Gå til innhold

Romantisk avslutning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra til mannen min skal gifte seg snart og ønsker seg at noen kan finne på noe litt romantisk som avslutning eller i løpet av kvelden...

Det jeg har tenkt er at alle kan tenne hvert sitt telys og sette i ring rundt brudeparet - før de danser eller noe i ringen.

Men er det andre forslag?? Er litt rådvill...

Kan de gjøre noe annet i ringen, kanskje vi skal lese et dikt mens de står der - det hadde jo vært koselig? Kanskje det i stedet for dans.. *drodler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror kanskje lys ideen din var bra men ikke sett de på gulvet det blir lett styr, la noen få et lys med dryppekant på og hold de i handa og dan en stor ring der annen hver- tredje hver holdt lys..

Skrevet (endret)

Om dere kan være ute så er dette en fin gest.

Brudeparet sitter på 2 stoler tett inntil hverandre. Alle gjestene får hvert sitt telys som settes i et hjerte rundt brudeparet. (Tegn opp slik at man vet hvor man skal sette lyset.) Samtidig synger man en sang som alle kan om kjærlighet. Og nå kommer jeg ikke på hvilken sang som er vanlig å bruke...... :sur:

Veldig fint når det er mørkt ute og det er en deilig sommerkveld.

Kom forresten på at i det ene bryllupet jeg var i så ble det sunget: "hvem kan segla förutan vind" Da versene var ferdige nynnet man til alle hadde satt fra seg lysene.

Endret av Annie
Skrevet

Hva med å overraske dem med utendørs fyrverkeri? ;)

Skrevet
Hva med å overraske dem med utendørs fyrverkeri?  ;)

Å det hadde vært stilig. Tror dere må søke brannvesenet eller noe for å sende opp fyrverkeri utenom på nyttårsaften, men det er litt sånn at søker man får man lov.

Skrevet

Fytterakkern så komisk med lys rundt brudeparet mens folk synger en romantisk sang, jeg hadde ledd meg kvakk i hjel.

Fyrverkeri er en veldig god ide!

Skrevet
Fytterakkern så komisk med lys rundt brudeparet mens folk synger en romantisk sang, jeg hadde ledd meg kvakk i hjel.

Jeg har vært med på dette en gang, og det var veldig stemningsfullt. Men folk har jo forskjellig smak, så.... Andre ville sikkert synes at fyrverkeri er bortkastede penger...

Skrevet

I min mors bursdag hadde vi kjøpt inn roser til alle gjestene, slik at hver gjest fikk gi henne hver sin røde rose. Det høres enkelt ut, men hun ble helt utrolig rørt av dette, og det ble veldig flott med den svære buketten på 100 roser til slutt. Hva med noe lignende, og så en romantisk sang i bakgrunnen eller noe?

Kanskje litt dyrt forresten.. men ikke sammenlignet med fyrverkeri da.

Skrevet

I mitt tidligere bryllup hadde mine foreldre laget en sang og fikk alle til å sette ett telys i hjerte rundt oss mens de sang. Veldig fint og utrolig stemningsfullt! Og ikke minst, jeg ble overrasket siden jeg hadde stålkontroll på hvert minutt av hva som skulle skje tidligere på dagen... En veldig hyggelig gest synes jeg da!

Skrevet

Jeg er egentlig enig med denne gjesten. Jeg synes ikke en slik lysavslutning er det minste romantisk. Det er klissete og søtsuppete og veldig "se på oss!" (jada, jeg vet at bryllupsdagen er brudeparets dag). Og hadde jeg deltatt i et slikt bryllup hadde jeg nok ledd litt for meg selv og syntes det var litt latterlig.

Da synes jeg både fyrverkeri og diktlesing var mye bedre forslag!

Skrevet

Takk for svar alle sammen.. Er vanskelig dette.

Fyrverkeri blir nok ikke noe av, men skal tenke litt mer...

Skrevet
Jeg er egentlig enig med denne gjesten. Jeg synes ikke en slik lysavslutning er det minste romantisk. Det er klissete og søtsuppete og veldig "se på oss!" (jada, jeg vet at bryllupsdagen er brudeparets dag). Og hadde jeg deltatt i et slikt bryllup hadde jeg nok ledd litt for meg selv og syntes det var litt latterlig.

Helt enig. Både jeg og sambo hadde nok blitt mere pinlig berørt enn rørt av noe slikt.....fyrverkeri derimot hadde vært råbra!
Skrevet

Jeg har vært med på både lystenning (fakkelbokser) ute rundt brudepar mens vi sang "Gje meg handa di ven, når det kveldar..", samt fyrverkeri, og også at brudeparet har blitt hentet i helikopter (overraskelse) til bryllupsnatt på hotell, og også at brudeparet går rundt i en ring av brullupsgjester og takker for de de nå ønsker å takke for. Det som er saken, er at de ulike brudeparene hadde valgt en avslutning som passet for DEM, og da syns jeg ikke det ble verken klissete, eller dumt på noen måte. Men fint-

Skrevet

Arkana sa akkurat det jeg tenkte da jeg leste første innlegg. Hjelpe meg for noe kliss! Uff, nei, jeg hadde sunket gjennom bakken hadde jeg vært brud, og jeg hadde slitt noe grusomt med å holde meg alvorlig hadde jeg vært gjest.

Men fyrverkeri derimot er stilig! Det hadde vi i vårt bryllup. Diktlesing eller en sang eller noe hadde også vært bra.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Dette er en gammel tråd, men jeg liker heller å dra opp gamle tråder enn å starte en helt ny om det samme.

Jeg lurer også veldig på hvilken type avslutning som passer. Personalet der vi skal ha festen, anbefalte oss å ha en slags avslutning, for at gjestene skal skjønne at "nå er det slutt" og ikke sitte og lure på om de kan gå snart.

Vi har vurdert fyrverkeri, men slått det fra oss igjen. Det er en del revegårder i nærheten, og rever spiser opp avkommet sitt dersom de blir redde. Jeg vil ikke ha en haug revebabyliv på samvittigheten eller en sint bonde med erstatningskrav.

Har også vurdert en form for lys-seremoni, men synes det blir for klissete, rett og slett.

Er det noen som har noen forslag? Hvordan gjorde dere det?

Skrevet

hehe.. vi også tenkte å ha en fin avrunding av festen. Vi gikk polynese som endte i en sirkel. Ettersom vi da hadde alle gjestene samlet på ett sted, begynte vi å gå runden og si takk/god natt til hver enkel gjest. Dessverre forsto ikke alle gjestene at det var det vi holdt på med, så før vi var kommet halvveis var de igjen spredd for alle vinder.. da begynte jobben med å oppsøke gjestene og si god natt. Skulle nok ha planlagt litt bedre.. :ler:

Skrevet

ENIG!!!!

Men må man virkelig søke brannvesenet om å fyre opp noen raketter? Ok, så blir naboene kanskje ikke så fornøyd, men...

Skrevet

Jeg må nok si meg enig i dette jeg og. For oss ville det blitt abre pinlig og dumt! Men heldigvis så er ikke alle like ;)

Skrevet

*innser at jeg ikke er romantisk anlagt*

Skrevet

Det mest romantiske er jo å bare forsvinne fra festen og dra til suiten og legge dere og kose sammen. Festen klarer seg uten dere. Som brudepar er dere ikke vert og vertinne, men hovedgjester.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...