Gå til innhold

Bonet gulv- blir det virkelig rent med bare vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg jobber på et sykehjem.

For å gjøre en lang historie kort med en gang, så fant jeg avføring på gulvet i dag. Jeg fikk jobben med å ta det verste (jippi) men renholdsdama var tilfeldigvis i avdelingen da, så hun skulle vaske over gulvet etter at jeg hadde tatt det synlige. Jeg hentet etterhvert desinfeksjonssprit og ville tørke over gulvet der ulykken hadde skjedd, men renholdsdama ble nesten hysterisk og bablet om at det ikke var lov osv fordi det ødela boningen. "Her vasker vi bare med vann" var svaret. Dama var så sur pga ekstrajobben hun hadde fått, så jeg fikk meg ikke til å spørre om dette er tilrådelig med tanke på hygiene og bakterier, så nå spør jeg dere.

Vasker de virkelig bare med vann? Altså ikke noe såpe i det hele tatt?

Jeg har ihvertfall problemer med å forstå at det skal bli rent... Noen bør ihvertfall overbevise meg sterkt for at jeg ikke skal gripe til spritvask neste gang det skjer en ulykke.

Videoannonse
Annonse
Gjest splæsj
Skrevet

Hygiene er vel viktigere enn pene gulv.

Skrevet (endret)

I begge våre leiligheter har vi hatt bonete gulv. Og jeg skal si deg at de blir overhodet ikke rene med bare vann. Skitten og bakteriene går jo ikke vekk med bare vann da. Gulvet vil likevel være "skittent"*urk*. Nå har vi barn i tillegg som søler saft og melk og litt av hvert på gulvet og da må det såpevann til.

Men resultatet ble et gulv som kjentes klissete ut. Jeg har hørt fra mange som har opplevd det samme med bonete gulv og da er det bare en utvei og det er å vaske vekk boningen. Nå har vi lagt nytt gulv på kjøkkenet og det er ikke bonet og det er som en drøm når jeg vasker gulvet.

Uansett, å bare bruke vann på bonete gulv får dem ikke rene i det hele tatt. Det må såpe til, det er min erfaring etter å ha hatt bonete gulv i flere år.

Og jeg skal aldri ha bonete gulv igjen i hele mitt liv.

Endret av Kittykat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...