Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i løpet av de 2 siste årene spart fra helt kort til skulderlangt hår, endelig begynner det å bli litt lengde på det, men samtidig begynner det nå å bli svært så plagsomt om natta. Ansiktet mitt er dekt av kilende klistrende irriterende hår (snur meg masse i senga så det er hele tiden i vegen). Sambos ansikt er også til tider dekt av mitt hår til hans store ergrelse.

Hva med dere? Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Zalomine
Skrevet

Aldri tenkt over problemet engang... Har langt hår, det har jeg hatt i mange år. sambo klager om jeg legger det i ansiktet på ham når vi legger oss, men det gjør jeg jo ikke med vilje, og når han/vi får det i munnen. Dette skjer heller ikke så ofte.

Om natta, da sover jeg, og håret... ja den som visste hvor det var. Jeg merker det i alle fall ikke.

Sorry, kan nok ikke hjelpe. Du får vurdere hårnett eller noe da?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Sett håret i enten hestehale eller lag en løs flette. Dette forhindrer også floker.

Milla

Skrevet

Jeg fletter håret mitt eller har det i en hestehale.

Gjest Zalomine
Skrevet

Og det klarer dere å sove med?

Ja, jeg tenkte på den muligheten, men foreslo det ikke da det forekom meg som svæt ubehagelig. Ville aldri klart å sove med hestehale nei!

Skrevet

Takk for svar.

Jeg filosoferer over forslagene:

Løs flette - det er det ikke langt nok til.

Hestehale - da blir det sånn skjev hestehalebølgekant i nakken - lite kult (har ikke tid til å dusje/vaske hår om morgenen)

Hårnett - tror dere ikke jeg ville fått en rimelig heftig "out of bed" frisyre neste morgen da? KUUUUUULT!!!! Ehh.. kansje ikke.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er bare en vanesak, og du skal jo ikke stramme den til.

Milla

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Hestehale - da blir det sånn skjev hestehalebølgekant i nakken - lite kult (har ikke tid til å dusje/vaske hår om morgenen)

Du sier her at du har "klistrende" hår og nå sier du at du ikke har tid til å dusje om morgenen? Ehem..... du høres ikke akkurat hygienisk ut.

Milla

Skrevet

Er det SÅ plagsomt når det er skulderlangt? Jeg har lengre hår enn det, og jeg har ingen problemer og ikke sambo heller og jeg sover som regel med løst hår. Er vel bare en vanesak da. Du får legge det/samle det på den ene siden da, sånn at det ikke flagrer over alt og på samboen din.

Skrevet

"klistrende" hår kan vel også være statisk hår?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Det er pga. folk som ikke dusjer om morgenen at jeg har sluttet å ta t- banen.

Er man plaget med statisk hår er det nok på tide med bedre hårprodukter.

Milla

Skrevet

Ok! Deg om det! Holde oss til tema?

Skrevet

Jeg fletter alltid håret om natta jeg. Og dusjer det på morgenen..... :ler:

Skrevet

Jeg har alltid hatt langt hår om natta :lol: og har aldri hatt noe problem... :ler2: Tror det er mer en vanesak...

Skrevet

Ja, året mitt klistrer seg til ansiktet mitt, og det er fordi det er statisk, og ikke fordi det er fett som Milla hentydet til (*fnis...*). Nei ikke uhygienisk, jeg dusjer og vasker håret hver kveld, fordi jeg ikke har tid til det om morgenen. Må ofte føne håret da for jeg kan ikke legge meg med vått hår ="out of bed" frisyre. Føning gis statisk hår.

Vet at jeg ikke har så veldig langt hår, men jeg har like lang pannelugg, det er den som er verst. Og siden jeg snur meg så masse rundt omkring, (på siden, på magen, og så andre siden..) før jeg sovner er det ikke bare å legge det til sides og ferdig med det.

Gjest gjesta
Skrevet

Klistrete hår tolker jeg som statisk hår. Nå om vinteren med tørr luft ute og inne har den nordiske tynne, fine hårtypen lett for å bli statisk.

Å ligge med løst, langt hår er nok en vanesak, jeg hadde hatt større problem med å ligge med hestehale eller flette.

og .... jeg vasker håret om kvelden ( ca annenhver dag ) dusjer om morgenen og jeg er REN, milla!

Tar bussen til jobb hver morgen og er ikke nevneverdig plaget med andre menneskers kroppslukt. Unntaket må være de som har dusjet seg i parfyme!

Skrevet

Du får begynne å sove med lue! :ler:

Skrevet

Er man plaget med statisk hår er det nok på tide med bedre hårprodukter.

...

L'oreal's professionnel Vitamino Color, sjampoo og balsam (spesielt for farget tynt hår) - går ikke det under "bedre hårprodukter"? Anbefalt av min frisør sist jeg farget hår der.

Men jeg får ganska elektrisk hår av denne sjampooen. Måtte faktisk droppe å bruke denne balsamen fordi håret mitt stod til alle kanter. Så nå bruker jeg sjampooen og demper det med Body Shop balsam.

Gjest gjesta
Skrevet

Hei, du!

Jeg bruker samme shampo og balsam som deg - jeg er veldig fornøyd. Har brukt /bruker andre merker innimellom, men vender alltid tilbake til den. Veldig praktisk med stor pumpeflaske shampo! Mitt hår har lett for å bli "flygende", men syntes at balsamen gjør godt!

Forskjell fra hode til hode med andre ord! :wink:

Skrevet

Jeg har alltid hatt langt hår, og har aldri hatt problemer med det om natten. Tror jeg vile ungått og satt det om om natten da hårstrikker sliter veldig på håret. (tips fra min frisør for å slite minst mulig på håret er å unngå strikker og stylingprodukter så mye som mulig.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...