Gå til innhold

Cosmopolitan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er denne cocktailen alltid så søt? Jeg prøvde en i går, og det var grusomt. Eller prøvde jeg den bare på feil utested?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om bartenderen på det stedet ikke helt hadde peil på den drinken, for den skal ikke være übersøt nei… Cosmo består av Rose’s lime, cranberry juice, vodka og triple sec. Så prøv deg på et annet sted eller mix hjemme du ;)

Skrevet

Da kan jeg ved en senere anledning prøve den igjen, men på et annet utested! Og der holder jeg meg til vann og rødvin. ;)

Skrevet

Ferskpresset lime er bedre enn Roses Lime -blir litt friskere på smak.

Skrevet

Jeg trodde det skulle være coentreu i Cosmopolitan?

Skrevet

Neida, ikke i en ekte Cosmopolitan ;) Men om du derimot bestiller en Rude Cosmopolitan så erstatter bartenderen vodka'n med tequila og så velger han mellom å ha oppi Triple sec eller Cointreau :)

Skrevet
Hmm, jeg har jobbet som bartender, har et par oppskriftbøker og er bruker på en side med oppskrifter, de sier alle det samme om den "genuine" cosmopolitanen:

3 cl Vodka

1 cl Cointreau

2 cl Cranberry juice

1 cl Lime (fersk)

Hvor søt blir denne?

Skrevet
Neida, ikke i en ekte Cosmopolitan  ;)  Men om du derimot bestiller en Rude Cosmopolitan så erstatter bartenderen vodka'n med tequila og så velger han mellom å ha oppi Triple sec eller Cointreau  :)

Eller Grand Marnier... bare det er appelsin ;)

Skrevet

Jeg har ogsaa laget den med Cointreau og ferskpresset lime, da blir den frisk og god, ikke for soet i det hele tatt. Men ute kan man faa mye rart, det er jo himmelen hvis man en gang i blant kommer til en bar som bare bruker friske ingredienser og ikke ferdig-mixet skvip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...