mipzi Skrevet 6. januar 2003 #1 Del Skrevet 6. januar 2003 Hvilke rettigheter har man egentlig... Føler meg litt dum og uvitende her Kan jeg for eksempel kreve å få epidural? Kan jeg be om å få en annen jordmor, hvis kommunikasjonen blir dårlig? Har hørt noen skrekkhistorier.... :-? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. januar 2003 #2 Del Skrevet 6. januar 2003 Du kan kreve å få ny jordmor ! Epidural kan vel også kreves så lenge det ikke er noe fysisk i veien for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 6. januar 2003 #3 Del Skrevet 6. januar 2003 Du kan kreve å få ny jordmor ! Epidural kan vel også kreves så lenge det ikke er noe fysisk i veien for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krumeline Skrevet 6. januar 2003 #4 Del Skrevet 6. januar 2003 Det er som oftest ikke noe problem å få epidural, hvis du ønsker det. Problemet er vel at det krever at fødselen tar "en viss tid" hvis epidural skal settes. Jeg har hørt om flere fødsler der de ikke har rukket å sette epidural.... Jeg hadde selv sterkt ønske om epidural sist gang jeg fødte, men ombestemte meg da fødselen var i gang. Fikk uante krefter som jeg VILLE bruke! Vent å se, men det er jo selvfølgelig lurt å forhøre seg der du skal føde på forhånd. Det er trygghet bare å vite at man har mulighet. Krumeline :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 6. januar 2003 #5 Del Skrevet 6. januar 2003 hei som de ander siger kan du få en anden jordmor hvis der er flere jordmødre på vagt ikke alle hospitaler som har flere på vagt, men en som er på jobben og så udkald i tilfelde mange fødsler...store hospitaler har ofte flere på vagt... det med epidural ja så kan du kun få den lagt hvis du kommer ind på hospitalet i god til hvis du kommer når selve fødsel er i gang ja så kan de ikke nå at lægge den, men i slut fasen af udvigelsen plejer de at lægge den jeg har fået min lagt da jeg havede udviget mig omkring 5 cm og det var som at komme til himlen :D var total smerte fri, med nr 3 ville jeg også ha epdural og fik den tilsidst efter meget hyl og skrig fra min siden men da var jeg så langt i fødslen at den først virkede da fødslen var færdig ikke særlig heldigt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå