Gjest Rådvill Skrevet 14. august 2006 #1 Skrevet 14. august 2006 Heisann! Fant ut at vi var gravide i juni ifjor, og fødte i desember!! Begynnte i ny jobb i 1.juni ifjor, så rakk ikke så mye jobbing før permisjonen startet!! Dette var 4. (og siste!! ) barnet vårt og jeg har derfor iløpet av årene høstet en del erfaring-både dårlige og gode når det gjelder barna. Iløpet av barseltiden, har vi også flyttet til Oslo. Vi har ingen familie her, og har såvidt det er begynnt å få en vennekrets her. Barnehageplass til vår nest-yngste har vi fått,de andre er i skolealder, men vi har ingen tilbud til minstemann. Er ganske fortvilet over dette. Har tidligere to svært dårlige erfaringer med dagmamma, og tør ikke bruke den type alternativ igjen, så med mindre vi får en barnehageplass vil jeg aller helst være hjemme med minstemann inntil videre. Min mann syns dette er helt supert, økonomisk har vi det godt, så den delen er ikke så vanskelig. Det som er vanskelig er hvordan jeg skal gå frem med dette til arbeidsplassen min. Firmaet jeg jobber i er stort, med over 1000 ansatte, så de tikker og går videre uten meg, det skjønner jeg jo -men jeg er likevel veldig redd for å skuffe sjefen min. Sjefen min forteller meg hele tiden hvor godt det skal bli når jeg kommer tilbake, og blablabla. Sjefen min har ikke barn selv, og sjefen over min sjef, er forbi "barnetiden" for lenge siden. Jeg vet derfor ikke hvordan jeg skal gå frem. Bør jeg be om forlenget ulønnet permisjon?? Hva har jeg "krav på"??? ( ikke i penger!! ) Hvordan skal jeg forklare dette,uten at noen blir sure osv...osv.... Skjønner dere hvor jeg står,eller?? Setter pris på god feedback, da jeg egentlig er ganske fortvilt. dette må jeg ordne denne uken!! Klem fra fortvilet mamma
Gjest lilletroll Skrevet 14. august 2006 #2 Skrevet 14. august 2006 Søk om ulønnet permisjon. De har helt sikkert inne en vikar for deg allerede som blir glad for muligheten til å jobbe et år til - sjefen har jo en som kan jobben din i din plass dette året - du får ro på deg til å være hjemme og kose deg med barnet ditt - barnet ditt slipper omveltninger så tidlig i livet sitt. Det er bare positive sider ved å være hjemme et år til så lenge dere har økonomi til det!!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #3 Skrevet 14. august 2006 Du har krav på et års ulønnet permisjon etter fødselspermisjonen jmf. arbeidsmiljølovens $ 12-5
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #4 Skrevet 14. august 2006 De har ikke satt inn vikar for meg; men "gleder" seg til jeg kom tilbake; "trengte meg" osv..osv... ( Var innom i dag for å føle meg litt frem. Steike, jeg vet da svarte,jeg!
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #5 Skrevet 14. august 2006 De har ikke satt inn vikar for meg; men "gleder" seg til jeg kom tilbake; "trengte meg" osv..osv... ( Var innom i dag for å føle meg litt frem. Steike, jeg vet da svarte,jeg! ← Hva med å gå tilbake i 40, 50 eller 60% stilling?
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #6 Skrevet 14. august 2006 Du har krav på ett års ulønnet permisjon. Dersom jeg hadde vært deg, og hadde hatt mulighet til det økonomisk hadde jeg helt klart gjort dette. Tenk så fint for alle dine barn å ha mamma hjemme et år til.
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2006 #7 Skrevet 15. august 2006 De klarer seg helt sikkert flott på jobben uten deg et år til! Du skal jobbe mange år ennå, hjemme har ditt siste barn som kommer til å bli stor alt for fort Har du råd så synes jeg valget er enkelt. Du har født 4 barn - du har lov til å tenke på deg selv!
Gjest KOSEJENTA-IKKE INNLOGGET Skrevet 15. august 2006 #8 Skrevet 15. august 2006 Du har krav på ett års ulønnet permisjon. Dersom jeg hadde vært deg, og hadde hatt mulighet til det økonomisk hadde jeg helt klart gjort dette. Tenk så fint for alle dine barn å ha mamma hjemme et år til. ← Henger meg på denne. Har hatt 2 svangerskap med 1,5års mellomrom, slik at økonomien ikke tillater at jeg kan gå hjemme lenger enn vanlig permisjon. Har vært heldig å få inn lillegutt i bh til storebror, MEN det er ikke lett. Han er ikke fornøyd og vil ikke være der...Personlig syntes jeg han er altfor liten(13mnd) til å begynne, men vi har ikke noe valg!!!(Selv om det selvsagt var vårt valg å få 2 nyyyydelige gutter så tett var vårt valg da ) Søk ulønnet permisjon og kos deg med ungene din du.Jobben overlever,at de ikke har satt inn vikar er ikke ditt problem!!! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå