Gå til innhold

er jeg uskikket...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av en annen tråd her..

Hadde nettopp besøk av mor til datteren min og samboeren hennes, som jeg forøvrig synes blander seg opp i vel mye. De har fått det for seg at jeg må skjerpe meg privat, ellers vil de ikke gå med på at jeg og mora deler dattern vår 50-50. Hun er 7 år, og vi er begge 26 år, vi var unge når vi fikk henne, og var sammen til hun var 3 1\2 år ca..

Grunnen til at det var ble slutt var vel igrunnen at det kom for en dag at jeg hadde vært utro ett par ganger kort fortalt. Jada, vet at det var dårli gjort.. Etter det har jeg stort sett vært singel, å den uka jeg er fri går jeg ut fredag å lørdag, å det fører jo med seg at jeg som regel ikke går hjem alene. Dette har det visst begynt å gå rykter om i nabolaget, å siden mor til dattern vår bor bare 300 m unna meg har jo hun selvfølgelig og hørt det. Jeg har vel hatt meg med noen jente\damer rundt i nabolaget og, å kanskje jeg ikke alltid er helt ærlig om hvor lite jeg legger i det. Så jeg har vel igrunnen ett rykte på meg som en "fellespikk" som det heter hvor jeg bor :forvirret:

Men jeg har aldri hatt ett annet kvinnemenneske i hus hos meg når jeg har datteren min i min uke, går aldri ut i helgene når jeg har hun, å følger henne opp på alle mulige måter. Hun er det eneste som betyr noe for meg egentli. Mor har heller ingenting å utsette på hvordan jeg tar meg av litlå heller, å det har hun sagt 100 ganger til meg. Men har de rett å blande seg opp i mitt liv når jeg har "fri" for å kalle det noe. De snakket om at det kunne vær flaut for litlå når hun ble eldre med det ryktet som en drittsekk som jeg kanskje har i visse vennine gjenger etter hvert. Noen har barn som hun går med på skolen og. Men voksne må vel faen ha noe bedre å snakke om enn hvor mye jeg drikker å hvem jeg har sex med rundt omkring.. Noen tanker om dette??

Det høres kanskje litt dumt ut.. Men Men,,

God natt for i dag, tidli opp på jobb kl 8 :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan holde munnen sin synes jeg. Jeg har noe "på meg" som virkelig burde være grunn til snakk her hvor vi bor, men jeg har faktisk sluppet unna. Folk er visst ikke så opptatt av hva andre driver med som man kanskje skulle tro. Og det som regel et eller annet som foregår i de fleste hjem uansett, så der stiller vel de fleste likt.

Skrevet

Synes ikke din eks og hennes nye mann har noe med ditt utsvevende privatliv å gjøre. Har de en skjult agenda? Er det virkelig bare "barnets beste" de tenker på? (Gitt at du lever et barnevennlig liv når barnet er hos deg, selvsagt)

Skrevet

Så lenge datteren din slipper å møte en fremmed kvinne hver søndag morgen bør ikke mor legge seg opp i det.....

Hvor lenge har hun hatt samboer da?

Hadde hun aldri med menn hjem før hun ble sammen med ham?

Enn når hun fikk samboer....hvor lang tid tok det før han flyttet inn?

Ofte er det vanskelig å se sine egne feil når en ikke er sammen mer...

Skrevet

Du er ikke pappa bare år datteren din er hos deg, så selv om du har rettt til å treffe andre damer, så må du tenke litt på ryktet ditt. Klart du skal få ha det trivelig og leve livet, men ha i bakhodet at det du gjør fort kan komme for øret ttil jentungen (folk er sladrete og unger hører mye), og er dette noe du vil at hun skal få høre om deg?

Skrevet

Hva du gjør når jenta er hos mor er din sak og har ingenting med din omsorgevne å gjøre. Men det kan kanskje være lurt å holde seg unna andre mødre i nabolaget? ;)

Skrevet

Datteren din er 7 år og du burde begynne å tenke på hva du gjør når hun ikke er hos deg. Barn har store ører og det er ikke sikkert at hun vil like å få høre på skolen hvilke faren har ligget med.

På den annen side har strengt tatt ikke eksen din noe med det.

Skrevet

Eksen og samboeren har ikke noe med hvem og hvor mange du har deg med - men unger får med seg mye - og om det ryktes om deg i nabolaget - så er det veldig fort gjort å såre henne.

Så du bør kanskje heller vurdere på å bli med damene hjem - så slipper du hvertfall at andre ser hvem som går ut hjemme hos deg utpå dagen.

Tror også de ferreste unger liker å vite om at pappa har med seg nye damer hjem hver helg hun ikke er hos deg (og i verste fall tolker hun det som om du heller vil ha damene der enn henne) -

For som en annen sa - du er ikke bare pappa den uken du har barnet - du er pappa hele tiden.

Skrevet
Hva du gjør når jenta er hos mor er din sak og har ingenting med din omsorgevne å gjøre. Men det kan kanskje være lurt å holde seg unna andre mødre i nabolaget?  ;)

Denne støtter jeg :sjarmor:

Det kan skape problemer, ikke minst om noen i ettertid føler seg lurt og begynner å prate med kjente mens ungene hører på.

Skrevet

Eksen og samboeren har ikke noe med dette å gjøre, men jeg kan kanskje skjønne at de tar det opp med deg når du ikke ser selv at dette kan være vondt for din datter. Det er ikke kult å komme på skolen og skulle høre at pappan er en "fellespikk", som du sier du blir kalt i nabolaget....

Hun er kanskje litt ung enda til at ungene i klassen får med seg det - men det er ikke lenge til. Ikke alle voksne er like nøye med at ungene ikke hører sånt sladder...

Skrevet

Jeg er så enig med dem som sier at man er pappa (eller mamma) hele tiden. Jeg vet også om et eksempel på en med ekstremt utagerende liv de barnefrie ukene, men dette er en mamma. Snart er barnet stort nok til å forstå hva som foregår og jeg synes det er ganske utrolig at man kan holde på sånn som hun gjør når man har barn. Ikke det at det er min sak, men barna har også ører og øyne.

Skrevet
Du er ikke pappa bare år datteren din er hos deg, så selv om du har rettt til å treffe andre damer, så må du tenke litt på ryktet ditt. Klart du skal få ha det trivelig og leve livet, men ha i bakhodet at det du gjør fort kan komme for øret ttil jentungen (folk er sladrete og unger hører mye), og er dette noe du vil at hun skal få høre om deg?

:klappe::klappe:

Skrevet

Håper uanz at alt ordner seg til barnets beste!

Skrevet

En pappa er en pappa hele tiden. Syns det er riktig at de tar det opp med deg. Neste skritt blir kanskje at hun krever mer omsorg om du ikke skjerper egget litt?

Skrevet

Sexlivet ditt skal ikke vedkomme barnet ditt uansett, hvilket både innebærer at DU sørger for at hun aldri blir konfrontert med det OG at det i seg selv ikke påvirker din omsorgsevne overfor henne.

Alkoholvanene dine er en større bekymring sett i lys av at du har barn, spør du meg. Her er det mer på sin plass å understreke at en far er en far uansett samværsbrøk, og jeg tror du med fordel kunne begrense inntaket også når du ikke har samværshelg.

Skrevet

Synes vel egentlig at oppførselen din er en smule egoistisk. Hva slags forbilde er du for ungen din ? Tror du ikke at hun vil bli mobbet eller utstøtt i vennegjengen på grunn av det du gjør (som noen sikkert finner umoralsk)?

Skrevet

Nei, jeg synes ikke du er uskikket, og jeg synes ikke moren (og spesielt ikke mors samboer) har noe med hva du gjør på egen fritid.

Når det er sagt, så bør du kanskje ta litt innover deg hvilken rollemodell du utgjør for en datter som holder på å vokse til.. Vil du være en hun ser opp til, eller en hun hører dritt om fra andre? Jeg vil kanskje foreslå at du toner ned litt, lar være å ligge med naboene, osv osv. Dra ut på andre siden av byen og ligg med dem, eller kanskje begynne å tenke på å få deg en fast venninne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...