrevet

Jeg så dette på en julebord, men det er sikkert greit å bruke i et bryllup også.

På bordet på tallerknenen sto det en rose med en lapp på . På lappen sto det en liten oppgave du måtte utføre i løpet av kvelden. For eksemper: fortell 5 personer om ferien din, By minst 3 personer opp til dans. Fortell en morsom historie til 5 personer, Hold en kort tale i løpet av kvelden, Utbring 3 skål osv. Det ble brukt ca 10 forskjellige oppgaver

Dere kan kanskje bruke noe lignende, men kanskje bruke mer bryllup aktige oppgaver. Det skaper i hvertfall en lett stemning rundt bordet og da har ukjente folk noe felles å snakke om. Det blir lettere å komme i prat.

Skrevet

Uff.. jeg hater sånne selskapsleker iallfall.. men det er sikkert en del som liker det da. Jeg føler det blir en mer stresset stemning av sånne ting ofte jeg.. ikke alltid jeg har lyst å fortelle fremmede om ferien min og sånt.. Men men det er jo bare min mening. :)

Vi hadde et veldig høytidelig og tradisjonelt bryllup, men det var faktisk veldig uformelt samtidig, og det tror jeg i stor grad skyldes vår egen opptreden som brudepar. Vær lite selvhøytidelig, le litt, kos dere med hverandre, vær gal på dansegulvet, slapp av. Det som skapte mest stemning hos oss tror jeg var at vi tullet rundt på dansegulvet, både små og store. Og når man holder talene kan man for eksempel vær litt personlig, jeg tullet for eksempel med at jeg alltid begynner å grine i sånne sammenhenger, og så begynner alle å le, og da er stemningen rimelig avslappet.

Gjør det på deres måte, slik dere syns er hyggelig, og slik dere syns hadde vært hyggelig dersom dere var gjester.

Lykke til.

Skrevet

Takk for hjelp. Godt med noen tips :)

Har vært flittige bryllupsgjester de siste årene, så plukker opp litt ideèr her og der. Men alltid greit med noen flere ;)

Jeg tenkte ihvertfall å plassere en del venner og familie av den yngre garde nærmest oss. Da blir det gjerne litt mer liv og røre rundt oss. Heldigvis så kjenner de fleste gjestene noen der fra før, så tenker litt på det når jeg plasserer folk. (Har vært singel i noen bryllup, og hater å bli plassert som bordfyll med folk jeg aldri har møtt. Det verste jeg var med var i ei kusines bryllup. Hun hadde et bord for venner. Der ble jeg plassert sammen med en kamerat av brudgommen, han pratet jo bare med vennene sine... Det var en forferdelig kjedelig middag... :sjenert:) Men det var en avsporing...

Skrevet (endret)

Gode forslag over her. Toastmaster (hvis du har det) har også en viktig jobb, han eller hun er med på å sette tonen sammen med den som evt ønsker velkommen til bords. God musikk og dansing lager liv. Jeg tror også at man legger mye premisser med gjestelista. Vi valgte bevisst å invitere mye venner og noe mindre slekt. Da blir det mindre stivt. I tillegg hadde vi en samling kvelden før, og tror det bidro til god stemning og at folk ble kjent. Og så hjalp det jo litt at (nesten) alle, inkludert oss, gikk på ski til og fra kirken. ;)

Endret av Fjellrypa
Skrevet

Vi hadde full 4 retters middag, ingen rare oppgaver, men endel taler.

Festen ble alikevel veldig uformell, og talene var i stor grad kjempemorsomme.

Tror det har veldig mye med oss som brudepar, og hvordan vi oppførte oss.

Vi holdt en uformell og lite selvhøytidelig tone hele veien, noe som venner og familie bare fulgte opp.

Fikk hvertfall masse skryt i ettertid om at alle hadde hatt det veldig hyggelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...