Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Litt deppa
Skrevet

Jeg har jobbet en uke i ny jobb, og jeg kjenner at jeg ikke trives helt. Mulig innstillingen min er feil, men i utgangspunktet hadde jeg ikke lyst å takke ja til den jobben. Men måtte, da jeg ikke fikk napp på de andre jeg hadde søkt på.

Nå søker jeg jo nye, men det kan jo ta tid før jeg får noe.

Men dette er ikke det eneste problemet mitt.

Jeg kjenner at jeg er sliten og lei når jeg kommer hjem, og orker ikke mye mas fra ungene mine. Og mannen min. Jeg jobber 100 %. Har vært hjemme i 2 1/2 år med minsten. Så det er jo en stund siden jeg har jobbet hver dag, 8-4.

Men mannen min skjønner ikke hvorfor jeg er sur og gretten. Og jeg ønsker jo ikke å være sånn. Men jeg er så sliten så sliten...og vil bare være hjemme med barna mine. Ja, samvittigheten river og sliter i meg. De to eldste er riktignok skolebarn, men likevel. Nå blir det sfo og barnehage stress. Jeg klarer bare ikke å være positiv. Ser for meg at alt blir stress, at jeg stuper i seng kl 10 hver kveld, helt utmattet.

Jeg må prøve å gå ned til 80 %, men hva hjelper det når jeg ikke vil jobbe der jeg jobber....

Sorry at jeg syter, men det hjalp å få det ut. Nå skal jeg snart legge meg for så og stå opp til nok en dag på jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, jeg vet hvordan det føles. Men selv om det er vanskelig må du bare prøve å fokusere på de positive tingene. Også er det jo sånn at det tar tid å komme inn i nye ting, og du har bare jobbet der i en uke. Når du har jobbet der litt og kommet inn i ting så blir du ikke så sliten.

Og jeg har bare gode minner fra barnehagen, så dere har sikkert sunt av å være litt borte fra hverandre :)

Ta tiden til hjelp!

Skrevet

Jeg tror også det første du bør gjøre er å tenke positivt! Vet det ikke er så lett når alt føles kjipt, men hvis du kun fokuserer på de negative tingene blir det bare verre.

Den første uka på jobb er alltid mest slitsom. Da er det mye å sette seg inn i, man er kanskje ikke vant til å skulle "jobbe" hele dagen, nye mennesker, dårlig samvittighet osv. Dette vil helt sikkert bli bedre, selv om du ikke har drømmejobben enda. (Sett igang å søke på noe annet med en gang!)

Synes også du bør fortelle mannen din hva som plager deg, da vet han hvorfor du har det litt vanskelig for tiden og kan støtte deg.

Håper det snart blir bedre!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har fortalt mannen min hva som er galt. Han spør om jeg skal være sur og gretten i 6 mnd fram til jeg finner meg en annen jobb.

Så det er jo håpløst....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...