Gå til innhold

De eldre dør...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Temaet er alvorlig det....

Det er ille her i landet når gamle mennesker ikke tør holde varmen fordi de er redde for at økonomien ikke vil holde.

Mange gamle, særlig gamle damer, har bare minstepensjon - sånn cirka kr. 90 000 i året, og de har ofte sykdommer og plager som er kostbare - det er ikke alt som er på blå resept.....

De har kanskje ikke lån å betale, men de har husleie og alle andre kostnader likevel.

Når de hører at det er strømkrise, tror det på det. Og når de hører at strømprisene vil stige voldsomt - så tror de på det også. OG så sparer de på strømmen - mens de pakker seg inn i et ekstra teppe og fryser. Blodsirkulasjonen er ikke alltid på topp på gamle mennesker.

Men de sparer videre og fryser litt til, og tilslutt har de spart så mye at heller ikke kroppen klarer å produsere nok varme - mange av dem spiser dårlig også og har lite å forbrenne.

Og er det den uka de har hjemmehjelp, finner hjemmehjelpen den gamle før kropstemperaturen synker faretruende mye, og setter opp varmeovnene litt igjen (som blir slått ned igjen med en gang hjemmehjelpen er gått) - ellers kan det gå fjorten dager med frysing før noen kommer innom, og da er kroppstemperaturen så lav at det er en livstruende tilstand.

Alt fordi noen skal tjene mest mulig penger til seg selv - på det som var en fellesinnsats og et fellesansvar da det ble bygget opp. Og dette er skikelig markedsliberalisme etter høyresidens hjerte. Så høyresiden bør overhode IKKE klage over dette, og bør heller ikke bli forbauset ovet at noen gamle stryker med av kulda grunnet strømsparingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettie, der fikk du virkelig satt ord på problemet. Har ikke noe å tilføye for øyeblikket (og burde vel egentlig holde meg utenfor hele greia).

*applauderer*

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg skal ikke blande meg inn i denne strömdebatten, vil bare si til Ola at hvis du tror lösningen er å gå med i Stömforbrukerne så er du grundig lurt!

http://www.aftenposten.no/nyheter/okonomi/...rticleID=467144

Fy f..., jeg blir kvalm av sånne fyrer som dette "jeg er ikke for å stappe penger i egen lomme, men en million i lönn må jeg ha"

Hva slags virkelighet lever dette mennesket i??

En million i lönn for...hva da?? Og han innrömmer til og med at han ikke helt vet hva jobben hans går ut på...

Sorry, men mennesker som dette skulle värt sperret inne för de får gjort noe galt, så dum er det ikke LOV til å väre :roll: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Jøsses...

Det koster mye å få dette i gang og drive det videre. Jeg har ikke behov for å stikke penger i egen lomme, men jeg skal ha en grei lønn - rundt en million kroner i året. Det er jeg vant med. Resten går til saken, sier Gillebo.

For det er han vant med??? Hva i himmelens navn er det slags tankegang?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...