Gå til innhold

Prisen gikk opp..

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi bestilte nylig en flytur via et reiseselskap på nettet. Fikk en ok pris, betalte, og fikk en bekreftelse på mail på at alt var i orden. (bookingnr- reisetider, osv- skulle brukes som billett).

Dagen etter blir vi oppringt og får høre at prisen har gått opp 2000 kroner! Dette fordi det var en teknisk feil mellom reiseselskapets nettsider, og det globale bookingsystemet, slik at prisen vi hadde booket ikke stemte.

Vi fikk ikke noe informasjon om det var noe vi kunne gjøre for å endre bestillingen. – men i ettertid har vi fått høre at vi kunne valgt å kansellere. Da vi ikke valgte dette belaster de oss 2000 ekstra. Det er en del penger det….

VI skal altså betale ekstra på grunn av en teknisk feil!! Noen som har råd om hva vi kan gjøre?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal jeg gjøre. Er det andre som har opplevd noe liknende??

Når jeg søker på reiseselskapets sider på samme tur får jeg fremdeles opp ca samme pris som det vi i utgangspunktet trodde vi skulle betale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke no slik at om du åpenbart burde har skjønt at noe var feil, så kan de kreve de 2000 kr i tillegg? Men når det gjelder flybilletter så kan en jo aldri vite da. De kan vel kreve litt i ettertid om skattene går opp osv. Sjekk med www.forbrukerportalen.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke no slik at om du åpenbart burde har skjønt at noe var feil, så kan de kreve de 2000 kr i tillegg? Men når det gjelder flybilletter så kan en jo aldri vite da. De kan vel kreve litt i ettertid om skattene går opp osv. Sjekk med www.forbrukerportalen.no

Det er ingen grunn til å tro at det skulle være feil. Det er snakk om billetter til andre siden av kloden, og billettene ligger på mellom 10 000 og 11 500.

Vi syns vi var heldige som fikk billetter til 10 000. Hadde i utgangspunktet satset på å betale ca 10500, og nå blir vi altså blitt trukket for 12 000.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mente det ikke sånn at dere burde skjønt at noe var feil. Har selv kjøpt biletter til "andre siden av kloden" og de kunne koste alt fra 9000 til 30000 ,- alt ettersom. Så umulig å vite når en får oppgitt feil pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Hmm... men syns det er ganske ille at reiseselskapet har teknisk feil så lenge som de har hatt nå. Er jo sannsynligvis flere enn meg som har fått feil pris. Hender jo at prisene står uten skatter og avgifer, men når man har betalt skulle man jo tro at alt var greit!!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..hvorfor skulle ikke det være lov? Det er forskjell på å svarteliste noen, og å be folk dobbeltsjekke en ting med visse selskap.

Er jo ikke noe verre enn å skrive at det og det hotellet i Syden ikke holder hva de lover hva angår bilder fra katalogen, som flere andre har gjort her inne..

Alt innenfor rimelighetens grenser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Hmm... men syns det er ganske ille at reiseselskapet har teknisk feil så lenge som de har hatt nå. Er jo sannsynligvis flere enn meg som har fått feil pris. Hender jo at prisene står uten skatter og avgifer, men når man har betalt skulle man jo tro at alt var greit!!!

Ta snapshots av skjermbildet med samme sted/pris idag + print ut noen kopier. (Så har du dokumentasjon hvis du trenger det siden) Dersom det var en feil på nettstedet, ville jeg tro de har plikt til å rette det opp mye raskere enn de har gjort, og ikke vente. Jeg mener de virker litt suspekte med praksisen her (villedende markedsføring), og det er kanskje ganske mange enn dere som har blitt lurt i mange dager.

Ring forbrukerrådet og spør der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...