Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 I et par ukers tid har jeg hatt en slags stressfølelse i magen. Det kan minne litt om sommerfugler, men det er ikke den deilige kriblende følelsen. Før hadde jeg ofte tendens til å gnisse tenner, men det har jeg sluttet med. Likevel kjenner jeg meg anspent i kjevene veldig ofte. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt dette stresset? Akkurat nå er det ingen store problemer som bekymrer meg, selv om det alltids er noen ting som gnager. Det var mye værre i sommer. Da hadde jeg et enormt stress i en lengre periode.
Ling Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 For meg - og for mange andre - hjelper det å puste dypt og rolig med magen. Pust med nedre del (under navelen) av magen (ikke så du blir svimmel, men normalt) i det du ligger på ryggen. Ca 5-10 minutter pleier å hjelpe. Lykke til!
Gjest Gjesta Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Jeg har prøvd dette nesten hver dag nå... og jeg sliter med å sove om natten hvis jeg ikke legger meg når jeg er stuptrøtt... Føler meg litt oppspilt på en måte..Men skjønner ikke hva det kan være
Eve Luna Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Jeg hadde det akkurat som deg med stressfølelse i magen. Jeg har fra legen fått resept på Fluanxol som skal virke mot nervositet. De har fungert veldig bra for meg og nervøsen i magen. Du tar dem etter behov og kan tas flere ganger om dagen. De er IKKE avhengighetskapende. Jeg har prøvd før piller mot depresjon, de hjelp i en kort periode så fikk jeg angst av de. Jeg har aldri før hatt angst før det. Men Fluaxol har fungert bra for meg. Snakk med legen din og hør hva h*n anbefaller.
Gjest Gjesta Skrevet 17. august 2006 #5 Skrevet 17. august 2006 Jeg hadde det akkurat som deg med stressfølelse i magen. Jeg har fra legen fått resept på Fluanxol som skal virke mot nervositet. De har fungert veldig bra for meg og nervøsen i magen. Du tar dem etter behov og kan tas flere ganger om dagen. De er IKKE avhengighetskapende. Jeg har prøvd før piller mot depresjon, de hjelp i en kort periode så fikk jeg angst av de. Jeg har aldri før hatt angst før det. Men Fluaxol har fungert bra for meg. Snakk med legen din og hør hva h*n anbefaller. ← Takk for godt svar! Det har heldigvis roet seg nå, og det er ikke så ille som det var når det kommer. Men da vet jeg iallefall at det er mulig å gjøre noe med det om det skulle bli like ille igjen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå