Angelina Skrevet 21. mars 2002 #1 Del Skrevet 21. mars 2002 Vi har bestemt oss for lokale, og det er nesten perfekt. Störrelse, farger og innredning er midt i blinken for oss. MEN, så er det et problem: Deler av veggene bärer spor av at det har hengt mye rart der. Det er spiker og skruer, hull etter gammelt og skrammer i tapeten. Noen som har gode ideer til hvordan vi kan kamuflere de partiene som ikke ser helt bra ut? Kan gjerne väre litt festlige eller spesielle varianter, men det må la seg gjennomföre uten å sprenge budsjettet helt. Angelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atilla Skrevet 21. mars 2002 #2 Del Skrevet 21. mars 2002 Ballonger Angelina! Det finnes helt sikkert ballonger som går i samme farger som dere skal ha - søk på nettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelina Skrevet 21. mars 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 21. mars 2002 Har vurdert ballonger... Jeg synes det ser veldig FEST ut, mens her i området er det en ting som aldri brukes i forbindelse med bryllup. "Ser så barneselskap ut...!" Kan vel väre at jeg er jäv... barnslig, da. Men jeg vil gjerne ha noe i tillegg til ballongene, slik at det ikke blir så mye av dem. Men hyggelig å se at det er flere her som er "barnslige"... Angelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sony Skrevet 21. mars 2002 #4 Del Skrevet 21. mars 2002 Hei Du kan jo henge lange "flagg" (ca. 1 m. i bredden, nesten fra tak til gulv)i flere farger f.eks chiffon, voile, eller lignende stoffer, gjerne med glans. Tror det blir fint og er ikke nødvendigvis dyrt. Hvis du ikke skjønner helt hva jeg mener kan du sende meg en mail. Er ikke så veldig flink å forklare..... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #5 Del Skrevet 21. mars 2002 Hva med å dekorere veggene med tyll? Eller lage billedcolasjer på papp med masse bilder av dere? Dere kan også henge opp romantisk bilder, bordkart o.s.v. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelina Skrevet 21. mars 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 21. mars 2002 Ideen med "flagg" hörtes veldig interessant ut, men kan ikke gjöre noe särlig fra gulv til tak. Lokalet har en takhöyde på rundt 6 meter!!! Skaper en del problemer, men er jo skikkelig gammeldags og fint, da. Ser vel for meg at det kommer til å se litt "hjemmesnekret" ut dersom vi henger disse bare fra midt på veggen og ned. Eller kan dette bli bra selv om det ikke dekker hele lengden av veggen? Angelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 21. mars 2002 #7 Del Skrevet 21. mars 2002 Klipp ut stjerner, bilder av dere, rundinger i forskjellige størrelser eller noe annet som vil passe, og lim over med dobbelsidig tape der veggene er stygge. Synes også du fremdeles kan bruke "flagg". Begynn ved gulvet, og fest de oppover veggen i forskjellig høyde. Da vil de ikke se for korte ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sony Skrevet 21. mars 2002 #8 Del Skrevet 21. mars 2002 Tiger sitt forslag hørtes flott ut. Tror det blir stilig. Det er vel de færreste som sitter å "glaner" 6 meter opp i lufta.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atilla Skrevet 21. mars 2002 #9 Del Skrevet 21. mars 2002 Tror du folk legger merke til at det ser litt slitt ut da? De fleste vil vel se på personene rundt seg, og være opptatt av andre ting? Men er litt opphengt i slikt selv - garderoben og toalettene i lokalet vi skal leie ser helt for jæv.. ut, og jeg er av den typen som kunne finne på å male først.. Men DET kan jeg jo ikke. Får heller prøve med chiffong - likte den ideen med forskjellige farver. Kanskje jeg skal spikre opp litt hønsenetting og dandere det oppover veggene??? Litt sprøtt kanskje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelina Skrevet 21. mars 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 21. mars 2002 Dette begynner å höres interessant ut! Tror jeg må hjem og öve med lakener på stueveggen for å se om jeg har forstått rett hvordan dette skal bli. Har også tenkt på å drapere tyll litt hist og pist, og eventuelt feste silkeblomster eller slöyfer på den. Noen som har sett noe slikt för? Og er eventuelt tyll i "lös vekt" veldig dyrt? Angelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #11 Del Skrevet 21. mars 2002 Tyll kan koste opp til 100 kr meteren, men leter du litt og handler i f.eks innvandrerbutikker kan du få det mye billigere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nanban Skrevet 21. mars 2002 #12 Del Skrevet 21. mars 2002 Bor du i nærheten av ikea er det masse kjempebillig stoff og velge mellom der:)12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 21. mars 2002 #13 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg er egentlig enig at det vil se rart ut med flagg som ikke går hele veien opp til taket. Når det gjelder ballonger får du kjøpt slike som er beregnet til brylluper og er dermed ikke så barnslige! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbita Skrevet 21. mars 2002 #14 Del Skrevet 21. mars 2002 Er hullene i alle forskjellige høyder? Tenkte at det kanskje gikk an å henge noe lett stoff i kapper rundt lokalet. Det jeg ser for meg, er å lage rosetter el.l. og la stoffet henge litt ned mellom rosettene. Og så feste noe band som henger litt nedover veggen bak rosettene. Eller kanskje litt eføy?? Har fundert litt på å gjøre dette selv. Vet ikke om dette er lov, men i Panduro selger de tyll til ca 50 kr meteren....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyanna Skrevet 21. mars 2002 #15 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg ser for meg en løsning der dere strekker et langt bånd horisontalt ca. 3 meter over gulvet. I det henger dere lengder av lett, transparent stoff i farger dere liker eller som passer ellers. Hvitt, offwhite, sølv, limegrønt, ...... Gjerne flere lengder ved siden av hverandre i forskjellige, men ganske like farger (eks. hvitt + offwhite + beige). La dem overlappe med 5-10 cm eller litt mer. Ikke dander med rosetter eller annet dilldall. En ide som hadde vært kjempelekker var hvis dere fikk trykket opp på stoffet store bilder av dere selv. Særlig om dere fikk gjort bildene litt duse og transparente (kan sikkert gjøres i Fotoshop el.l.). Det finnes trykkerier som trykker bilder på t-skjorter og det koster ikke all verden. Dette er jo noe lignende. Hvis bildene blir for voldsomme kan dere lage to lag med transparent stoff, der bildene er på det bakerste, og bare så vidt skinner gjennom det forrerste.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelina Skrevet 22. mars 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 22. mars 2002 Nå har jeg testet ut litt av hvert, og dere kan tro stueveggen ble fin! Den flagg ideen fikk jeg ikke til å fungere. Ble litt rart når det gikk bare midt oppå veggen. Derimot skjönner jeg at det er store forskjeller i priser på tyll i de forskjellige land. Her koster tyll i metervare omregnet i norske penger 16 kr meteren! Dette kan bli billig, dere! Kanskje jeg skulle begynne å eksportere til Norge? Noen som har sett lösningen med å feste roser (eller andre blomster) til drapert tyll? Kan dette bli bra, og hvordan gjör dere kreative sjeler det for at det skal se litt stilfullt ut? Angelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 22. mars 2002 #17 Del Skrevet 22. mars 2002 Skjønner jo at den flagg-idèen ble litt merkelig hvis du prøvde det hjemme med kanskje max tre meter under taket... Jeg kan ikke dy meg, fordi jeg tror det vil bli kjempefint; Bannere på en drøy meter i bredde og opp mot fire meter i høyde. Stift, eller sy slik at du får festet en bambusstang, gardinstang el. nederst og øverst slik at du får litt vekt på de. Fest de til veggen i forskjellige høyder. F.eks. kan du begynne med en veldig høy i midten og gå nedover mot veggene, slik at du får en slags katedral-effekt. Det MÅ jo fungere... Skulle ønske det var meg som hadde så høye vegger i festlokalet. Blomster fester du ved et par sting for hånd eller ved hjelp av en stiftemaskin (så fremst stiftene ikke vil synes). Bruk plastblomster som du tar av stilken på, eller ekte blomster med en sånn liten vannbeholder på. Skal du få skikkelig schwung på det (og det passer)kan du bruke fairy lights (aner ikke hva de kalles på norsk, men det er slike små "julelys" som henger sammen på en lang ledning) bak stoffet. Kanskje noen som blinker. De finnes også med batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelina Skrevet 22. mars 2002 Forfatter #18 Del Skrevet 22. mars 2002 Hei Tiger! Joda, du skulle sett meg når jeg testet ut höydeeffekten, liggende på alle fire på gulvet for å se hvordan det så ut i höyden... Men det blir jo skrekkelig mye stoff som skal til, da. Eller kanskje ikke, har etterhvert skjönt at jeg kan skjule mye av elendigheta med å dempe belysningen i lokalet, siden gardinene er ganske mörke, så selv om det er sollys ute, blir det ganske mörkt inne. Har jo sett mange varianter hvor folk danderer stoffer i mange farger og kvaliteter og får et utrolig bra resultat. Kan jo väre meg som er et klumsehode med slikt, men alt som ser bra ut inne i hodet mitt, får ikke helt samme kvaliteten når jeg skal involvere hendene i arbeidet... Angelina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiger Skrevet 22. mars 2002 #19 Del Skrevet 22. mars 2002 Skjønner akkurat hva du mener Og om du slipper noe styr med det ved å dempe lyset, er jo det det beste. Blir sikkert kjempefint uansett hva du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå