Gå til innhold

gaver fra de som ikke kommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noen som ikke kunne komme i vårt bryllup.. Det er ikke så viktig, men jeg lurer på hva som er vanlig.. pleier de som ikke kommer å gi gave likevel? jeg har gjort det når jeg ikke har kunnet komm til andres bryllup. Det spiller jo ingen rolle, men vi var i bryllup til et ganske nært vennepar 2 uker før vårt eget bryllup, og gav de en ganske dyr gave, i tillegg til å reise 8 timer for å være tilstede. De meldte avbud 5 dager før vårt bryllup, og vi har ikke fått en gratulasjon fra dem en gang.. Mulig dette er helt vanlig.. men jeg hadde iallfall satt pris på en liten melding eller noe i etterkant.. Vi var jo ganske skuffet for at de ikke kunne komme.

Og altså, det er ikke gaven som er viktig.. men oppmerksomheten. Gaver har vi mer enn nok av uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å melde avbud 5 dager før et bryllup er litt spesielt. Derfor vil jeg anta det kanskje skyldes omtendigheter som opptar tankene deres så mye at de ikke har hatt plass i hodet til å tenke på deres bryllup utover det å melde avbud.

Ellers er det normal høflighet å kjøpe gave til bryllup man ikke kan gå, i selv om man er invitert.

Skrevet

Grunnen til at de ikke kommer er økonomi, de hadde ikke råd til å dra til bryllupet vårt (som ble holdt på samme sted som deres eget).

.. Dette var et vennepar av mannen min, jeg tror faktisk han er ganske såret over avbudet og mangelen på interesse.i etterkant..

Folk gjør mange rare ting av og til..

Skrevet

Jeg takket nei til en bryllupsinvitasjon og har ikke sendt gave heller. Jeg tror ikke brudeparet egentlig forventet at jeg skulle komme heller (stor avstand og lite kontakt de siste årene). Det jeg har tenkt å gjøre, er å ta med en liten gave til dem nete gang jeg er på den kanten og dra på besøk da.

Hadde det vært bryllupet til nære venner eller nær familie, hadde jeg sendt en gave.

Skrevet

Det høres jo egentlig fornuftig ut.. mye hyggeligere å få en liten gave når dere møtes da, i stedet for å sende en gave av "plikt"..

Men dette paret som ikke kom har vi jevnlig kontakt med og bor i samme by, og da blir det litt annerledes kanskje..

Jaja.. dette er jo bare filleting.. ikke mye å bry seg om :)

Skrevet

Jeg ville sendt gave og gratulasjon til brudeparet dersom jeg var invitert, men ikke kunne komme.

Brudeparet gir jo med invitasjonen uttrykk for å ville ha akkurat denne personen med i sitt bryllup. Og da blir det litt feil å bare "avfeie" dem uten noen form for hilsning, synes nå jeg. En telefon eller et kort er jo nok hvis de ikke har råd til gave?

Skrevet

Har no blitt invitert i noen bryllup som jeg ikke har hatt mulighet å reise til (pga veldig lang avstand) men jeg har så klart sendt gave til dem. Skulle no bare mangle da...

Til vårt bryllup var det noen som ikke kunne komme (også pga lang avstand) og fra dem fikk vi gaver. De fikk så klart takkekort + at jeg hadde skrevet et lite brev i tillegg. Skal så lite til... :)

At du, TS, ikke har hørte NOE fra dem...vel, høres kanskje litt rart ut men det har muligens sin logiske forklaring. Er dere omgangsvenner er det vel bare å ta en tlf og skravle litt, gi dem litt rapport på hvordan dagen deres forløp seg.

Skrevet

Jeg kjøper gaver til vennene mine selv om jeg ikke blir invitert, så jeg synes det var rimelig sært å ikke sende en liten oppmerksomhet en gang siden dette er venner dere omgås mye med..

Har dere sett dem mye etter bryllupet?

Skrevet

Nei, vi har ikke det.. Siden disse er venner gjennom min mann er det opp til han og kameraten å ta kontakt syns jeg.

Det har sikkert sin logiske forklaring, og det kan jo hende vi får en gratulasjon etterhvert, men sånn jeg kjenner dem så tror jeg ikke det kommer til å skje. Kanskje de rett og slett i tenker så mye over det. Eneste jeg syns er litt rart er at de har jo nettopp vært i samme situasjon selv. Kanskje de kommer på det når de lager takkekort for gavene sine.. Litt rart å sende takkekort til oss og så ikke noe oppmerksomhet i anledning vår vielse kanskje.. :sjenert:

Skrevet
Nei, vi har ikke det..

Kanskje de kommer på det når de lager takkekort for gavene sine.. Litt rart å sende takkekort til oss og så ikke noe oppmerksomhet i anledning vår vielse kanskje..  :sjenert:

Ja det ville jeg synes var veldig rart!

Det kan ikke ha skjedd noe som har ødelagt vennskapsforholdet da? Rart å trekke seg fra et bryllup 5 dager før uten å ta kontakt etter bryllupet iallefall.

Lenge siden dere giftet dere?

Skrevet

Noen venner av oss meldte avbud kvelden før pga sykdom. De bor på vestlandet og vi på østlandet så vi treffer dem ikke så ofte.

1,5 mnd etter bryllupet fikk vi gaven i posten. Den hadde bare blitt liggende innerst i skapet, og plutselig kom de på at de hadde glemt å sende den.

Vi hadde nok spurt etter den hvis vi hadde snakket med dem på telefonen i løpet av de 1,5 mnd, men telefonsamtalen fra oss drøyde (litt flaut å spørre etter gaven, men det kunne jo hende den var blitt borte i posten).

Skrevet
Vi hadde nok spurt etter den hvis vi hadde snakket med dem på telefonen i løpet av de 1,5 mnd, men telefonsamtalen fra oss drøyde (litt flaut å spørre etter gaven, men det kunne jo hende den var blitt borte i posten).

Oi, jeg hadde ikke spurt etter den tror jeg. Kun hvis de hadde nevnt selv at vi skulle fått gave, og at den var kjøpt inn og sendt.. Selv om jeg kanskje hadde forventet å få..

Skrevet
Oi, jeg hadde ikke spurt etter den tror jeg. Kun hvis de hadde nevnt selv at vi skulle fått gave, og at den var kjøpt inn og sendt.. Selv om jeg kanskje hadde forventet å få..

Ja, de hadde sagt at de skulle sende den. Og siden de meldte avbud kvelden før, regner jeg nok med at gaven var innkjøpt allerede.

Skrevet

Du sier dine enner meldte avbud av økonomiske grunner, men bodde i samme by? Har jeg forstått dette riktig?

Hvilke andre økonomiske årsaker kan ligge til grunn da enn at de ikke hadde råd til gave? Om det kanskje er slik så var de sikkert flaue for å måtte komme uten. Kanskje syntes de hele situasjonen er litt pinlg og ville gå stille i dørene og håpe dere ikke skulle merke at det ikke kom noe fra dem, slik at dere ikke skulle finne ut av at de var ganske dårlig stilt for tiden. Det er jo ikke alle som klarer inrømme dette heller.

Bare en tanke

Skrevet
Hvilke andre økonomiske årsaker kan ligge til grunn da enn at de ikke hadde råd til gave?
Kanskje gjestene måtte betale for drinkene.

Kjør drinkedebatt!!

Gjest Bellatrix
Skrevet
Kanskje gjestene måtte betale for drinkene.

Kjør drinkedebatt!!

Hvis det var grunnen til at de meldte avbud så ville jeg syntes det var litt rart. Man klarer seg da en kveld uten alkohol?

Skrevet

Jeg synes det er rimelig spesielt å melde avbud fem dager før festen, med mindre det dreier seg om liv og død (bokstavelig talt). Hadde nok blitt litt snurt dersom noen gjorde tilsvarende med oss. Håper likevel dere klarer å holde en hyggelig tone- og kanskje til og med finner ut hva som skjedde?

Når det gjelder gaver, pleier jeg ikke å sende gaver til bryllup jeg ikke kommer i. Hadde aldri forventet det heller. Men å sende et kort med gratulasjoner synes jeg er vanlig høflighet.

Skrevet
Hvis det var grunnen til at de meldte avbud så ville jeg syntes det var litt rart. Man klarer seg da en kveld uten alkohol?

:overrasket: Jeg trodde svaret mitt stinket ironi, sett i lys av de utallige drinkebongedebattene som har vært her. :ler:
Skrevet
Grunnen til at de ikke kommer er økonomi, de hadde ikke råd til å dra til bryllupet  vårt (som ble holdt på samme sted som deres eget).

Visste de ikke at de ikke hadde råd før det var 5 dager igjen til dere skulle gifte dere?????????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...