Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Hver gang jeg lager kaker, så sprekker de etter en stund i ovnen Hva gjør jeg galt? Ikke moro å servere kaker med digre sprekker
Arkana Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Noen kaker skal sprekke på overflaten. Kanskje du bruker for høy ovnstemperatur? Ellers kan du ofte dekke over sprekker med glasur eller krem.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Eller kanskje du har i litt for mye bakepulver?
Gjest ts Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 Takk for svar Eller kanskje du har i litt for mye bakepulver? ← Der sa du det Jeg er faktisk ganske raus med både bakepulver og vaniljesukker..
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 Eller ovnen din er røket. Min mor gråt og bar seg over alle kakene som hevet seg som de flotteste vindunder for så å falle sammen som et slakt. Det viste seg at termostaten i ovnen var ødelagt så den bare fortsatte å varme opp og kaken hevet seg og hevet seg helt til "boblen" sprakk ... En kollega av meg som er rene mesterbakeren fikk helt plutselig samme problem med alle sine kaker - jepp der var også termostaten røket.
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Takk for svar Der sa du det Jeg er faktisk ganske raus med både bakepulver og vaniljesukker.. ← Fint - da ligger nok problemet der. Teskjeene med bakepulver skal være strøkne.
Gjest Gjesta Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 Du kan legge et bakepapir over formen, eller sette en stekeplate over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå