Gå til innhold

sado-masochisme

Olivia

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale
Det kan være at du tenner sterkt på å bli fratatt kontrollen, nettopp fordi du er en kontrollperson i alle andre sammenhenger. Eller motsatt, at du føler du ikke har full kontroll. og ikke trenger det, i hverdagen, men derfor tenner på akkurat det seksuellt.

Hva med de som er kontrollpersoner i alle sammenhenger og også må ha kontrollen hjemme? Eller de som ikke har kontroll på livet sitt og heller ikke får ha kontrollen hjemme?

Fortsatt like bra?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er to helt forskjellige ting om man er et "albuemenneske" som blir nevnt i en annen tråd, og hva man tenner på seksuelt.

Hva er egentlig problemet med å forstå det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi faktisk om SM Milla, SM forhold, som første innskriver beskriver f.eks. er snakk om hva to stykker i ett forhold tenner på sammen.

Du snakker om en dominerende person som tar makten fra ett menneske som ikke ønsker å bli tatt makten fra, det er en heeeelt annen situasjon, og har absolutt ingenting med SM å gjøre.

Nei, selvsagt liker jeg ikke misshandling! Jeg aksepterer eller forstår heller ikke misshandling eller maktmissbruk mot andre menneskers vilje. Men det er jo ikke det vi snakker om her!!!

Ser du ikke forskjellen på en som tenner på å bli dominert og en som blir fratatt muligheten til å bestemme over seg selv og sine gjøren?

Når "slavinnen" skriver:

"i samlivet ellers er vi likestilt og han respekterer min meninger og ønsker. "

Så reagerer du med:

"For noe sprøyt, en mann som får lov til å herje slik med en annen person klarer ikke å holde det til bare det seksuelle planet. "

Deres sm-hverdag er jo ikke noe han bestemmer! men noe de gjør fordi DE BEGGE tenner på å ha det slik.

Hvordan kan du utifra det betvile at han respekterer henne på alle andre områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En del holdninger i denne debatten synes jeg vitner om lav alder, liten erfaring, trangsynthet og mangel på toleranse. Det kan bli mye rart, om disse fenomenene forenes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maiken:

Det er ikke sikkert det er nødvendig å utvide grensene stadig for hva som oppleves som nytt, ukjent og grensesprengende?

Fra det lille jeg vet, så har jeg ihvertfall aldri hørt om noe som virkelig har gått over streken, på en måte. Varisjoene er sikkert mange, ikke nødvendigvis i "voldsomhet", men i situasjoner etc.

Men jeg vet ikke nok til å utdype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som kjenner til SM vet at det egentlig er "slaven" som styrer det hele.

I og med at det der h*n som setter grensene for hva h*n går med på. Blir denne grensen overtrådt er spillet over. Tilliten er borte.

Og tillit er alfa og omega her som i ethvert annet forhold.

De som ikke vet hva dette går ut på bør ikke uttale seg så bastant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer på det opprinnelige spørsmålet til Olivia jeg. Har skrevet om dette før, så jag kopierer inn det jeg skrev sist.

Ja jeg er er en av de som liker å bedrive slike handlinger på fritiden..

Jeg tenner på å være den dominerende part. Har hatt fantasier om dette i noen år, men har ikke fått prøvd det ut før jeg traff han jeg er sammen med nå. Ble veldig glad da han fortalte at han følte det slik. Det var jo litt av et sammentreff

Har som oftest på meg sexy undertøy (eks:stilige stay-up strømper,bh,lekre sko med stiletthæler..)

Det tenner han enormt, og jeg føler meg som en Gudinne

Hvis han er under mitt befal, så skal han gjøre det jeg sier til en hver tid.

Bruker en del pisk,klyper på brystvortene,verbal nedverdigelse,bondage,dildoer osv.

For mange kan jo selvfølgelig dette virke helt fjernt og kinky, men jeg har lært meg å godta at det er slik jeg er og nå ville jeg absolutt IKKE vært det foruten! Den nærhet og trygghet dette gir mellom to mennesker er stor. Jeg er jo fortsatt ganske ny i gamet, men føler jeg er trygg nok på meg selv til å fortsette med dette.Gleder meg til alt vi skal prøve i fremover av diverse rollespill f.eks Streng frøken og uskikkelig gutt osv.

Hvorfor jeg tenner på dette og blir tilfredstillt psykisk på en måte har jeg ingen anelse om. Jeg er ihvertfall veldig glad for at jeg har fått tildelt denne lille sære legningen. Men jeg må få presisere at mesteparten av tiden har vi "vanlig sex". Dette er absolutt ikke noe som må til for at jeg skal tenne! Elsker å ha sex på den gode gamle måten også.

Har ikke vært så åpen om dette til bekjente ennå, men jeg er absolutt ikke flau over det, så jeg skal nok fortelle etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

La oss si at mannen (den dominerende part) kommer hjem fra jobb. Hans kone/samboer/kjæreste står ved kjøkkenbenken iført det sedvanlige miniskjørtet... han går rett bort til henne og skal akkurat til å stikke fingrene oppi ***** hennes da hun slår vekk hånden hans og ber ham om å kutte ut...

Hva skjer så? Blir han sint, slår han til henne?

Det jeg vil vite er når vet den ene at nok er nok? Og blir det akseptert?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla Quincampoix: Hvis den mannen du bruker som eksempel hadde slått til henne hvis hun IKKE har lyst til å bli tatt på så er han en voldsmann. Da er det ikke lenger S/m, men misbruk. Begge skal til enhver tid vite om den andre har lyst eller ikke, hvis den ene parten føler at nok er nok, blir det ofte tatt i bruk kodeord.Ordet kan være alt mellom himmel og jord, men helst ikke "Stopp" "Jeg vil ikke mer" el, da det er mange som liker å si det selv om de egentlig vil mer hvis du skjønner hva jeg mener. Kodeordet kan f.eks være "Sofa" "Rosa" Hva som helst med andre ord. Hvis den underdanige sier det ordet skal den Dominante stoppe med det h*n driver med øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla Quincampoix: Hvis den mannen du bruker som eksempel hadde slått til henne hvis hun IKKE har lyst til å bli tatt på så er han en voldsmann. Da er det ikke lenger S/m, men misbruk. Begge skal til enhver tid vite om den andre har lyst eller ikke, hvis den ene parten føler at nok er nok, blir det ofte tatt i bruk kodeord.Ordet kan være alt mellom himmel og jord, men helst ikke "Stopp" "Jeg vil ikke mer" el, da det er mange som liker å si det selv om de egentlig vil mer hvis du skjønner hva jeg mener. Kodeordet kan f.eks være "Sofa" "Rosa" Hva som helst med andre ord. Hvis den underdanige sier det ordet skal den Dominante stoppe med det h*n driver med øyeblikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, det er stor forskjell på en voldsmann som misshandler sin uvillige kone og ett par som har en forståelse for hvordan de vil ha det i sin SM-hverdag!

Som nevnt opptil flere ganger fra før, det brukes kodeord. Og om paret har en avtale om at han skal dominere henne og få "bruke" henne som han vil når han er hjemme, så vil han ikke slutte ved at hun slår vekk hånden hans (fordi hun gjerne ville gjort det selv om hun faktisk ville at han skulle fortsette, igjen fordi dette er ett SPILL) men om hun sier kodeordet de begge kjenner, og vet betyr "dette vil jeg ikke!" så stopper han ja!

Det er det som er SM, om han ikke bryr seg, så er det ikke snakk om SM, da er det snakk om misshandling. Tror egentlig det er heller uvanlig å være så uheldig å komme borti en misshandler som later som han er SM. Så risikoen for at det skal skje tror jeg er ganske minimal, like liten som at din kjæreste skal la være å høre på deg når du ikke vil ha sex, og påtvinge seg sex med deg. See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...