Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man male med vanlig oljemaling, halvblank oppå Lady Panel Dør List, den vanntynnede silkematte oljemalingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde nå gjort det jeg, prøv litt og se hva som skjer ;) I verste fall blir det miss, i beste lekkert!

Skrevet

Generelt frarådes man visst oljemaling oppå vanntynnbar maling.

Forsøk ihvertfall på et lite synlig sted først.

Skrevet
Generelt frarådes man visst oljemaling oppå vanntynnbar maling.

Forsøk ihvertfall på et lite synlig sted først.

Man kan ikke bruke vannbasert maling på oljebasert maling. Det vil skalle av. Men man kan godt bruke oljebasert maling over vannbasert maling.

Men når det gjelder denne nye malingen, så er den jo den vannfortynnet oljebasert maling. Da går det kanskje likevel.

Jeg ville ha spurt på fargehandelen.

Skrevet
Man kan ikke bruke vannbasert maling på oljebasert maling. Det vil skalle av. Men man kan godt bruke oljebasert maling over vannbasert maling.

Men når det gjelder denne nye malingen, så er den jo den vannfortynnet oljebasert maling. Da går det kanskje likevel.

Nettopp. Jeg vet liksom ikke om malingen oppfører seg som vanntynnet eller oljemaling når man maler med oljemaling oppå. Tenkte derfor at jeg skulle spørre ekspertene her inne. Ingen som har prøvd?

Skrevet
Nettopp. Jeg vet liksom ikke om malingen oppfører seg som vanntynnet eller oljemaling når man maler med oljemaling oppå. Tenkte derfor at jeg skulle spørre ekspertene her inne. Ingen som har prøvd?

Det eneste jeg har prøvd, er såkalt vanntynnet oljegrunning, og der fikk jeg beskjed om at den var beregnet for overmaling med vannbasert maling.

Skrevet

Jeg har malt med oljemaling oppå vannbasert maling. Fikk beskjed i butikken at jeg kunne bruke olje på vannbasert men ikke omvendt. Burde derfor ikke være noe problem å bruke oljebasert på den "vannbaserte oljemalingen". Forutsatt at jeg har fått riktig info, men det gikk i hvertfall greit.

Gjest Gjest over
Skrevet
Jeg har malt med oljemaling oppå vannbasert maling. Fikk beskjed i butikken at jeg kunne bruke olje på vannbasert men ikke omvendt. Burde derfor ikke være noe problem å bruke oljebasert på den "vannbaserte oljemalingen". Forutsatt at jeg har fått riktig info, men det gikk i hvertfall greit.

Jeg glemte jo å skrive det jeg egentlig skulle skrive. Lady panel dør list "oppfører" seg som en vannbasert maling, men skal visst ha dem oljebaserte malingens gode egenskaper. Min erfaring med den var nå at den var forferdelig å male med. Den tørket jo før man visste ordet av det.

Skrevet

Takker for svar! Sånn som jeg forstår det kan jeg male med oljemaling oppå panel dør list samme om den "oppfører" seg som vann- eller oljemaling. Og at den oppfører seg som vannmaling :)

Skrevet
Takker for svar! Sånn som jeg forstår det kan jeg male med oljemaling oppå panel dør list samme om den "oppfører" seg som vann- eller oljemaling. Og at den oppfører seg som vannmaling :)

Jepp.

Akkurat sånn er det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...