Gjest maeve1 Skrevet 6. januar 2003 #1 Skrevet 6. januar 2003 Her er saken. Jeg glemte å ta pillen en kveld, tok den dagen etter (Follimin). Lå med kjæresten min. Og nå har jeg rar følelse i magen, og i de siste dagene har det oppstått stikking i høyre bryst samt flere strekkmerker på de. Jeg føler meg ganske oppblåst og det kjennes som om jeg venter mensen (murring i magen/rygg) men det gjør jeg ikke da jeg går på p-piller nesten konstant. Lurer på om jeg skal ta en test..?
Gjest Zalomine Skrevet 6. januar 2003 #2 Skrevet 6. januar 2003 Å ta en test er det eneste som kan gi deg sikkert svar, og det vet du jo. Men slike tester gir ikke svar før etter en viss tid. to-tre uker etter at du ble gravid omtrent. Ellers kan man få mange "symptomer" uten at det betyr at man er gravid. Du sier at du glemte å ta pillen en kveld, så jeg antar du pleier ta dem om kvelden. Og at du tok den neste dag. Det er jo somregel en "36-timers-grense" på p-piller. Tar du ikke den neste innen 36 timer så er du uten beskyttelse de neste par ukene. Så, om du tok den innen 36 timer fra den siste, så skal du jo være sikret... Vent til det er gått passe lang tid, og ta en test du. Testen gir deg svaret. Det gjør ikke vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå