Gå til innhold

Hjelp - Hadde aldri trodd at dette skulle hende meg!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Etter fem år i et forhold begikk jeg en stor tabbe, var utro på en firmafest. Vet det er helt moralsk forkastelig, men nå som det en gang skjedde - har mensen uteblitt.

Hadde ubeskyttet sex med kollegaen den 11. desember. Hadde ubeskyttet sex med samboeren min den 24. desember.

I dag er det jo den 6. januar, skulle fått mensen den 1. januar. Men den kommer ikke.

Har tatt tre graviditetstester (den 2.3. og 4.)som alle har vært negative. Tester jeg for tidlig?

Hvem er eventuelt far til mitt barn? Min forrige menstruasjon hadde jeg den 4. november.

Grunnen til at jeg har sluttet på p-piller er at vi hadde tenkt til å prøve å bli gravide i sommer. Har hele tiden benyttet kondom etter det, bortsett fra disse tro gangene i desember da. Men ingen av de kom inni meg. Fikk skikkelig dårlig samvittighet under utroskapsakten, så jeg avbrøt det ganske raskt. han kom ikke etterpå heller, så det har ikke vært noe "søl". Samboeren min trakk seg ut før han kom, da vi som sagt ville vente til sommeren med å bli gravide. Sluttet tidlig på p-pillen for å rense kroppen for hormoner etc. Veldig takknemlig for svar - har ikke sovet p en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unskyld meg, men er det ikke du som skriver innlegget:

Er jeg gravid? også??????

Og du skal gifte deg i mai. Håper du har sakt ifra til din kommende mann

at du har bedratt han.

Ellers stakkars mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Men la oss svare litt på det hun spør om.

For det første: du har sluttet på p-piller. Det kan gi svært uregelmessig mens, det trenger ikke være noe annet enn det som har skjedd. Etter et par regelmessige sykluser opplever folk å få en syklus på f.eks 60 dager, uten at de er gravide. Slike ting kan p-piller, eller det å slutte med p-piller da, gjøre med kroppen din.

Av den grunn er det også vanskelig å svare på hvem som eventuelt er far til barnet, om du skulle være gravid. Da vi ikke vet om du f.eks hadde forsinket eggløsning (det kan altså være grunnen til at du ikke har fått mensen enda, og det kan være grunn til at du, om du ER gravid, for negativt utslag, fordi det er for tidelig, fordi du da evt ble gravid senere enn man normalt antar)

Bortsett fra det. Du sier at du hadde siste mens 4. november. NOVEMBER? og ventet neste 1. Januar? To måneder senere? Har du alltid regelmessige sykluser på to måneder? Da er det vanskelig å forutsi hvem som er faren i alle fall. (med vanlige sykluser på en måned så antas befruktning å ha skjedd rundt 18. november dersom første dag i siste mens var 4. november. Om du mente 4. desember anses det som å ha skjedd rundt 18. desember. Passer vel heller dårlig dette med deg.

Men la oss se sånn på det. Sædceller lever 3-5 døgn. Egg lever bare 1 døgn. Du kan altså ha blitt gravid med noen du hadde sex med inntil 5 dager før EL, om du er riktig uheldig, men bare ca ett døgn etter EL.

Problemet er at jeg i alle fall ikke aner når du evt hadde EL...

Vet ikke om dette svarte så mye på det du spurte om. Lykke til i alle fall. Gravid etter utroskap, rett før du skal gifte deg....det er ikke drømmesituajsonen i alle fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke jeg som skrev er jeg gravid? også. Leste selv det innlegget nå å må si at jeg syntes det virket veldig rart. Er det noen som bløffer med meg? Eller er det bare noen som har rappet mitt brukernavn? Eller er det helt tilfeldig?

Uansett, jeg hadde skrevet feil, hadde min siste menstruasjon den 4. Desember. (Samleie den 11. desember, og 24 desember).

Tusen, tusen takk til deg som har tatt deg tid til å svare på mitt spørsmål. Er i en veldig fortvilt situasjon. Faktisk så ille at jeg har tenkt på alternativet å forsvinne fra denne jord...

Jeg har ikke sagt noe til min samboer om sidespranget. Som sagt hadde jeg aldri trodd at jeg i min villeste fantasi kunne vært utro. Men nå vet jeg at det ALDRI, ALDRI vil skje igjen. EVER. Og i steden for å knuse hans hjerte, kanskje også ødelegge forholdet til han jeg var utro med (han er også i et langvarig forhold), samt skuffe mange familier - bare pga. min dumhet, velger jeg å slite innvendig med dårlig samvittighet etc. Og gjøre alt jeg kan for at min kjære skal få et lykkelig liv. Det skal ikke stå på meg heretter. Jeg har gjort en stor feil, som jeg kommer til å angre på hele livet., og ber til gud om at det ikke blir til noe barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff å uff, stakkars deg!

kan bare forestille meg hvor grusomt vanskelig dette må være for deg.

men du er nok ikke gravid. om du har brukt clear blue er denne like sikker som den legen bruker. denne kan du bruke fra den første dagen du ventet mensen, jeg testet samme dag og fikk positiv,og du har tatt tre av dem? om du vil kan du jo ta en tur til legen, dette er jo som oftest mer beroligende enn hjemmetesting...

tror nok svaret i ditt tilfelle er å slappe av å la kroppen få fred, da skal du se menstruasjonen kommer ganske snart. og ettersom ditt sidesprang aldri kom hverken i eller rundt deg, er jo sjangsen minimal for at det skulle være ham..

ikke vet jeg hva som skal sies i en slik situasjon for å trøste,

men jeg vil iallefall ønske deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke jeg som skrev er jeg gravid? også. Leste selv det innlegget nå å må si at jeg syntes det virket veldig rart. Er det noen som bløffer med meg? Eller er det bare noen som har rappet mitt brukernavn? Eller er det helt tilfeldig?

I og med at du ikke har registrert deg med brukernavn "Cilje" kan hvem som helst bruke det uregistrert. Innleggene blir da skrevet av Gjest Cilje.

Dersom du registrerer deg blir "Cilje" brukernavnet ditt fast. Du får da også opprette en egen profil. Brukere kan da klikke på navnet ditt og se de opplysninger du eventuelt velger å legge ut.

I feltet "Av", altså der det står hvem som har skrevet trådene, ser du at noen navn er klikkbare. Dette er innlegg skrevet av registrerte brukere.

Som du skjønner er det mange fordeler med å være registrert bruker. Dersom du ønsker å registrere deg med brukernavn "Cilje", klikk på linken under:

http://www.kvinneguiden.no/Forum/profile.p...p?mode=register

Vennlig hilsen

Nala - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da må jeg få be om unskyldning!!

Ikke at jeg på noen måte forsvarer utroskap, for det synes jeg er forkastelig. Men jeg skal ikke strø mer salt i sårene, det er jo du som må leve med det.

Får ikke håpe det blir noen barn av det denne gangen da, for din/deres skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...