Gå til innhold

Katt og fluelarver/egg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være farlig for pus hvis han har spist flueegg? Han fikk i seg noe kattemat som det tydeligvis var flueegg i, og nå er jeg bittegranne bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter fanger og spiser mye vi mennesker synes er "ekkelt", feks mus, rotter og fugler. Det viktige er imidlertid at man gir katten oprmekur ofte nok når den jakter smådyr.

Katten har nok ikke tatt skade av litt flueegg. Men jeg ville nå passet på å ikke la kattematen stå framme så lenge heretter. Maten mister jo lukt når den står framme, og det er lukta som i stor grad bidrar til god smak. :)

Skrevet

Nei, jeg glemte skåla og reiste vekk i et par dager, pus fikk mat av en snill nabo i mellomtiden. Og så kastet han seg over maten inne før jeg fikk gjort noe med det. Tror ikke han likte det så veldig godt, altså. :ler:

Men jeg visste ikke om det kunne være farlig eller ikke, så tusen takk for svar. :)

Skrevet

Katten har nok ikke tatt skade av litt flueegg. Men jeg ville nå passet på å ikke la kattematen stå framme så lenge heretter.

Nå kan flueegg komme ganske så raskt. Jeg ga katten min mat for en liten time siden. Og nå nylig skulle jeg kaste restene, og der var det plutselig fullt av hvite små larver/egg :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...